כמה זמן לוקחים לימודי חוקר פרטי?

חוקר פרטי הפך להיות מקצוע מבוקש ביותר.

אנשים רבים צריכים להיעזר בשירותיו של החוקר הפרטי בין אם כדי לגלות עבירות בתוך חברה עסקית, כדי לבדוק רקע למועמדים או אפילו כדי לבדוק נאמנות של בני זוג.

כדי להיות חוקר פרטי טוב חשוב ללמוד את התחום בצורה טובה.

לפניכם מידע חיוני לכל מי שמעוניין ללמוד ולהיות חוקר פרטי מוביל.

 

מהם לימודי חוקר פרטי:

לימודי חוקר פרטי נועדו לאפשר לכם לעבוד בתחום החקירות הפרטיות. הלימודים יכשירו אתכם בכל הנושאים הרלוונטיים לעבודתו של החוקר הפרטי. העבודה שאותה חוקר פרטי נדרשת לצבע יכולה להיות מגוונת מאוד. מעקב אחרי נוער, חוסר אמון בין בני זוג, מעילות במקומות עבודה ובדיקות רקע למועמדים. הם רק חלק מהעבודות שאותן חוקר פרטי יצטרך לבצע.

במהלך הלימודים תרכשו את כל הכלים החשובים שיאפשרו לכם בהמשך הדרך להשתלב בתחום. תלמדו בין השאר על שיטות מעקב, אפשרויות צילום וקריאת שפת גוף. הלימודים כמובן הם רק השלב הראשוני שבו תערכו היכרות עם הכלים הבסיסיים של חוקרים פרטיים.

 

כמה זמן לומדים להיות חוקר פרטי?

משך הזמן שבו לומדים להיות חוקרים פרטיים הוא כ7 חודשים של לימודים אקדמיים. עם זאת, הלימודים זהו רק החלק הראשון בדרך להפוך להיות חוקר פרטי. לאחר סיום הלימודים יש לעבור התמחות של 3 שנים במשרד חקירות מורשה. בסיומה של תקופת ההתמחות ניתן לגשת למבחן הרשמי של משרד המשפטי ולקבל את הרישיון של חוקר פרטי.

תקופת ההתמחות היא אינטנסיבית, ובשנים הללו תצטרכו להיות מסורים למשרד שבו אתם עורכים התמחות. כמובן שהדבר הזה משחק לטובתכם כיון שכך תוכלו לרכוש באופן אמיתי מיומנויות רבות, שבמהלך הלימודים פגשתם רק בצורה תיאורטית.

 

מהם תנאי הקבלה ללימודי חוקר פרטי?

כדי להתקבל ללימודים יש צורך בסיום של 12 שנות לימוד, וכמובן עבר פלילי נקי לחלוטין. בחלק מהמקומות המועמדים נדרשים גם לעבור ראיון כדי לבדוק האם יש להם את ההתאמה הבסיסית להיות חוקרים פרטיים. בנוסף, ייתכן יתרון בקבלה ללימודים למגיעים עם רקע קודם בתחום כגון אנשי מודיעין וחקירות.

 

למי מתאים ללמוד להיות חוקר פרטי?

העבודה של חוקר פרטי מושפעת באופן ניכר מהאופי של החוקר. החוקר צריך להיות סקרן מטבעו, ובעל יצירתיות ונועזות. החקירה אינה מלאכה פשוטה, ולא פעם החוקר נדרש להפעיל תחכום רב כדי להגיע לחקר האמת. אם אתם מחפשים עבודה מסקרנת ומעניינת ולא מפחדים מאתגרים, לימודי חוקר פרטי הם בדיוק בשבילכם.

 

לסיכום:

הליך הלמידה וההתמחות בדרך להיות חוקר פרטי הוא הליך ארוך שלא מתאים לכולם. מעבר לדרישות הקבלה הבסיסיות כדי להיות חוקר פרטי נדרש אופי מסוים, שאותו קצת קשה ללמוד. אם אתם מתאימים למקצוע והלכתם ללמוד אותו, תעברו כ7 חודשי למידה שלאחריהם תבצעו התמחות. אלו יאפשרו לכם להפוך בעתיד לחוקרים מן המניין.

 

חוקר מקצועי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים