איך לשפר חוזה לקידום אתרים

חוזים באופן כללי ובפרט חוזים שאתם חותמים עם חברות לקידום אתרים נוטים להיות משהו שמנסים להימנע מההתעסקות בו ככל הניתן, לקוות שקיבלתם משהו שלא דופק אתכם, שלא פספסתם איזה סעיף מתחמק שנמצא באותיות הקטנות ושהמחיר שתשלמו יהיה שווה לתמורה שתקבלו. 

אבל זה לא תמיד אמור להיות חוויה כה שלילית – שכן אפשר באמצעות מעמד חתימת החוזה לוודא את תיאום הציפיות ביניכם לבין החברה, בנוגע לאופי ההתערבות של החברה בתכנים שלכם, מה היא אמורה לעשות ומה אתם מעדיפים שהיא לא תתערב ובאיזו מידה אם בכלל קיימת התחייבות מסוימת לתוצאות מבחינתם. 

לעיתים קרובות, אופי התקשורת בין לקוח לנותן שירות נקבע כמעט בבלעדיות בשלב המשא ומתן על החוזה ובשלב חתימתו. המטרה המרכזית בחתימת חוזה היא פחות הצד המשפטי והיבש, אלא החוקים וקווי המתאר של העבודה המצופה מנותנת השירות לעומת מתן ציפיות ריאליות ללקוח אשר אמור להרגיש בנוח עם העסקה אותה ברוב הפעמים הוא בעצמו יוזם.

 

חוזה שמגן עליך

כנותן שירות, עליך לכלול בחוזה שלך את המומחיות שלך באותו התחום. ברוב המקרים, לקוח אשר מחפש נותן שירות בתחום קידום האתרים בוודאי פונה למספר חברות במקביל כמו גם מחפש במעגל החברתי שלו עזרה. לכן, עליכם להתבלט בכל אספקט שבו הלקוח נתקל ובפרט במתן הצעת החוזה. 

עליכם להדגיש את היתרונות היחסיים שלכם בנוגע לצורך הספציפי באותו הלקוח וכך כאשר הלקוח ישווה ביניכם לבין חוזים של חברות אחרות הוא יוכל לראות שגם אם האופציה שלכם היא לא האופציה הזולה ביותר היא בהכרח הטובה ביותר עבורו וזאת בזכות היתרון היחסי שיש לחברה שלכם על פני חברות רבות אחרות בשוק בנוגע לצורך של אותו קליינט. 

בנוסף, בדומה לקורות חיים אם תוכלו לצרף בתוך החוזה התייחסות לפרויקטי עבר שעשיתם ואת ההכשרה שלכם לקראת השירות אותו אתם עומדים לעשות, קליינטים ייטו להעריך יותר ואף לעיתים להתקשר ישירות עם לקוחות העבר שלכם לשמוע חוות דעת. וודאו שלקוחות העבר מודעים לכך שאתם משתמשים בשם שלהם וכן כי הרושם של אותם לקוחות מהעסק שלכם הוא חיובי מאוד!

 

דדליין – סופר חשוב

דדליין גם הוא חשוב ביותר. בעת כתיבת החוזה, עליכם להדגיש באופן מפורש מתי העבודה מתחילה, מה הם השלבים בעבודה ותוך כמה זמן תגיעו לאותו השלב, עם התייחסות למשמעות של מה יקרה אם לא תגיעו לאותו השלב בזמן הנתון.  

יש חשיבות גדולה גם לכמות ההשקעה הנדרשת מכם במהלך כל תקופת החוזה וכן כמות השינויים המוגבלת שחייבת להיות מצויינת בחוזה בטרם הוא נחתם.

 לא תרצו לעשות פרויקט שייקח חודש אבל למשך שנה שלמה הלקוח ידרוש מכם להוסיף ולשנות שוב ושוב את התוכן, ומקרים כאלו קורים המון. ודאו כי הלקוח מבין שבתחום קידום האתרים התחייבות לתוצאות היא נחלתם של השרלטנים והגנו על עצמכם משפטית מכך.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים