כל היתרונות בעו"ד שהוא גם נוטריון

אתם בתהליך של בקשת אזרחות ממדינה זרה? אולי פשוט עורכים הסכם ממון לפני הנישואין? אחד המסמכים שתידרשו להביא כנראה יכלול דרישה לאימות של נוטריון, או חתימה של אחד כזה. מה היתרונות בעורך דין שהוא גם נוטריון?  איך מוצאים את הנוטריון המושלם? מה זה בכלל אומר? כל הפרטים ממש כאן לפניכם

 

מה זה אומר נוטריון?

נוטריון הוא עורך דין שעבר הכשרה מיוחדת ויכול לאשר מסמכים שונים. אם זה תרגום של מסמכים רשמיים, ואם זה מסמכים כמו הסכמי ממון, וייפוי כוח נוטריוני, המאפשר עריכת עסקאות מקרקעין שדורשות רישום במרשם. הנוטריון אף יכול מכוח החוק לחתום על צוואות, ובכך יש לו כוח רב, כמעט כמו בית דין, שעומד לבדו.

הנוטריון פועל מכוח חוק הנוטריונים ומופיע גם בסעיף 22 לחוק הירושה. כדי לקבל רישיון של נוטריון, עורך הדין נדרש להיות בעל וותק של 10 שנים בתפקיד, ואסור לו להיות מורשע בעברה פלילי שנושאת עימה קלון.

נוטריון מתכוון

מה ההבדל בין עורך דין לנוטריון?

עורך דין הוא אדם שלמד שלוש וחצי, או ארבע שנים באוניברסיטה, עבר התמחות ובחינות לשכה, והוסמך כעורך דין. נוטריון, מלבד כל אלה, עבר גם את הכשרת משרד המשפטים לצורך ההרשאה לחתום על מסמכים מסוימים. כל נוטריון הוא עורך דין, אבל לא כל עורך דין הוא גם נוטריון.

 

אז מה היתרון של עורך דין שהוא גם נוטריון?

אפשר לומר שנוטריון הוא עורך דין עם סל כלים גדול יותר. סל הכלים הזה מאפשר לו לערוך מסמכים מסוימים. מאפשר לו לחתום על צוואות, כמו בית דין לפי חוק. מאפשר לו לתרגם מסמכים רשמיים ולהוכיח את אמתותם. בקיצור, עורך דין עם יכולות קצת יותר רחבות. לכם, הלקוחות עורך דין שהוא גם נוטריון יכול לחסוך הרבה כסף, בעיקר בגלל הצורך לאמת כל מיני מסמכים אצל נוטריון.

אם עורך הדין שלכם יכול גם לאמת את המסמכים, תחסכו לעצמכם עוד בעל מקצוע בתהליך, מה שיכול להשפיע דרמטית על עלויות השירות שאתם רוצים לקבל. אם זה הוצאת אזרחות זרה, חתימה על הסכם ממון, ואפילו יכולת לערוך עסקת מקרקעין בקרקע שדורשת רישום במרשם המקרקעין, ורק נוטריון שנותן ייפוי כוח יכול לעזור בכך.

לסיכום, אם אתם מחפשים עורך דין שיתאים עבורכם, כדאי לכם לשקול מאוד את העובדה שעורך הדין שמולכם הוא גם נוטריון. אין לדעת מתי תאלצו לחתום על מסמכים או לספק מסמכים מתורגמים שדורשים אישור נוטריוני, ובמקום לשכור אחד כזה, תוכלו להשתמש בעורך הדין שלכם.

אם אתם מתעסקים בירושה, או במקרקעין, בכלל החשיבות של עורך דין שהוא גם נוטריון הרבה יותר גדולה. זכרו, בסוף, כל בעל עסק שיודע לבצע מספר דברים, ישתלם לכם בעתיד, כנראה. לפרטים נוספים:

https://notary-israel.com

עורך דין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים