התיישנות בתביעות כנגד משרד הביטחון

אם ישנם דברים שאותם לא מומלץ לעכב, הרי שמדובר בתהליכים הכרוכים בתביעות משפטיות. ככל שתגישו את כתב התביעה מהר יותר, ככה סיכוייכם לזכות בה ישתפרו בד"כ. אמה-מה, במקרים רבים לוקח זמן לאגד ולרכז מסמכים, להיפגש ולבחור עורכי דין, לנהל את הבירוקרטיות השונות ועוד. אז מה החוק אומר לגבי התיישנות בתביעות כנגד משרד הביטחון?

אין ספק, התהליכים המשפטיים השונים עשויים לקחת זמן, וזו הסיבה שאנשים בדרך כלל ימהרו להתחיל אותם ולהניע את הגלגלים.

בכל מקרה שבו מצאתם את עצמכם נפגעים פיזית או נפשית כתוצאה משירות במשרד הביטחון, חשוב לזכור שישנם עורכי דין אשר מתמחים בדיוק בסוג התביעות המשפטיות האלו, ככה שיש לכם עם מי לדבר ויש לכם אל מי לפנות. הנה כל מה שצריך לדעת ב-2020:

 

תביעות כנגד משרד הביטחון ומידע שחשוב להכיר לגבי התיישנות

תביעות נגד משרד הביטחון מנוהלות בדרך כלל על ידי עו"ד נכי צה"ל וגם על ידי עורך דין משרד הביטחון. לרוב, עורך דין אשר עוסק בתביעות של נכי צה"ל, יוכל גם לסייע לכם משפטים בתחומים של תביעות כנגד משרד הביטחון.

בכל מקרה, בין אם אתם בוחרים בשירותו המקצועי של עורך דין כזה או אחר, אנחנו ממליצים לכם תמיד לבדוק את הנושא של חוק ההתיישנות, שגורס כי לכל אדם ישנה הזכות להגיש את הבקשות על פי סעיף 30 (א), או על פי סעיף 30 (ב).

 

הזכות להגיש תביעה מתיישנת לאחר 3 שנים אבל ישנם סייגים

על פי סעיפים אלו שציינו כאן בשורות למעלה, הזכות להגיש תביעה מתיישנת לאחר 3 שנים מהיום שבו שוחרר הנכה מהשירות הצבאי שלו במשרד הביטחון.

יחד עם אותם סעיפים שציינו כאן למעלה, חשוב לזכור כי אם הנכות של התובע תנבע כתוצאה ממחלה אשר שר הביטחון קבע לגביה תקנות תקופה של התיישנות ארוכה יותר מ-3 שנים, תתיישן הזכות של התובע בתום אותה תקופה.

אז, לאחר שהבנו מדוע כל כך חשוב להחל מהר בתהליכים האלו של תביעות משפטיות נגד משרד הביטחון, אנחנו רוצים להזכיר לכם שעורך דין בוחרים רק לאחר פגישת היכרות וייעוץ. בכל מקרה שבו אתם זקוקים לסיוע משפטי בתחום משפטי כזה או אחר, לעולם אל תוותרו על פגישת הייעוץ עם אותו עורך דין.

 

אין לוותר על פגישת ייעוץ עם עורך דין לפני ההחלטה להסתייע בו

בשורה התחתונה, גם אם תצטרכו להיפגש עם 3 עורכי דין בכדי לבחור אחד ביניהם, יהיה כדאי לעשות את זה. נכון, כל פגישת ייעוץ אכן תעלה לכם כסף (100 ₪ – 300 ₪ בממוצע), אבל אין ספק שאתם ניגשים לפרויקט מורכב אשר מצריך את אנשי המקצוע המשפטי הטובים ביותר.

אל תתפשרו על ייעוץ משפטי תביעות משרד הביטחון, בהצלחה!

 

שופטת לפני מאזניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים