לימודי מקצוע תורני לקהל החרדי

החברה החרדית משתייכת לזרם ביהדות שמאופיין בשמרנות ובהקפדה מיוחדת על המצוות וההלכה היהודית.

אורח החיים של החרדים בישראל מורכב בעיקר מלימוד תורה ועיסוק במצוות ובקודש.

בגלל סוג אורח החיים הזה בדרך כלל החרדים לא לומדים מקצועות חול ולכן אין להם את ההכשרה הבסיסית שתאפשר להם לעסוק במקצועות לא תורניים.

לפיכך, חרדים רבים מעדיפים לעבוד במקצוע תורני שיאפשר להם לפרנס את משפחתם באופן ראוי ולשלב אורח חיים תורני ולימוד תורה.

 

מקצועות תורניים לחרדים

השגחת כשרות:

משגיח כשרות הוא אדם שמפקח על הכשרות בענף המזון במקומות שונים כגון: מלונות, מסעדות, חדרי אוכל בצבא, מפעלי מזון, אולמות אירועים, בתי חולים ועוד. למשגיח הכשרות יש אחריות גדולה ועליו לבדוק ולהשגיח באופן יסודי על הסחורה שמגיעה לעסק ועל אופן העבודה בעסק. משגיח הכשרות צריך להיות אדם שבקיא בהלכות הכשרות השונות ושהוסמך לעבוד בתחום זה. הקורסים לחרדים של מכון עלייה יעניקו לכם ידע בנושא השגחת הכשרות ויכשירו אתכם להיות משגיחי כשרות איכותיים, מקצועיים ואמינים. בקורס תלמדו על נושאים שונים כגון הלכות תרומות ומעשרות, חומרי ייצור מזון ומהות משגיח הכשרות. בנוסף, בעזרת הקורס תלמדו איך להתמודד עם בעיות כשרות נפוצות ואיך להתאים את הטכנולוגיה המודרנית להלכות הכשרות.

 

מוהל מוסמך:

מוהל הוא אדם שמבצע את המילה בטקס ברית המילה המסורתי. על מנת להיות מוהל מוסמך, יש לקבל הסמכה של משרד הבריאות ושל הרבנות הראשית לישראל. בעזרת הקורס למוהלים מוסמכים של מכון עלייה תקבלו ידע רחב בנוגע לברית המילה ולהלכות שלה. בקורס המוהלים של מכון עלייה תלמדו בצורה מעשית ועיונית ותוכשרו גם מבחינה רפואית בעזרת קורס חובשים מיוחד שכולל קורס החייאה לתינוקות וקבלת רישיון ממד"א. הלימוד המעשי יתבצע בעזרת ערכת מילה חד פעמית ובובות מיוחדות שתקבלו מהמכון.

 

סידור חופה וקידושין:

עיסוק בסידור חופה וקידושין זהו עיסוק מיוחד מלא בשמחה וחגיגה. בעזרת הקורסים לחרדים של מכון עלייה תוכשרו להיות מסדרי חופה וקידושין מקצועיים. בקורס תלמדו את כל ההלכות הנוגעות לסידור חופה וקידושין וכך תרכשו ידע רחב בתחום. בנוסף, במהלך הקורס תלמדו על הסיטואציות השונות בהן אתם עלולים להיתקל במהלך החופה.

 

קורסים לחרדים במכון עלייה

במכון עלייה תוכשרו באופן מקצועי לעסוק במקצוע תורני. בעזרת הקורסים של המכון תרכשו ידע רחב בנוגע למקצוע בו אתם רוצים לעסוק ותתנסו בו בצורה עיונית ומעשית. המכון מציע סיוע בתשלומי הקורס, מלגות לימודים והתחלה מחדש של הקורס בחינם. בנוסף, לאחר שתגמרו את הקורס, תקבלו תעודות רשמיות שמסמיכות אתכם לעבוד במקצוע ועזרה מטעם המכון בשיבוץ ושילוב בשוק העבודה.

לסיכום, אנו ממליצים לקהל החרדי לרכוש ידע בעזרת הקורסים של מכון עלייה וכך לעבוד במקצוע תורני שיאפשר שילוב של אורח חיים תורני שמלא בלימוד תורה יחד עם עבודה ופרנסה.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים