רוצים שהילדים ילמדו ? 5 יתרונות בללכת לגן מוקדם מהצפוי

שליחת ילדים לגן מגיל 3 חודשים נעשית מתוך שיקולים כלכליים וזוגיים, חזרה לעבודה ועוד.

עם זאת הליכה לגן מוקדם מן הצפוי יכולה להיות יעילה לילדים הרכים מבחינה בריאותית ומבחינה לימודית.

המאמר יפרט 5 יתרונות להליכה מוקדמת לגן.

 

1 – שיפור המערכת החיסונית

ככל שתינוק הולך לגן מוקדם יותר כך הוא חשוף למחלות ווירוסים שישפיעו עליו ויגרמו לו לפתח את המערכת החיסונית שלו. זו הסיבה שילדים הנשלחים בשנה הראשונה לגן חולים רוב הזמן.

 

2 – דמות משמעותית

עד גיל חצי שנה הילד זקוק לדמות אחת משמעותית שתעניק לו טיפול פיזי ורגשי לו הוא זקוק. כאשר אין אפשרות כזו מבחינת הקריירה הילד נכנס לגן בשלב מוקדם. גן או משפחתון איכותי עם מספר מטפלות ומעט ילדים יכול לתת מענה מיטבי. בנוסף, ככל שהילד נכנס לגן מוקדם יותר, כך יהיה לו יותר קל להיפרד מהוריו בעתיד ובמיוחד מגיל חצי שנה ומעלה שמתפתחת החרדה מזרים ויותר מאוחר בגיל 10 חודשים גם חרדת הנטישה.

 

3 – הילד לומד להיות עצמאי

עד גיל שנתיים הגן או המעון צריך לשמש כמקום חם, מטפל ודואג לכל צרכיו של הפעוט. על הגננת ליצור קשרים רגשיים וקרובים עם הפעוטות מכיוון שהיא דמות לחיקוי ולמידה. אומנם היא נותנת בגיל זה יותר דגש לטיפול, אכילה, החתלה ושינה אך לצד זה גם מובילה את הילד לעצמאות ולגבולות. הורים אשר מחפשים גן ילדים ברמת גן או בערים אחרות צריכים לבדוק היטב שהגן מעניק קודם כל את הצרכים הרגשיים והטיפוליים לילד מכיוון שהם הבסיס לעצמאות וללמידה בהמשך.

 

4 – ילדים מתבוננים ולומדים

בשנה הראשונה לחיים הילדים לומדים המון רק מהתבוננות וחקירה של העולם הסובב אותם. הם חוקרים צלילים, מגע ותנועה ומקבלים פידבקים ועידוד מהסביבה. כאשר הגננת מעודדת את הילד בהתנהגויות למידה, הביטחון העצמי שלו עולה וזה מניע אותו להמשיך ולחקור כי ברור לו שהוא מקבל תמיכה על כך.

 

5 – מעורבות בלמידה

ילד עד גיל שנתיים לומד בגן כיצד להיות מעורב בלמידה. כלומר, כשהגננת תקריא לו סיפור הוא יצביע על האיור או יחזור על האינטונציה של הגננת או על מילה החוזרת בסיפור. ככל שיקבל יותר חיזוקים חיוביים על תהליכי למידה, כך יתעניין יותר בסביבה ויגבש דימוי עצמי חיובי וביטחון.

 

6 – למידה באמצעות משחק

ילדים לומדים באמצעות משחק מהחודש הראשון לאחר הלידה. הם עוקבים אחר עצמים נעים, קשובים לרעשים, עוקבים עם העיניים אחר תנועות וקולות, מכניסים לפה חפצים ומושיטים את היד לעברם. בגיל 3 חודשים הם מכניסים את החפצים לפה על מנת לחקור אותם, ממששים ומעבירים מיד ליד וכך מפתחים את הלמידה. בגיל 11 חודשים הם נהנים מאוד ממשחקי קוקו ומתחילים ללכת בתמיכת רהיטים. בגן אומנם בתחילת ההתפתחות הם משחקים עם חברים זה לצד זה מכיוון שהם בשלב האגוצנטרי. יותר מאוחר מתחיל המשחק של זה מול זה, משחקי כאילו וכד' והם מתחילים לרכוש חברים.

 

ילדים בשיחה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים