כל מה שצריך לדעת על תיקון 190

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שאולי בזכות חוק זה תוכלו להרוויח יותר? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על החוק ואיך הוא יכול להיות יעיל עבורכם.

 

מה זה תיקון 190?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הינו תיקון אשר ערך שינוי בהיבטי המיסוי אשר נוגעים בתחום החיסכון המיועד לטווח ארוך. השינוי המרכזי בתיקון מיועד בעיקר לבני 60 ומעלה. התיקון מאפשר לבני גילים אלו להשקיע את כספם הנזיל למסלולי השקעה של קופות גמל וזאת בדמי ניהול זולים במיוחד, וכן ליהנות מהטבות מס ייחודיות בעת מועד פירעון החיסכון.

התיקון גם מאפשר למי שיבקש במקום לפרוע את כלל דמי החיסכון, להפוך אותם ל"קצבה מוכרת" – דהיינו, קצבה הזוכה לפטור ממלא מתשלום מס הכנסה. לפרטים נוספים והרחבה על אודות תיקון 190 תוכלו לקרוא באתר: https://t190.co.il.

 

מה מטרת התיקון?

כאמור התיקון מתמקד בעיקר בבני ה-60 ומעלה, אך רלוונטי עבור כולם. מטרתו העיקרית של התיקון הינה להרחיב את האפשרויות לחיסכון בטווחים בינוני עד ארוך אצל אלו הקרובים לגיל פרישה, ולהפוך את החיסכון לאטרקטיבי עבורם. בזכות התיקון, זכאים בני ה-60+ להטבות מס מיוחדות, וכן לא יאבדו את הנזילות של הכסף אשר מפקידים וזאת על ידי הפקדה באופן חד פעמי לקופת גמל.

 

עבור מי תיקון 190 רלוונטי?

מחשבה על גיל הפרישה הינה דבר אשר מטריד את כולנו, בעיקר בגלל העובדה כי אנו עוברים להסתמך על כסף המגיע מקצבה הנובעת מקרנות פנסיה וחסכונות נוספים. ככל שאנו מתקרבים לגיל זה, אנו רוצים לוודא שכספנו מובטח ושיהיה לנו ממה לחיות כאשר לא נוכל לעבוד יותר. בני ה-60+ אשר מתקרבים לקראת תקופת הפנסיה הם אלה אשר יזכו בהטבות המס בעת הפירעון או כאשר יהפכו את דמי החיסכון לקצבה מוכרת.

יחד עם זאת, גם צעירים יותר המעוניינים לדאוג לעתיד הפנסיוני שלהם ורוצים לוודא שהקצבה הפנסיונית שלהם תהיה מספקת עבורם, יכולים ליהנות מתיקון 190. צעירים אלו יוכלו להשקיע בקופות גמל במסלול זה לפי התיקון, אך עליהם לקחת בחשבון שלא יוכלו לפרוע את הכספים ולהנות מהטבות המס המובטחות לפי התיקון, לפני הגיעם לגיל 60.

 

תיקון 190 מתאים לכל מצב כלכלי

ניתן ליהנות מהטבות המס גם אם אינכם בעלי הון. אנשים הזכאים לקצבת זקנה חודשית העומדת על 4,525 שקלים בלבד, יוכלו ליהנות ממגוון הטבות מס למול הכסף שהם השקיעו בקופת הגמל שלהם. זאת גם אם יבחרו למשוך את הסכום שצברו בקופה בצורה הונית.

כמו כן, גם אזרחים אשר אין ברשותם חיסכון פנסיוני מסיבות שונות יכולים ליהנות מהטבות המס. אלה יוכלו לבצע הפקדה של כספיהם הנזילים לקופת הגמל באופן חד פעמי. זאת בלבד שיקצו את הכספים שהפקידו לצורך קצבה קבועה.

 

ערימת מטבעות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים