ההיסטוריה של הפוקר: מסלונים ועד אליפות העולם בפוקר

פוקר הוא אחד ממשחקי הקלפים הכי מוכרים, נפוצים, ואהובים שיש ברחבי העולם. הוא הפך מזמן לאייקון תרבותי בשלל סרטים, סדרות, וספרים, ויש לא מעט סצנות בלתי נשכחות שמתחוללות במהלך משחק פוקר. את הפוקר משחקים החל מ- 4 חברים בחמישי בערב, ועד לטורנירים ותחרויות בין לאומיות שבהן מונחים בקופה מיליוני דולרים.

האמת שדי קל להבין איך הפוקר כל כך פופולרי: הוא משחק פשוט, ומשלב את אלמנט המזל לצד אלמנטים נוספים כמו מיומנות, ניסיון, בלוף, וקריאת משחק. אם גם אתם שחקני פוקר, כדאי שתקדישו כמה דקות לקריאת המאמר הזה. הכנו כאן עבורכם סקירה קצרה על ההיסטוריה של הפוקר.

 

אז איך הכל התחיל?

האמת היא שקשה לענות על השאלה, כי לא ממש ברור לנו באופן חד משמעי מה המקור של הפוקר. באופן כללי אפשר לומר שהפוקר התפתח בארצות הברית בראשית המאה ה- 19. כנראה שהמשחק הושפע וקיבל השראה ממשחקים שונים, שגם בהם היו מהמרים ומבלפים, שניים מהאלמנטים המרכזיים ביותר בכל משחק פוקר.

בשונה ממשחקים אחרים, כנראה שכבר בתחילת הדרך היו משחקים פוקר על כסף אמיתי, כלומר המשחק החל כמשחק הימורים ולא הפך לכזה במרוצת השנים.

פּוֹקֶר

השלבים הראשונים

בגרסה הראשונה של הפוקר, היו בסך הכל 4 שחקנים ששיחקו עם 20 קלפים. כל שחקן קיבל 5 קלפים, כאשר המטרה היתה כמובן להגיע ליד הכי חזקה שיש. הפוקר הזה אולי מוכר לכם בגלגול הנוכחי שלו – סטרייט פוקר. מתישהו לקראת אמצע המאה ה- 19 הגיעה לאוויר העולם גרסה אחרת של פוקר שבה השתמשו ב- 52 קלפים.

הפוקר הזה נקרא פוקר חתיכה וכל שחקן סביב השולחן שיחק כאשר חלק מהקלפים שלו גלויים וחלק מהקלפים שלו נסתרים. לקראת סוף המאה ה- 19 התפתחה גרסא נוספת של פוקר שגם בה השתמשו ב- 52 קלפים, וכל שחקן קיבל 5 קלפים. בגרסה הזו של הפוקר, שכונתה דווי פוקר, השחקנים היו יכולים גם להחליף קלפים.

 

הפוקר המודרני

בשנות ה- 70 הגיעה לעולם הפוקר הגרסה החדשה, זו ששינתה אותו לנצח. אנו מדברים כמובן על הטקסס הולד'ם המפורסם, שהפך במהירות לווריאנט הכי נפוץ ופופולרי של הפוקר סביב העולם. בגרסה הזו, כל שחקן מקבל בסך הכל שני קלפים והם מוסתרים במהלך המשחק משאר השחקנים.

פוקר מודרני

בשונה מהגרסאות האחרות, היה קל מאוד ללמוד כיצד לשחק טקסס הולד'ם, ומכאן והלאה הכל היסטוריה. במאה ה- 20 החלו גם להתפתח תחרויות וסבבים שונים, וכיום יש גם אליפויות עולם ותחרויות על סכומי עתק שבהן משתתפים שחקנים בכל רחבי העולם.

 

סיכום

לפני קצת יותר מ- 200 שנה הומצא בארצות הברית משחק קלפים חדש, ואפשר לומר שהוא שינה את העולם. הפוקר היום הוא משחק סופר פופולרי, שעבר מהברים האפלוליים של המערב הפרוע לכל מקום בעולם.

פּוֹקֶר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים