ללמוד לעשות את זה כמו שצריך: טיפים לרוכשים דירה חדשה מקבלן

מזל טוב, החלטתם על רכישת דירה חדשה. מדובר בהחלטה חשובה, כלכלית ומשפחתית ולכן צריך לזכור לבדוק ולוודא את כל הפרטים הקטנים.

אז מה הזכויות שלכם, מה החובות שלכם וגם על מה אסור לוותר.

 

בדיקת האזור והדירה

לקבלנים יש אנשי שיווק מדהימים, הם יודעים לעשות אילוסטרציות מצוינות ובגדול למכור קרח לאסקימוסים. אתם בחרתם להשקיע את מיטב כספכם הקיים והעתידי בדירה ולכן חשוב מאוד שתוודאו את כל הנתונים בשטח.

הגיעו פיזית לשכונת המגורים בה ממוקם הפרויקט, סיירו שם וגם שאלו עוברי אורח על דעתם. חפשו פרטים על הגנים, בתי הספר, גינות השעשועים וגם גינות הכלבים שבשכונה. המידע הזה יעזור לכם להבין לעומק האם השכונה או העיר בה אתם מתעניינים מתאימה לכם.

לאחר בדיקת האזור עצמו, בחירת הפרויקט והקבלן, יהיה עליכם לבחור את הדירה הספציפית שלכם. אם הבניין כבר הוקם, בקשו לסייר בתוך הבניין עצמו ולראות בעיניים את הדירות הרלוונטיות לכם. בבחירת הדירה חשוב מאוד לשים לב לכיוון החלונות, גודל הדירה עצמה וגם לקומה.

 

חוזה וייעוץ משפטי

ההמלצה החשובה ביותר שאני קיבלתי כשרכשתי את הדירה הראשונה שלי הייתה, שכרי את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הנדל"ן. עורך הדין מבצע את כל התדיינות אל מול הקבלן בנוגע לכל האותיות הקטנות של החוזה. הוא יוודא החוזה הוגן ולא מכיל פרטים אשר עשויים לפגוע בכם בהמשך. כמו כן, ולדעתי אחד החלקים החשובים, עורך הדין יעזור לכם "לתרגם" את החוזה לשפה ברורה ופשוטה יותר.

 

שינויים

השלב הזול ביותר לבצע שינויים בדירה הינו בשלב הבנייה שלה. בררו עם קבלן שינויי הדירים מהם השינויים שניתן לבצע והתאימו את הבית בצורה הטובה ביותר לצרכים שלכם.

 

משכנתא וערבות בנקאית

לפני שאתם חותמים ומעבירים כסף לקבלן, בדקו האם יש בידו ערבות בנקאית לכסף שאתם מעבירים. המשמעות של ערבות בנקאית הינה בעובדה שאם הקבלן פושט רגל או מחליט להיעלם, הכסף שלכם מוגן והבנק יהיה מחויב להחזיר אותו או לדאוג להביא קבלן חלופי לביצוע העבודה.

שימו לב, בנקים רבים לא יסכימו להעניק לכם אישור עקרוני למשכנתא לפרויקט שאין לו ערבות בנקאית.

גם בתחום המשכנתאות ישנם מומחים אשר יכולים לעזור לכם לקבל את התנאים הטובים ביותר, לדאוג לכל הבירוקרטיה ולספק לכם המון ידע לגבי התהליך.

 

ביטוח דירה

אחרי שרכשתם את הדירה, דאגו לביטוח דירה. חלק גדול מהבנקים שנותנים את המשכנתאות מחייבים ביטוח דירה. אך מעבר לצורך לספק את האישור הזה לבנק, חשוב מאוד שתבינו את המשמעות של ביטוח מהסוג.

אומנם קניתם דירה חדשה מקבלן אך, תקלות ובעיות יכולות לקרות. כמו כן, ישנן תקלות ובעיות שהקבלן אינו אחראי עליהם (כמו פריצה וגנבה למשל) ולכן חשוב מאוד שתבחרו ביטוח דירה מקיף ומותאם לצרכים שלכם. בחירת ביטוח דירה שיענה על כל הדרישות שלכם ניתן לעשות למשל דרך ביטוח דירה מבית הומי.

 

כסף

החלק החשוב ביותר בקניית הדירה הינו הכסף. שימו לב, מלבד למחיר אותו עליכם לשלם לקבלן ישנם תשלומים נוספים כמו מס רכישה, חתימת נוטריון (בכמה הזדמנויות) ועוד ועוד ועוד. קחו את זה בחשבון ושימו בצד כמה אלפי שקלים. וכמובן והכי חשוב, תתחדשו!

 

מטבעות ובית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים