לימודים אקדמיים לחרדיות – יש חיה כזו?

נשים חרדיות יכולות להצטרף למסלולי לימוד מקצועיים ואקדמיים בכל רחבי הארץ, בלי להתפשר על מימוש עצמי, סיפוק והצלחה.

במאמר הבא נסביר מה מאפיין מסלולים מן הסוג הזה וכיצד בוחרים אותם

 

יש תשובה אקדמית לנשים חרדיות

יותר ויותר נשים חרדיות בוחרות כיום לצאת אל שוק העבודה ולשלב קריירה במשק הבית. עם זאת, נשים חרדיות מפעילות מערכת שיקולים מעט שונה בהשוואה לנשים מהמגזר החילוני או אפילו המסורתי. אז מצד אחד, יש כיום מסלולים של לימודים אקדמיים לחרדיות. מצד שני, הנשים עצמן צריכות לבחור אותן בצורה נכונה ולהבין מה המשמעות שלהן.

סקירה כללית של מידע שמופיע באתר אמין כמו https://e-academic.co.il יכולה להיות צעד ראשון בכיוון הנכון, עבור נשים חרדיות בטווח רחב של גילאים. היתרון העיקרי של המידע שמופיע באתר הוא שמרכזים בו את התשובות תחת קורת גג אחת, מה שחוסך זמן יקר ערך עבור נשים חרדיות בכלל ואימהות לילדים בפרט. כמו כן, המידע באתר עוזר לנשים חרדיות לבחור גם את מסלול הלימודים וגם את הקריירה.

 

מה מאפיין לימודים אקדמיים לחרדיות?

עוד לפני שנכנסים אל עובי הקורה ומשווים בין ההבדלים במסלולים שונים של לימודים אקדמיים לחרדיות, יש מקום להצביע דווקא על נקודות הדמיון. כאן, מה שהכי בולט הוא שמדובר על מסלולי לימוד שמאפשרים לנשים חרדיות לשמור על תפיסת העולם ההלכתית שלהן – אבל בלי להתפשר על מימוש עצמי, סיפוק והצלחה.

במילים אחרות, מסלולי לימוד אקדמיים לחרדיות מתאפיינים בכך שיש בהם את כל התנאים המתאימים עבור קהל היעד. אלו מסלולים שנלמדים במסלולים עם כיתות מתאימות מבחינת הפרדה מגדרית, בשעות שרלוונטיות לנשים חרדיות ובימים שמתאימים גם לאימהות. יתרה על כך, לימודים אקדמיים לחרדיות מתאפיינים בכך שהם כוללים תחומים שיש להם ביקוש רב בשוק העבודה.

 

מה ההבדל בין מסלולים של לימודים אקדמיים לחרדיות?

אבל כמובן שאי אפשר להבין לעומק מה מאפיין לימודים אקדמיים לחרדיות בל להזכיר את ההבדלים בין המסלולים השונים. כאן, ניתן לראות הבדל משמעותי בין התחומים שבהם עוסקים המסלולים: כמו למשל מסלולים של תואר ראשון בחינוך לעומת מסלולי לימוד במנהל עסקים, פיתוח ארגוני וכן הלאה. למעשה, מהבחינה הזו גם אין הרבה הבדל בין מסלול של לימודים אקדמיים לחרדיות לבין מסלול של לימודים אקדמיים לגברים או נשים חילונים.

בסופו של דבר, הכי חשוב שנשים חרדיות ימצאו מסלול לימודים שעולה בקנה אחד עם תפיסת העולם ועם הצרכים שלהן. בשביל לעשות את זה, רצוי להשוות בין מסלולים קיימים ולבדוק מראש מה התנאים. במידת הצורך, ניתן ליצור קשר עם בוגרות וסטודנטיות מהמגזר החרדי. כך ניתן לאסוף המלצות על מסלולי לימוד אקדמיים ולדעת מה מאפיין אותם. כמו כן, המלצה היא דרך מעולה לבחור מסלול לימודים שיש בסיומו אופק תעסוקתי.

 

תלמיד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים