לימודי הפקת אירועים

איך להפוך למפיק אירועים מעולה ב-4 צעדים.

מפיק אירועים הוא אדם שמארגן פגישות עסקים, כנסים, פסטיבלים, מסיבות, חתונות ואירועים אחרים. מפיק אירועים צריך לעבור לימודי הפקת אירועים ועליו להיות מסודר מאוד ומסוגל לבצע מספר משימות במקביל. מפיקי אירוע בוחרים תאריכים, מחליטים על מיקום האירוע ומארגנים לינה ותחבורה לאורחי האירוע. תפקידים נוספים של מפיק אירועים הם כתיבת חוזים, הזמנת קייטרינג ועבודה מול מעצבים שונים. כל זה תוך שמירה על תקציב מובנה. למרות שאין דרישה ספציפית ללימודים בתחום, מפיקים שעברו לימודי הפקת אירועים או אפילו בעלי תואר ראשון בתחום מחזיקים ביתרון על פני מתחריהם. (התארים המבוקשים ביותר באוניברסיטה).

תואר ראשון בהפקת אירועים

חברות הפקה גדולות לרוב יעסיקו רק בעלי תואר ראשון. תארים דומים בתחומי התיירות, תקשורת, ניהול, יחסי ציבור או שיווק, יכולים גם להתקבל. ההכשרות האלה נותנים את הכלים כדי להתמודד עם המורכבויות הרבות של הפקת אירועים.

 

ניסיון

עליך לצבור ניסיון רוב חברות ההפקה יעסיקו רק מפיקים בעלי ניסיון של שנה אחת או שתיים לפחות. לכן לרוב מפיקי אירועים יתחילו את דרכם בתחום בתור עוזרים למפיקים מבוססים. זה מקנה למפיק שבתחילת דרכו מבט אל תוך לב העשייה ומעניק לו נסיון בעל ערך רב. בדומה לאמנים שונים, למפיקי אירועים יש גם תיק עבודות, אותו יש להתחיל לבנות ישר מההתחלה.

 

ליצור קשרים

נטוורקינג כדי להיות מפיק אירועים מוצלח, עליך להיות בן אדם חברותי שמסוגל ליצור קשרים עם הרבה אנשים שונים. בין אם מדובר בלקוחות, חברות של השכרת ציוד לאירועים או חברות קייטרינג, מנהלי אולמות וכדומה. תדאגו להדפיס כרטיס ביקור מרשים ולחלקו לכל אדם שיכול להיות לקוח או שותף להפקה הבאה שלכם. בעולם הפקת האירועים הידע שרכשת הוא פחות משמעותי מהקשרים שיצרת, הם שיקבעו את הצלחתך בתחום. לקוחות ששמחו לעבוד מולך לא ימהרו לשכוח אותך, הם יעדיפו לשלם לך יותר מאשר לעבוד עם מישהו שהם לא מכירים או לא מחבבים.

 

תשקלו להיות עצמאיים

אחרי שעברתם לימודי הפקת אירועים ועבדתם בחברת הפקה, תשקלו לפתוח עסק משלכם. יזמים שאפתניים צריכים לשקול איזה סוג אירועים הם היו רוצים להפיק ולהתמקד רק בו! זאת על מנת לשמור על מיקוד ובהירות בשיווק. בנוסף, כמו בכל עסק עצמאי, עליכם לבנות תוכנית עסקית מסודרת שתאפשר לכם לפתח את העסק שלכם בצורה מובנת והדרגתית.

 

לסיכום, הצעד הראשון הוא להתחיל לרכוש את הידע הנדרש במכללה או מוסד פרטי אחר. הצעד השני הוא לצבור ניסיון בתחום בכל דרך אפשרית, כמתמחים או עוזרים או בהפקת אירועים קטנים יותר. הצעד השלישי (שמתחיל בעצם מהרגע שהחלטתם להיכנס לתחום) הוא להתחבר ללקוחות פוטנציאליים ואנשי מקצוע – ספקים, מעצבים, מפיקים אחרים וכדומה. הצעד האחרון הוא לקחת יוזמה הגדולה ולצאת לדרך כעצמאים בתחום.
אם תמיד רציתם להפיק אירועים, כעת אתם מבינים את הצעדים העיקריים בדרך לשם. זהו לא מקצוע קל, אבל הסיפוק שמגיע לאחר אירוע מוצלח הוא בלתי ניתן לתיאור.

בהצלחה!

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים