כיצד לברר אילו קצבאות מגיעות לכם מביטוח לאומי?

הביטוח הלאומי מאפשר לאזרחים שונים לקבל קצבאות בעקבות מצבים בריאותיים שונים. הקצבאות הללו מאפשרות למשפחות רבות, שלא שפר עליהן המזל מבחינה בריאותית, לקבל תמיכה כלכלית שעשויה להיות משמעותית במקרים רבים. לא כל אזרח יודע לאיזה קצבה הוא זכאי מהביטוח הלאומי, ואם בכלל. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לברר אלו קצבאות מגיעות לכם מביטוח לאומי.

 

קצבאות מהביטוח הלאומי

הביטוח הלאומי מאפשר לאזרחים שונים לקבל קצבאות חודשיות. הקצבאות הללו יכולות לסייע לאזרחים שהמדינה מבינה מראש שיהיה להם קשה להסתדר ללא סיוע כספי. אנחנו משלמים מדי חודש דמי ביטוח לאומי, כדי ליצור רשת ביטחון אזרחית לכל האזרחים מתוך ערכים משותפים של סולידריות וסיוע לחלש.

האזרחים שזכאים לקבלת הקצבאות הם אזרחים עם מצב בריאותי ירוד לרוב. קצבת נכות למשל, מאפשרת לאנשים שסובלים מנכות, כתוצאה מפציעה או ממחלה, לקבל תשלום חודשי. קראו על כך עוד באתר קול הזכויות העמותה.

 

סיוע משמעותי להורים רבים

הקצבאות הללו הן זוכות שנותן החוק לאנשים מסוימים. ניצול הזכות הזאת מאפשרת סיוע משמעותי לאזרחים שונים, ובעיקר להורים. הורים בישראל שמגדלים ילד אחד או יותר מכך, צריכים להוציא סכומי כסף רבים עבור המחייה המשותפת של כולם. מצב בריאותי קשה אצל אחד מבני המשפחה יכול להוביל לפגיעה מהותית בכושר ההשתכרות. הקצבה משחקת פה תפקיד משמעותי בסיוע להורים.

 

כניסה לאתר של הביטוח הלאומי

הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא להיכנס לאתר של הביטוח הלאומי. באתר הביטוח הלאומי תוכלו לברר באילו מצבים ניתן לקבל קצבאות מהביטוח הלאומי. המידע גלוי ושקוף לאזרחים השונים. אם יש לכם מצב רפואי מסוים ששונה משל אדם בריא, או שעברתם אירוע שהשפיע על מצבכם הפיזי, תוכלו להיכנס לאתר הביטוח הלאומי ולברר זכאות אפשרית לקצבה.

 

פנייה אל אנשי מקצוע

לא תמיד ניתן להבין מאתר הביטוח הלאומי מתי קצבה היא דבר שאתם זכאים אליו. בנוסף, ישנם מכרים רבים שעשויים להיראות כגבוליים. לכן, מומלץ לפנות אל אנשי מקצוע, דרך עמותות או גופים מקצועיים שונים, כדי לברר האם אתם זכאים לקצבה.

 

שיחת ייעוץ

כאשר תפנו אל אנשי המקצוע המדוברים, אתם תגיעו לשיחת ייעוץ עם הגורמים המקצועיים. בשיחת הייעוץ הם ישמעו את המקרה האישי שלכם, יתחקרו את המצב הרפואי שלכם וימליצו לכם אם לתבוע את הביטוח הלאומי או שלא.

 

קצבאות עבור הילד

ישנם ילדים שנולדים עם מצב רפואי שאינו תקין, או שבמהלך תקופת הילדות או הנעורים שלהם הם סופגים נזק שמביא אותם למצב כזה. ניתן לקבל קצבה בעבור הילד שאתם מגדלים, עד הגיעו לבגרות.

 

גורמי מקצוע במקום העבודה

חלק ממקומות העבודה מעסיקים כיום עובדים סוציאליים לרווחת העובדים. ניתן לפנות אל גורמי המקצוע האלו, אם קיימים, ולהתעניין בכל הקשור לקבלת קצבה מהביטוח הלאומי, שכן גורמים אלו בקיאים בלשון החוק.

ביטוח לאומי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים