כך תתמודדו בהצלחה עם הפרעות נפשיות

לצערנו, הפרעות נפשיות הן חלק נכבד מהחיים שלנו. לא מעט אנשים מתמודדים עם הפרעות נפשיות שמשבשות את אורח החיים התקין שאותם הם היו רוצים לנהל, והם זקוקים למגוון דרכי טיפול שונות על מנת להצליח להתנהל כראוי בחיי היום יום שלהם. אם גם אתם סובלים מהפרעות נפשיות, הכנו לכם כאן מאמר שיסביר לכם הכל על הנושא: כך תתמודדו בהצלחה עם הפרעות נפשיות, מתחילים.

 

על אילו הפרעות נפשיות אנחנו מדברים כאן ?

כשאנחנו מדברים על הפרעות נפשיות, אנחנו מדברים על קשת רחבה של הפרעות שקיימות היום בעולם הפסיכיאטריה. הנה כמה דוגמאות להפרעות נפשיות שונות:

  1. פוסט טראומה.
  2. אנורקסיה.
  3. מאניה דיפרסיה.
  4. סכיזופרניה.
  5. דיכאון.
  6. הפרעות חרדה.

 

להתמודד בהצלחה עם הפרעות נפשיות: איך עושים את זה?

הפרעות נפשיות, גם מהסוג שתיארנו כאן למעלה וגם מסוגים אחרים שאינם מופיעים כאן, הן הפרעות שמצריכות טיפול על מנת שהן יוכלו להיות מאוזנות, ולא יתפרצו בצורה שתגרום לאדם הסובל בהן להיות מסוכן לעצמו או לסביבתו. אם אתם לא בטוחים מאיפה להתחיל, דעו לכם שיש פתרון לכל דבר.

 

טיפול תרופתי להפרעות נפשיות

כך מתמודדים עם הפרעות נפשיות: טיפול תרופתי. זוהי הדרך הראשונה מבין כמה וכמה דרכים שנפרט לכם כאן, וזוהי דרך ידועה שמשמשת מגוון פסיכיאטרים במהלך הטיפול. נטילת תרופות, בין אם באופן קבוע ובין אם באופן שאינו קבוע, היא דרך מצוינת לאזן הפרעות נפשיות שמהן המטופל סובל.

קיימות תרופות במינונים גדולים יותר שמלוות את המטופל לאורך זמן קבוע, ואילו קיימות תרופות אחרות שמגיעות במינונים קצת יותר נמוכים ולמשך זמן קצר יותר. כל עוד התרופה היא בעלת השפעה טובה על המטופל, היא תרופה שככל הנראה תמשיך ללוות אותו הלאה.

 

ריפוי ועיסוק כהתמודדות עם הפרעות נפשיות

ריפוי ועיסוק הוא שם כולל למגוון פעילויות שאותן הסובלים מהפרעות נפשיות יכולים לבצע. בדרך כלל מדובר על פעילויות שמתקיימות במסגרת המוסד הסגור שבו הם שוהים, או במסגרות אחרות שמפגישות אותם עם אנשים שסובלים מהפרעות נפשיות דומות או אחרות מהם. פעילויות ריפוי ועיסוק כוללות עבודה עם חומרים, אמנות, מוזיקה ועוד, והן מרגיעות את הנפש ונותנות לה שלווה ומנוח.

 

טיפולים פסיכיאטרים – מפגשי שיח עם מטפל מקצועי

הפרעות נפשיות מובילות למפגשים עם פסיכיאטר מקצועי, כאשר חלק מהמפגשים נעשים במסגרת קבוצתית ואילו חלק מהמפגשים נעשים במתכונת של אחד על אחד. המטרה של טיפול פסיכיאטרי היא לשמוע מהמטופל את הדברים שהוא חווה בעקבות הפרעות נפשיות שאיתן הוא מתמודד, ובמקביל להעניק לו כלים שימושיים על מנת להצליח ולהשתלב בחברה.

היות ומטופלים רבים שסובלים מהפרעות נפשיות אינם מסוגלים לקחת חלק במסגרות תעסוקתיות או חברתיות כאלו ואחרות, הם מקבלים כלים על מנת להתחיל ולרכוש מיומנויות שיאפשרו להם בעתיד להשתלב בהן.

אישה מתפוררת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים