לימודי עריכת דין

צעירים רבים בוחרים ללמוד עריכת דין כמקצוע לחיים, בשנים האחרונות המכללות הורידו את סף הכניסה לתחום וכתוצאה מכך אנו רואים עלייה בכמות הסטודנטים לתואר במשפטים מדי שנה, לימודי עריכת דין מוצעים במוסדות לימוד רבים וקיימים הבדלים גדולים ברמה ובדרישות בין מוסד אקדמי אחד למוסד אקדמי שני. https://brunolaw.co.il.

לימודי עריכת דין

כדי להפוך לעורך דין תחילה יש לסיים תואר במשפטים, במהלך התואר הסטודנטים לוקחים קורסים בתחום המשפט ועריכת הדין, הסטודנטים לומדים על תחום המשפטים בישראל ובעולם, לומדים על הדין הפלילי, הדין המנהלי, חוקי העונשין וכן על תחומים רבים נוספים בעולם המשפט ועריכת הדין.

אם אתם תוהים מה הקורסים שתלמדו במהלך התואר תוכלו להיכנס לאתר של אחת האוניברסיטאות או המכללות שמציעות תואר במשפטים כדי ללמוד עוד על הקורסים בתואר.

הדרך לרשיון עיסוק אינה מסתיימת בסיום תואר במשפטים בהצלחה, לאחר לימודים של שלוש שנים וקבלת התואר תצטרכו לעשות סטאז' במשך שנה וחצי ולאחר מכן תצטרכו לעבור את מבחני לשכת עורכי הדין, מבחני הלשכה נחשבים לאתגר הגדול ביותר בדרך לקבלת הרישיון לעסוק בעריכת דין מכיוון שאחוז העוברים את המבחנים נמוך למדי.

ההבדלים בין מוסדות הלימוד השונים

ישנם הבדלים משמעותיים בין לימודים באוניברסיטה לבין לימודים במכללה כאשר גם בין האוניברסיטאות ישנן כאלה שנחשבות לטובות יותר ולכאלה שנחשבות טובות פחות, הפקולטות למשפטים באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת תל אביב נחשבות למובילות בארץ, אחריהן מתייצבות הפקולטות למשפטים של המרכז הבינתחומי, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה.

ההבדלים באים לידי ביטוי גם באחוז העוברים את מבחני הלשכה כאשר 74 אחוז מבוגרי האוניברסטאות עברו את מבחני הלשכה לעומת 26 אחוזים בלבד מבין בוגרי המכללות.

הבדל נוסף בין האוניברסיטאות לבין המכללות הוא בשכר הלימוד השנתי, בעוד שבאוניברסיטאות שכר הלימוד מפוקח וקבוע, שכר הלימוד במכללות הפרטיות יכול להגיע גם ל-40 אלף ש"ח מדי שנה.

תנאי הקבלה לתואר במשפטים גם כן משתנה בין מוסדות הלימוד השונים, גם בתחום זה תנאי הקבלה של האוניברסיטאות נוקשים ביחס לתנאי הקבלה של המכללות. היתרון הגדול של המכללות ביחס לאוניברסיטאות בא לידי ביטוי בתחום זה שמאפשר לאנשים רבים יותר להיכנס לתחום המשפטים.

יתרון נוסף של המכללות ביחס לאוניברסיטאות בא לידי ביטוי ביחס האישי שמקבל כל תלמיד, בעוד שסטודנטים באוניברסיטאות מציגים אחוזי שביעות רצון נמוכים יחסית ממוסד הלימוד בו הם לומדים, בוגרי המכללות מציגים שביעות רצון גבוהה הרבה יותר.

שילוב החוג עם חוגים נוספים

ניתן לשלב תואר במשפטים עם חוגים רבים נוספים, כיום השילובים הפופולאריים ביותר הם שילוב של משפטים ומנהל עסקים ושילוב של תואר במשפטים עם תואר בחשבונאות כאשר חלק ממוסדות הלימוד מאפשרים לשלב תארים נוספים בתוכנית הלימוד.

לימודי משפטים מהווים את שער הכניסה לעולם עריכת הדין, אם התחום מעניין אתכם אנו ממליצים לברר בדקדקנות את התנאים במוסדות השונים, את הדרישות ואת רמת הלימוד שבו.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים