ליווי וייעוץ בחקירה משטרתית

התוצאות של חקירה משטרתית תלויות לעיתים קרובות באיכות הליווי והייעוץ שאותו מקבל הנאשם, העד או החשוד.

במאמר הבא נסביר מי יכול לספק שירותי ייעוץ או ליווי מן הסוג הזה וכיצד בוחרים את עורך הדין המתאים עבור המשימה

חקירה משטרתית היא כלי חשוב מאוד שבו רשויות האכיפה משתמשות על מנת להשיג שורה ארוכה של מטרות. קודם כל, עצם הזימון לחקירה משמש לצורך הרתעה. כאשר אזרח מן השורה מקבל זימון לחקירה משטרתית, הוא בדרך כלל נכנס לעמדת מגננה. לכן, המשטרה וגופים נוספים משתמשים בזכות שלהם לחקור אזרחים על מנת לייצר הרתעה.

שנית, חקירה משטרתית אמורה להוביל לתוצאות ולחשיפת האמת סביב אירוע פלילי מסוים. באמצעות חקירה, השוטרים מקבלים הזדמנות לדלות מידע מהנאשם, העד או החשוד ולהרחיב את סל הראיות שעומד לרשותם. עם זאת, כדאי גם להכיר את הצד השני של המתרס – עורך הדין שמספק שירות של ליווי וייעוץ.

 

למה חשוב לתאם ליווי וייעוץ בחקירה משטרתית?

התוצאות של כל סוג של חקירה משטרתית עשויות להיות תוצאות באיכות הליווי והייעוץ. אם הליווי של הנאשם או החשוד עולה בקנה אחד עם האינטרסים שלהם ועם לשון החוק, המשמעות היא שהשוטרים לא יוכלו להטיל עליהם את האשמה.

יתרה על כך, חשוב מאוד לתאם ליווי וייעוץ בחקירה משטרתית בשביל להשיג את הגיבוי לכל דילמה או התלבטות. כאשר נאשמים, חשודים או עדים מוזמנים לחקירה משטרתית, הם בדרך כלל לא יודעים איך להגיב. אז במקום לעשות טעויות, צריך פשוט להשתמש בשירות הזה של ייעוץ.

 

מי מספק את השירות של ליווי וייעוץ בחקירה משטרתית?

הדרך הכי טובה לנצל את היתרונות של ליווי וייעוץ בכל סוג של חקירה משטרתית היא לפנות אל עורך דין שמתמחה בכך. באמצעות שירות של עורך דין פלילי, ניתן לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת וגם להשיג תשובות מבוססות יחסית.

היצע השירותים של עורך דין פלילי רחב מאוד, כפי שאפשר להתרשם מהמידע באתרים כגון https://www.plili.org.il ואחרים. המשמעות היא שגם אם לא יודעים במה בדיוק מואשמים או מה המטרה של החקירה המשטרתית, ליווי וייעוץ של עורך דין הוא תנאי להגנה על האינטרסים האישיים.

 

מתי מותר להתייעץ עם עורך דין?

החוק מאפשר לכל מי שנמצא בחקירה משטרתית להתייעץ עם עורך דין. יש כמובן מקרים שבהם החקירה עצמה מתבצעת ללא נוכחות של עורך דין בחדר, אבל עדיין אפשר להתייעץ איתו לפני ואחרי המפגש עם השוטרים.

בכל מקרה, התייעצות כללית עם עורך דין תעזור לשפוך אור על הנושא. באמצעות שירות כזה של ליווי וייעוץ, ניתן להכיר לעומק את המאפיינים של חקירה משטרתית ולהגיע אליה מוכנים. ככל שמגיעים מוכנים יותר לחקירה, כך מצמצמים את הסיכון של ביצוע טעויות.

 

מאזניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים