לימודי משפטים – איזה נישה עם פוטנציאל רווח גדול יותר?

כחלק מהתלבטות באיזו נישה או תחום התמחות להתקדם בלימודי משפטים כדאי לבחון גם את ההיבט הכלכלי.

אם כך, באיזו נישה תרוויחו הכי הרבה?

לימודי משפטים, עריכת דין, מאפשרים לכל סטודנט בשלב מסוים לבחור את הנישה שלו. איזה התמחות ירצה לעשות ובאיזה סוג דינים לעשות. במקרים מסוימים, לדוגמא ישנם עורכי דין שמתמחים בכמה סוגים של תיקים ותביעות, אך מדובר סך הכל באותה הנישה שבה הם בחרו להתמקד. אמנם כל אחד צריך לבחור את מה שמעניין אותו, או מה שיש לו תשוקה אליו, אך בהחלט לא צריך או אפשר להתעלם מהרווחיות, כלומר באיזו נישה עדיף לבחור מבחינה כלכלית ובאיזה כדאי לחשוב שנית.

 

עריכת דין בעבור חברות

נישה זאת מוכרת לנו מאוד מסדרות הטלוויזיה כדוגמת "חליפות", בהן עורכי דין נלחמים בעבור חברות ענקיות בעסקאות ששוות המון כסף. בגלל שעורכי דין מקבלים גם חלק מהרווח מכל עסקה, בהתאם זה הוא הסכום הרווחי ביותר כיום לעורכי דין. במשוואה של ביקוש אל מול שכר, אמנם אכן שכר הטרחה כאן יהיה הכי גובה, ויתאפשר לעורכי הדין לקבל אחוזי ששווים המון כסף מכל עסקה, אך בפועל הביקוש לעורכי דין מסוג זה קטנה ותלויה במצב השוק וגם צריך להשיג מוניטין על מנת באמת להתעסק עם עסקאות גדולות שכאלה, מה שלוקח זמן.

 

עריכת דין וייצוג פלילי

עוד נישה אשר מוכרת מאוד מסדרות טלוויזיה היא המשפט הפלילי. כנראה שנישה זאת הכי עונה על הרצון להיות משמעותיים ולהשפיע מאוד על חייהם של אנשים מבחינת כלא או חופש מלא. אך תופתעו, או בעצם לא, לגלות כי זאת הנישה הכי פחות רווחית. אולי בגלל ההון של המיוצגים בו ובטח כי לא מעורבים בו אחוזים גדולים כמו בעסקאות של חברות גדולות המגלגלות מיליונים.

 

היצע מול רווח

על מנת לבחור את הנישה הרווחית ביותר בהסתכלות רחבה, חשוב לשים לב להשוואה בין הרווחים שניתן לגרוף מנישה מסוימת אל מול הקלות או האפשרות להגיע להיות עורך דין בסדר גודל שבאמת מרוויח את המקסימום, או קרוב אליו. אין הרבה חברות אשר מגלגלות מיליונים ומחפשות עורך דין לייצוג ובשכר גבוה, לעומת אנשים אשר זקוקים לייצוג בתחום הפלילי, לכן אולי במצטבר דווקא עדיף לעסוק בתחומים מעט פחות מרוויחים אבל יותר נגישים או מוצעים בשוק.

הנישה עם פוטנציאל הרווח הגדול ביותר היא נישת ההייטק, או יותר נכון ייצוג החברות. התעסקות עם עסקאות גדולות. מולה בקצה השני תחום הייצוג הפלילי. בכל מקרה ישנם הרבה פרמטרים שיש להתחשב בהם בחישוב הנישה הרווחית ביותר כולל באם מדובר בעורך דין יחיד, משרד או אפילו שותפות. גם כמות התיקים והביקוש משפיעה וכדאי לסקור הכל לפני שבוחרים נישה. או פשוט, ללכת עם הלב.

לקבלת השראה ודוגמא על עורכי הדין וההתמחויות שלהם, ניתן לבקר באתר הבא https://www.sultanlaw.co.il.

 

תעודה לימודים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים