חליתי בקורונה במקום העבודה – מה מגיע לי?

נראה כי הקורונה צצה בכל מקום, גם במקום העבודה הקורונה יכולה למצוא אתכם? חליתם במקום העבודה, בהחלט מגיעים לכם דברים. המשיכו לקרוא.

הקורונה הביאה עמה לחיי כולנו הרבה שינויים. מדינה שלמה ובעצם כל העולם היו צריכים להסתגל למציאות חדשה אשר גם הרחיקה חברתית את כולם, אך גם הצריכה הרבה הסתגלויות, הן של התושבים והן של השלטון. במדינת ישראל, הביטוח הלאומי עבד שעות נוספות על מנת להתאים את המצב לקורונה, הן מבחינת אבטלה אך הן מבחינת תאונות עבודה ובידודי קורונה במדינה. ישנה הגדרה חדשה והיא תאונת עבודה קורונה נסקור מה היא אומרת ומה מגיע למי שחלה בקורונה במקום עבודתו.

 

המוסד לביטוח לאומי – אחוזי נכות

במקביל לכך שכולנו משלמים ביטוח לאומי החל מגיל 18, בהתאם לפטורים או הקלות תשלום כאלה או אחרות, המוסד לביטוח לאומי מתחייב לסייע למי שצריך בעת שצריך. כמובן שבהתאם לכל הדגשים וההגדרות של המוסד. אחד הדברים הכי מוכרים הם אחוזי הנכות. מדובר בקביעה של הביטוח הלאומי, בעקבות מחלה, תאונה או כל פגיעה רפואית, כמה אדם נפגע וכמה נותר נכה. בהתאם הוא מקבל קצבאות והקלות בכל מיני תחומים על מנת לסייע לו.

 

תאונת עבודה

דבר נוסף אשר מכוסה על ידי המוסד לביטוח לאומי, וגם על פי החוק על ידי המעסיקים, הן תאונות עבודה. במקרה שקרה וניתן להוכיח כי תאונה או מקרה רפואי נוצר בעבודה או בעקבות העבודה, האדם אשר נפגע יוכר כעבר תאונת עבודה, או אובדן כושר עבודה כתוצאה מהעבודה, זאת כמובן מזכה את האדם בהקלות ובפיצויים נוספים. ההליך מתבצע אל מול מקום העבודה ואל מול המוסד לביטוח לאומי.

 

הקורונה כתאונת עבודה

כחלק מההתאמות שהיה צריך לבצע בעקבות הקורונה, הידבקות בקורונה כתוצאה מהידבקות מאדם אחר בעבודה אכן מוכרת כתאונת עבודה ועל כן ניתן לקבל פיצויים ולהיות מוכר כנפגע עבודה. חשוב להבין כי יש להוכיח במידה מספקת כי אכן ההדבקה הייתה במקום העבודה. קבלת אחוזי נכות כתוצאה מהקורונה תלוי במצב או בהתדרדרות המצב. כלומר עצם ההידבקות בקורונה אינה מעניקה אחוזי נכות או מענקים נוספים, אך באם ההתדרדרות הייתה בעקבות קורונה בעקבות הדבקה במקום העבודה בהחלט יהיה אפשר לטעון לכך.

במידה וחליתם בקורונה במקום העבודה שלכם, כלומר נדבקתם מאדם אחר אשר עובד עמכם, אתם בהחלט יכולים לטעון ולקבל אישור לתאונת עבודה. בהתאם מגיע לכם לקבל הכרה כנפגעי עבודה ויחד עם הגדרה זאת גם לקבל תנאים והטבות מיוחדות בהתאם לחומרת המצב והזמן המשוער להחלמה המלאה או החלקית שלכם. למרות שמדובר בקורונה ונראה כי היא דבר מאוד נרחב, אכן אפשר לטעון שמדובר בתאונת עבודה ולקבל פיצויים.

 

פטיש

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים