כך תתכוננו להשתלת שיניים ביום אחד

השתלת שיניים הוא נושא שרבים מתוסכלים ממנו מכיוון שמחכים לא מעט זמן לשיניים החדשות.

זו הסיבה העיקרית שהם פונים להשתלת שיניים ביום אחד.

כיצד מתכוננים לכך? – על כך במאמר הבא.

 

מהי השתלת שיניים ביום אחד?

השתלות שיניים ביום אחד נעשות באמצעות שתלים דנטליים שהם למעשה ברגים מטיטניום שמשתילים בתוך הלסת כך שיחליפו את השורשים של השיניים. הפרוצדורה נעשית באמצעות ניתוח שלאחריה השתלים מתמקמים בפה ומהווים תחליף מצוין לשיניים שאבדו. ניתן למקם עליהם שיניים תותבות או גשר ולתפקד כרגיל, לחייך, לאכול ולחוש ביטחון עם שיניים חדשות ויפות. ביחד עם זאת יש להיות מוכנים מראש למהלך.

 

כיצד מתכוננים להשתלת שיניים ביום אחד?

אנשים הפונים לרופא שתלים או דוקטור שיניים כדי לבצע שתל ביום אחד צריכים להיות עם חניכיים בריאות ובתנאי שיש מספיק עצם במקום חסר השן. העצם צריכה להיות חזקה דיה כדי שהפרוצדורה תצלח וייתכן שיהיה צורך בהרמת סינוס במידה והעצם אינה גבוהה מספיק או במצב בו הסינוסים קרובים ללסת יתר על המידה. אנשים מעשנים או חולים במחלות אוטואימוניות, סוכרת, בעיות היגיינה בפה, שחיקת שיניים, נעילת לסת או מחלות כרוניות, רצוי שלא יעברו השתלה ביום אחד, אלא יעשו השתלת עצם ורק לאחר שתעבור תקופת ההחלמה יעשו השתלה דנטלית. ביום ההשתלה אין הכנות מיוחדות חוץ מהקפדה על היגיינת השיניים שיש להקפיד ולשמור עליה גם לאחר ההשתלה.

 

מה היתרונות והחסרונות של השתלת שיניים ביום אחד

היתרונות – השתלים הדנטליים מקצרים את תהליך ההמתנה. יש להם אחוזי הצלחה גבוה מבחינת הקליטה בפה, הם אסתטיים, פונקציונאליים וניתן להצמיד אליהם כתרים זמניים כבר לאחר ההשתלה. באמצעות השתלה מסוג זה ניתן לחזור מהר מאוד לחיי השגרה. על אף זאת, יש לקחת בחשבון חסרונות כמו דלקות או חוסר קליטה של השתל. בניגוד להשתלה הרגילה שבה הבורג של השתל מתאחה בצורה טבעית כחצי שנה לאחר ההשתלה, במקרה של השתלה ביום אחד לא מאפשר חיבור חזק של שיניהם. לפיכך, ישנם אנשים שהשתל הדנטלי לא ייקלט באופן מקסימלי וזה יכול לגרום ללסת להתעוות, מה שיחייב ניתוח חוזר.

 

בחירת סוג השתל הדנטלי

גם לסוג השתל הדנטלי יש משמעות המשפיעה על קליטתו ביום אחד. למשל, שתל All-On-4 שעושים בו שימוש גם בהשתלה הרגילה, מעניק תמיכה טובה לשן החסרה. זו הסיבה לבחור ברופא שיניים המומחה לשתלים שיודע ומכיר סוגי שתלים בעלי קליטה איכותית שישפרו את המראה של המטופל ויסייעו לו לתפקד ללא דלקות או בעיות אחרות. על מנת למצוא רופא לשתלים מנוסה חשוב לבדוק המלצות באינדקסים השונים או בפורומים, לבדוק אצל אנשים שהתנסו בכך ולדעת שלרופא יש מוניטין והצלחות מוכחות. לבסוף הרופא צריך לקבל את ההחלטה אם בכלל מתאים למטופל השתלה ביום אחד או לא.

 

טיפול רפואי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים