להשתלב בשוק העבודה בצפון הארץ

בעשורים האחרונים גדל הקושי של צעירים רבים להשתלב בשוק העבודה בעולם ובישראל. בארץ קשיים אלו גדולים במיוחד בקרב בעלי השכלה נמוכה יחסית ובעלי מוגבלות פיזית ונפשית.

אם כל זה לא מספיק, ישנו קושי להתקבל לעבודה לאחר סיום הלימודים, או לשלב עבודה בזמן הלימודים.

 

חיפוש עבודה, בכל שלב בחיים, הוא משהו שדורש מאמץ ולכן צריך להגיע ערוכים ולהבין שכדאי להשקיע זמן. מה כן מומלץ לעשות?

מתגו את עצמכם 

הכינו פרופיל ״לינקדאין״ מסודר שיסביר עליכם בצורה פשוטה ומדויקת על הכישורים שלכם, על התחביבים שלכם, על הקורות חיים שלכם וצרו קשרים ברשת ותוכלו להגיע למשרות בכל מקום בארץ.

 

השקיעו בנטוורקינג 

צרו קשרים עם אנשים שאתם מכירים מתקופות שונות (צבא, תיכון, חברים, מקומות עבודה קודמים ועוד)

 

חפשו ארגונים 

בדקו לאילו ארגונים ההשכלה שלכם יכולה להתאים ואיך אתם משתלבים בהם. למשל לחפש באתרי דרושים, בין אם אתם גרים במרכז או בצפון, תוכלו למצוא משרות ״דרושים חיפה״ להיחשף למגוון משרות. אפשר לחפש אנשי מפתח, ליצור איתם קשר ולבדוק אילו משרות פתוחות והיכן הן מתפרסמות מלבד אתרי הדרושים.

 

השתלבו בתחום 

אל תהססו לקחת תפקיד יותר זוטר או לא בדיוק בתחום שלמדתם, אם אתם יכולים להיכנס לארגון שמתאים לעולמות התוכן שלכם. כך תוכלו להוכיח את עצמכם, ואת היכולות, הידע והניסיון שלכם ואם תתפנה משרה שתרצו, הדרך שלכם אליה תהיה כבר טובה וסלולה הרבה יותר.

 

עבדו תוך כדי הלימודים 

עם סיום התואר מגלים סטודנטים רבים כי ההשתלבות בשוק העבודה אינה פשוטה. מרבית המעסיקים דורשים ניסיון רלוונטי, ומי שבמהלך לימודיהם עבדו בעבודות זמניות מתקשים להציג ניסיון כזה. אם לא צוברים ניסיון מתאים עוד במהלך התואר, בסיומו, במקרה הטוב, מצליחים להשתלב רק בתפקידים התחלתיים המיועדים לסטודנטים, מבזבזים זמן יקר בצבירת ניסיון ומרגישים מתוסכלים.

 

שלבו עבודה בכל מקום מהבית 

הקורונה שינתה את חוקי המשחק והשוק הסתגל והבין שלעבוד מהבית זו לא אופציה רעה בכלל. כיום יותר מפורסמות גם משרות מהבית מרחבי הארץ. נצלו זאת ותרחיבו את טווח חיפוש העבודה שלכם גם לאזורים נוספים ונסו את מזלכם.

 

חבר מביא חבר 

דרך טובה להשתלב בשוק העבודה, היא למעשה דרך החברים. שיטת חבר מביא חבר היא שיטה מאוד פופולארית לניווט עובדים בכל מיני תחומים ובהייטק בפרט. החברות מעדיפות לשלב בחברתם אנשים מתאימים בשיטת המלצות על ידי אנשים שכבר עובדים בחברה. אז תהיו חברים ותעזרו לחברים שלכם להשתלב.

 

לסיכום

לאחר תקופת הקורונה, השתלבות בשוק העבודה בארץ הפך להיות קשה יותר, אם כבר לא היה קשה מספיק כבר לפני. אך אל דאגה, ישנם כמה דברים שכבר ניתן לעשות כמו – לברר עם חברים האם מחפשים אצלם בארגון עובדים, לבדוק על עבודה מהבית גם היא רחוקה ממכם, לנסות לעבוד תוך כדי הלימודים, לחפש ארגונים של דרושים, להשקיע במיתוג ברשת וחיפוש ארגונים.

 

פגישה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים