איך ללמוד ולהתמחות בדיני ביטוח

לאחר שהתביעה מול חברת הביטוח נדחית – ניתן לפתוח בהליכים משפטיים נגד חברת הביטוח על מנת לקבל ממנה פיצויים.

המשמעות של המהלך הזה הוא שדרוש להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני ביטוח ובאופן ספציפי בסוגיות הנידונות בתיק.

 

מהו למעשה עורך דין המתמחה בדיני ביטוח?

עורך דין המתמחה בדיני ביטוח הוא למעשה עורך דין שתחום התמחותו הכללי הוא דיני הנזיקין (ענף משפטי המסדיר את הפיצויים על נזקים) ומתמחה באופן שבו דורשים פיצויים על נזקים מחברות הביטוח – אחד הגופים הגדולים ביותר שמפצה על נזקים.

העיסוק בדיני הביטוח כולל תחומים רבים בתוכו המשיקים לדיני הנזיקין, כמו דיני החוזים למשל ומשפט מנהלי. דיני הביטוח לאורך השנים, בעקבות גדילתו העקבית של שוק הביטוח הוביל ענף משמעותי מאוד בדיני הנזיקין שכולל דוקטרינות ורעיונות משפטיים עצמאיים.

על מנת להתמחות בדיני הביטוח יש להכיר את המנגנון של חברות הביטוח מקצה לקצה – החל מהפוליסות עצמן, מהסיטואציות השונות שמוענקים בהם פיצויים, איזה מידע יש להעניק לחברות הביטוח ובאיזה אופן יש לדרוש מהם את הפיצויים – כל זאת על מנת לקבל כמה שיותר פיצויים בכמה שפחות טרחה.

 

תביעה של חברות ביטוח

כאשר תובעים חברות ביטוח – תובעים חברות ענק שיש להן מנגנון משפטי רחב מאוד שכולל מחלקות משפטיות עצומות ומערכת אינטרסים מורכבים (למשל, במצב ובו ישנה תביעה לא סטנדרטית – יש לחברת הביטוח אינטרס שלא להכיר במקרה הזה על מנת שלא תצטרך לשלם לעוד מבוטחים רבים שידרשו תשלום).

 

הערכת סיכונים

עם זאת, כאשר ניגשים לעורך דין ביטוח, השלב הראשון לפני הגשת תביעה הוא הערכת סיכונים. חלק מהערכת הסיכונים הריאלית שמבצע עורך הדין הוא ההבנה מה הם הסיכויים לנצח בתביעה מן הסוג הזה. כאשר בוחנים את הסיכויים מסתכלים על ההלכות של בית המשפט, על התקדימים הפנימיים (למשל עסקאות חיצוניות של פשרה מול חברות הביטוח) ועל האינטרסים של חברות הביטוח.

מדובר בשלב מאוד חשוב ומשמעותי שכן ההבנה כמה זמן ייקח לקבל את הפיצויים מחברת הביטוח יכולה להיות מצילת חיים (למשל – חלק גדול מן הכסף כאשר מדובר על תביעות ביטוח יכול להיות הכרחי לקבלתם של טיפולים רפואיים מסוימים או תחילתו של שיקום).

 

איסוף ראיות

לאחר שמבינים שהפנייה לערכאות המשפטיות היא משתלמת יש לערוך עוד בירור עובדתי מקיף מאוד. הבירור הזה יכלול חוות דעת של מומחים וכל עדות נוספת שיכולה לחזק כמה שיותר את התיק. מדובר בשלב שיכול להיות פולשני וחשוב להיות מוכנים מראש לחשיפה של התיק הרפואי בפני שופט ובפני עדים מסוימים.

 

במהלך המשפט

המשפט הוא שלב ארוך שיכול לקחת זמן ויש להיות מוכנים לכך. במסגרת ההליך המשפטי נדרשות עדויות ומדובר בתקופה שיכולה להיות מאוד רגישה בעבור הלקוח – הפיצויים יכולים להיות מאוד משתלמים ולעזור לעבור גם את הקושי הזה.

 

אנשי משפט

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים