מתחילים בחיים – כך תתכנן לעצמך מסלול לאחרי ההתמחות בראיית חשבון

סטודנטים לחשבונאות? הכתבה הבאה בדיוק בשבילכם. ייתכן כי אתם עכשו נמצאים בעיצומם של הלימודים האינטנסיביים ואינכם מרגישים את החיים האמיתיים של העבודה במקצוע שלשמו אתם לומדים ימים כלילות.

אך האמת היא, שסיום התואר נמצא ממש מעבר לפינה, ויחד איתו כדאי להתחיל לתכנן את המסלול שלכם לסיום התואר, וגם לאחר ההתמחות. אז מה חשוב לעשות לפני ההתמחות בראיית חשבון ובמה כדאי להתמקד לאחר ההתמחות? כל הפרטים בכתבה הבאה.

 

לפני ההתמחות – בחרו מחלקה שמעניינת אתכם

בעודכם לומדים לקראת סיום התואר בראיית החשבון, סביר להניח כי אתם מתחילים לבחור מחלקות להתמחות בראיית חשבון. ייתכן כי רבים מכם מתרכזים בנתונים כמו אופי המשרד בו תרצו להתמחות, כמו גדול או קטן, מוכר או חדש יחסית, וכן הלאה. לצד אלו, חשוב לזכור כי העיקר הוא בחירת תחום המחלקות אשר מעניין אתכם, ושבה תרצו להעמיק את הידע וכן את הניסיון שלכם.

מחלקת ביקורת – המחלקה כוללת ביצוע ביקורות לספרי לקוחות, ולמידה מעמיקה של מקצוע הביקורת. כדאי לדעת כי לא תהיו חייבים לבצע התמחות בראיית חשבון על מנת להיות מבצעי ביקורת חשבונות.

מחלקה כלכלית – מחלקה זה עוסקת בסוגיות כלכליות – חשבונאיות שונות, כמו ניתוח חברות לדוגמא.

מחלקה מקצועית – המתמחים במחלקה זו יתעסקו בסוגיות חשבונאיות מורכבות, ותפקידם לסייע לצוותי הביקורת בנושאי החשבונאיות השונים.

מחלקת מיסים – תפקיד מחלקה זו לתת מענה לסוגיות מיסות שונות שעשויות לעלות בהקשר ללקוחות שונים.

תפקיד ראשון לאחר ההתמחות – למה חשוב לשים לב?

התפקיד הראשון לאחר ההתמחות הינו חשוב להתפתחות המקצועית שלכם, וככל הנראה הוא זה שיתווה את הדרך המקצועית בעתיד שלכם בעולם החשבונאות. זכרו כי הזמן משחק תפקיד, והזמן עלול לעבור מהר שתרגישו. על כן, חשוב לשים לב כי אתם נשארים מספיק זמן במקום העבודה הנוכחית שלכם, אך גם דעו מתי הגעתם למיצוי ענייני ומקצועי במקום העבודה שלכם, הוגיע הזמן לצבור זמן וניסיון במקום אחר, חדש, ומפתח יותר.

נקודה נוספת שכדאי לשים עליה את הדעת היא מה התפקיד שאתם מעוניינים בו יעניק לכם. בררו עם אנשים קודמים אשר עבדו במקום זו, שאלו על ההזדמנויות המוענקות במקום זה, על אפשרויות הפיתוח וכן לאפשרויות הקידום.

פרט נוסף ולא פחות חשוב הוא העניין או ההזדהות שלכם עם מטרות החברה והערכים על פיה היא פועלת. אין ספק כי ישנם גורמים נוספים אשר יקבעו את טיבו של מקום העבודה שלכם, אך אין תחליף להזדהות וזיקה למקום, אשר בכוחם להעניק מוטיבציה רבה גם בימי שגרה עמוסים.

מתמחה בהנהלת חשבונות

ידע הוא כוח

בררו על מסלולי העבודה השונים, בדקו על אפשרויות הפיתוח, ולמדו כמה שיותר על התחום על מנת לוודא שאתם מקבלים את ההחלטות הנכונות ביותר עבורכם בנוגע לתכנון המסלול שלכם לאחר ההתמחות. תוכלו לקרוא כאן על סוגי השירותים השונים שבכוחו של רואה חשבון להעניק, וכך ללמוד עוד על התחום הרחב אשר מתנוסס מעליו השם "חשבונאות". livne-cpa.co.il

 

לסיכומו של עניין

לסיכום, תכנון מסלול לאחר ההתמחות שלכם בראיית חשבון הינו חשוב ביותר, משום שהוא יסייע לכם לקבל בהווה החלטות אשר יקדמו אתכם כמה צעדים קדימה לעבר המסלול אותו אתם מייחלים לעצמכם. אל תפחדו לחלום רחוק, וזכרו כי עבודה קשה היא המפתח להצלחה.

מתמחה בהנהלת חשבונות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים