לימודי הוראה – איך עובד המסלול ומה ניתן ללמד לאחר מכן?

מכללת תל חי היא ללא ספק המכללה המבוקשת ביותר למקצועות הומניים. ראשית כל, היא מוצבת באזור יפהפה בו שוהים סטודנטים רבים. האזור משלב חיי חברה פוריים עם גישה לאתרי טבע יפים, ועל כן סטודנטים נמשכים אליו. המסלול המרכזי במכללה הוא המסלול לחינוך, המשלב בתוכו תעודות הוראה למקצועות רבים. המסלול לחינוך שם לעצמו יעד ליצור דור של מורים מקצועיים, רחבי אופקים ובעלי תפיסה קלינית וחינוכית עמוקה.

 

מה מבנה המסלול?

במסלול חינוך כולם לומדים תואר ראשון בחינוך ובנוסף אליו גם תעודת הוראה שמתמקדת בתחום מסוים. התהליך הזה נעשה ארבע שנים, שבשנה הרביעית כל סטודנט יוצא לשנת הסטאז' – כלומר בעיקר מלמד בבית הספר ולומד מעט על מנת לקבל הנחיות לסטאז'. תואר בחינוך לא נחשב לתואר מאוד עמוס, אך הוא בהחלט דורש מאמץ ובעיקר התמסרות רגשית ומוכנות לצמוח באופן אישי כדיל הפוך למורה טוב. לפרטים – לימודי הוראה.

 

מהן המקצועות לתעודת ההוראה?

יש מגוון מקצועות לתעודת הוראה שניתן ללמוד במכללת תל חי. כיוון שהאופציות רבות כל אחד יכול למצוא את המקצוע שיתאים לו ללמוד. המקצועות הם – חינוך מיוחד, אנגלית, מתמטיקה, מדעים ועוד. חשוב להתאים לעצמכם את תחום ההתמחות שנוגע לכשרון שלכם או לסקרנות שלכם, כדי שתוכלו להיות מורים טובים בתחום זה.

 

מה ניתן ללמוד אחר כך?

לאחר תואר ראשון בחינוך ניתן ללמוד למעשה כל תואר אחר. ישנם תארים שיחשבו תארים ראשונים נוספים וישנם תארים שיחשבו כתואר שני. תואר שני יכול להיות קשור לחינוך, לייעוץ, לטיפול באומנות מסוימת, להרחבה בתחום ההוראה שבחרתם ועוד. האופציות הן רבות אז אתם יכולים להיות רגועים כי תואר ראשון בחינוך במכללת תל חי יפתח לכם דלתות רבות.

 

 האם תמצאו עבודה בחינוך?

חינוך, בדומה לרפואה ולדיור, הוא לא תחום שייעלם. חינוך יישאר תמיד רלוונטי לכן בחירה במסלול זה תבטיח לכם עבודה בטוחה. אנו מקווים כי המדינה תשנה את יחסה למורים ותעלה את שכרם, כיוון שאלה אמורים להיות האנשים שמקבלים את השכר הטוב ביותר, ולא אנשים אחרים. בארץ יש מאות בתי ספר שמחכים לכם כדי שתהפכו להיות מורים משמעותיים עבור ילדים ואולי תצליחו להשפיע על חייהם לטובה.

 

האם כדאי להיות מחנך?

ברור! אין סיפוק יותר גדול מלהשפיע על דור העתיד. אם אתם חולמים לשנות לילדים את החיים, להצמיח אותם, לתת מעצמכם, לבטא את עצמכם אז אתם בדיוק המורים שצריך למערכות החינוך בארץ. להיות מחנך זה לא עבודה, אלא שליחות, ואנו מבטיחים שלכם שאם תלמדו במכללת תל חי תזכו להפוך למורים טובים ומוצלחים. יש לציין כי לא כל אדם מתאים להיות מחנך, אבל אם אתם רוצים את זה אנו בטוחים שתצליחו בכך ותראו שכר בפעולתכם.

לימודי הוראה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים