איך להתכונן נכון לבגרות באנגלית

הרבה יסכימו שתקופת הבגרויות יכולה להיות מאוד אינטנסיבית ומלחיצה.

הרבה מבחנים, מלא חומר ומרווח קטן בין מועדי מבחני הבגרות השונים.

מבחני הבגרות מאתגרים גם לתלמידים וגם לאלו שחוזרים להשלים או לשפר את הבגרויות שלהם.

מבחן הבגרות באנגלית הוא כנראה הקשה ביותר מכולם.

בין אם אתם עושים 3 יחידות או כ- 5 יחידות, מבחן ארוך, בשפה זרה ובהגבלה של זמן. משימה מאתגרת מאוד.

העניין החשוב במבחן הבגרות באנגלית זה שהוא הכרחי וחשוב גם בהמשך הקריירה המקצועית שלכם ולא רק כתנאי ללימודי תואר ראשון.

אך שלא תיפול רוחכם, באנו לפשט לכם כמה דברים ולתת לכם כמה כלים שיקלו על חייכם לקראת מבחן הבגרות באנגלית.

 

מבנה מבחן הבגרות באנגלית

המבחן הבגרות עצמו מורכב מ- 7 שאלונים שונים שכל אחד מהם מגיע לבדוק את רמת הדקדוק שלכם, אוצר המילים שלכם, שימוש נכון בביטויים ואפילו את המבטא שלכם.
הנבחנים בהקבצה של ה- 3 יחידות נבחנים על שלושת השאלונים: A, B ו- C שבנויים משני חלקים של יכולת הקריאה שלכם באנגלית ועוד חלק אחד של שמע, משמיעים לכם שאלות שצריך לענות עליהם בטופס הבחינה.
הנבחנים בהקבצה של ה-4 יחידות נבחנים על שלושת השאלונים: C. D ו- E. החומר שעליו נבחנים נלמד ברובו מבעוד מועד הבחינה. החומר נלמד במהלך השיעורים. אתם נבחנים על כישורי הקריאה והדקדוק שלכם בנוסף לאוצר המילים וההתנסחות שלכם.
הנבחנים בהקבצה של ה-5 יחידות נבחנים על שלושת  שאלונים: E, F ו-G  שבדמה לנבחנים ברמת ה- 4 יחידות רוב החומר בבחינה מבוסס על חומר שנלמד מבעוד מועד במהלך השיעורים בכיתה לרוב רומן או מחזה. בנוסף לחומר הנלמד מראש יהיו גם טקסטים שיבחנו את יכולת ההבנה שלכם בנוסף ליכולות הניתוח הספרותיות שלכם בשפה.

הרמה של הבחינות גבוהה וחשוב לקחת את הבגרות באנגלית ברצינות רבה. משך כל אחד מהשאלונים נמשך כשעה ורבע למעט שאלון G שנמשך כשעה וחצי.

 

הדרכים הכי טובות ללמוד לבגרות באנגלית

הבגרות באנגלית קשה. אם האנגלית שלכם טעונה שיפור או ברמת אוקספורד אספנו כמה טיפים:

טיפ מספר 1

למידה משנים עברו. במידה והאנגלית שלכם מבוססת מספיק על מנת שתוכלו ללמוד בעצמכם למבחן, תוכלו להוריד שאלונים של הבגרות באנגלית משנים קודמות ולפתור אותם.


טיפ מספר 2-

קורס הכנה לבגרות ע״י מומחים היא שיטה שלאורך השנים הוכחה כיעילה בצליחת מבחני הבגרות באנגלית. הן לאלו שעושים השלמת בגרויות במתכונת אקסטרנית והן לתלמידים במסגרת בית הספר כאחד.
מטרת הקורס היא להעשיר את אוצר המילים שלכם באנגלית ולתת לכם כלים כמו ניתוח טקסטים רגילים וספרותיים, כללי דקדוק וביצוע תרגולים וסימולציות.

 

טיפ מספר 3-

למידה משנים עברו. במידה והחלטתם שהאנגלית שלכם מבוססת מספיק על מנת ללמוד בעצמכם תוכלו להוריד שאלונים של הבגרות באנגלית משנים קודמות ולפתור
איך שלא נסתכל אנחנו פוגשים את השפה האנגלית בחיי היומיום שלנו: בשירים שאנחנו שומעים, באתרים שאנחנו גולשים בהם באינטרנט, בסרטים שאנחנו רואים בטלוויזיה, במותגים שאנחנו אוהבים ועוד המון הזדמנויות מעולות ליצירת אינטרקציה עם השפה האנגלית.

 

איש כותב

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים