כיצד למכור מניות

רכישת מניות והמכירה שלהן היא אחת הדרכים העומדות לרשות האזרחים במדינה להגדיל את ההכנסה החודשית. ואולם המצב כפי שהוא כיום איננו דומה כלל ועיקר למצב כפי שהיה בשנים הקודמות. מהם השינויים שחלו בשוק המניות בעשורים האחרונים? כיצד ניתן להפיק תועלת מביצוע רכישת מניות מצד אחד ומכירת מניות ברווחים נאים מצד שנים? ממה חשוב להימנע, בדרך להפקת התועלת המרבים ממסחר במניות? בשורות הבאות נתמקד בנושא רכישה ומכירה של מניות וניירות ערך אחרים, במטרה להפיק את הרווח המרבי מכל עסקה.

 

השינויים באופן המסחר במניות בעשורים האחרונים

אחד המאפיינים הבולטים של המסחר במניות עד לאמצע העשור הראשון של המילניום הנוכחי, היה השליטה המוחלטת של הבנקים בכל הקשור במסחר במניות. לאזרח מן השורה לא היתה גישה ישירה לבורסה. כיון שכך, כל אזרח היה יכול להעביר הוראות לבורסה אך ורק באמצעות הבנקים, שהיו המנהלים של תיקי ניירות הערך העיקריים. ואולם דבר אחר בלט לעין לכל אורך התקופה – העמלות הבוהות שהבנקים גזרו מכל עסקה. בזמנו היה מדובר על אחוז אחד מסכום הרכישה או הקנייה וכן עמלות תקופתיות בגין עצם ניהול תיק המניות. באמצע העשור הראשון של המילניום נכנסו לתחום המסחר באינטרנט גם חברות נוספות, שהוזילו באופן משמעותי את העמלות ואפשרו לסוחרים גישה קלה יותר לבורסה. בנוסף, חלק מהחברות העמידו בעבר ומעמידות גם היום לרשות המשקיעים אשראי המאפשר להם לסחור בסכום גבוה מאד יחסית להשקעה שלהם עצמם. רכישת מניות והמכירה שלהן מתבצעת באמצעות לחיצת כפתור, בלא כל צורך להתקשר לבנק או לסוחר בבורסה עצמה.

 

הפקת תועלת מרבית ממסחר במניות וניירות ערך

האפשרות למסחר מקוון בבורסה לניירות ערך מצד אחד והעמלות הנמוכות עבור רכישת מניות או מכירה שלהן מצד שני, פישטו במידה רבה את המסחר בניירות ערך. עם זאת, הסוגיה של בחירת המניות או ניירות הערך המתאימים ביותר להשקעה נותרה פתוחה. סוחרים רבים הם למעשה עובדים שכירים או עצמאים קטנים, העוסקים במסחר בבורסה כעיסוק משני. חלקם מתמקצעים בתחום, לומדים אותו ופועלים בתבונה. חלק אחד סומך על המזל או על האינטואיציה, שלא תמיד מובילים לתוצאות המקוות. רכישת מניות ומכירה שלהן באופן מקוון, פישטה את התהליך מצד אחד אבל חושפת את הסוחרים הבלתי מנוסים לסיכונים פיננסיים גבוהים מצד שני.

הדבר החשוב ביותר למי שבוחר לסחור בניירות ערך, הוא ללמוד היטב את התחום ולהתמקצע בו. מצד אחד, חשוב לא להיות בעננים כתוצאה מהצלחה, מה שעלול להוביל לפעולות שגויות. מצד שני, לא להיכנס לדיכאון אם יש ירידות זמניות. הסטטיסטיקה מוכיחה שלאורך שנים, מי שהחזיק במניות במשך זמן ארוך, הפיק מהן רווחים נאים. גם הבנקים וגם החברות העוסקות במסחר מקוון, מעמידים לרשות הסוחרים יועצים מומחים בתחום. מומלץ, ואפילו כדאי להתייעץ בהם על מנת להימנע מטעויות ולהגדיל את הסיכויים להפקת רווחים במסחר במניות.

לוח מניות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים