כמה זמן לוקח לימודי עריכת דין

בדיחה שחוקה מספרת על אמא יהודיה שנשאלה בני כמה הילדים שלה. "הרופא בן שנתיים, והעורך דין בן שנה וחצי". אף שמדובר בבדיחה, היא מגלמת בתוכה שאיפה של חלק ניכר מהסטודנטים במדינת ישראל, להשתלב במקצועות שצוינו בה, קרי רפואה ומשפטים. עם זאת, בשנים האחרונות נוספו למקצועות היותר וותיקים הללו גם מקצועות נוספים, רובם קשורים בטכנולוגיה ומחשבים, שגם הם מאפשרים לעוסק בהם להגיע להכנסות גבוהות. בשורות להלן נעסוק במקצוע עריכת הדין ובאפשרויות שהוא פותח בפני העוסקים בו. ממה מורכבים לימודי עריכת הדין וכמה זמן הם אורכים? מהי המשמעות של התמחות ספציפית של עורך דין? אילו תחומי התמחות מגלמים פוטנציאל גבוה להצלחה? (כמה מרוויחים עורכי דין) כל התשובות בהמשך המאמר.

עורך דין מקצועי

לימודי עריכת דין – ממה הם מורכבים וכמה זמן הם אורכים

לימודי עריכת הדין כוללים שני שלבים למעשה. השלב הראשון הוא שלב הלימודים האקדמיים. בעבר, הקושי הגדול היה להתקבל ללימודים. זאת, משום שמספר המקומות המיועדים למשפטים במוסדות המוכרים להשכלה גבוהה היה קטן, והדרישה למקצוע היתה גבוהה. כיון שכך, תנאי הקבלה היו כמעט בלתי אפשריים. ואולם בעשורים האחרונים נפתחו פקולטות למשפטים גם במוסדות אקדמיים אחרים, שתנאי הקבלה אליהם שפויים יותר. עם זאת, רמת הלימודים גבוהה שם, לא פחות מאשר באוניברסיטה. שלב הלימודים אורך כשלוש וחצי שנים, ובסיומו מקבל הבוגר תואר במשפטים. התואר הזה כשלעצמו הוא מכובד, אבל לא מאפשר לבוגר לעסוק בעריכת דין. בשלב הבא, אם תום הלימודים, חייב עורך הדין הפוטנציאלי לעבור התמחות. ההתמחות צריכה להתבצע במשרד עורכי דין מוכר כמו משרד עורכי דין דוד פייל, ואמורה להימשך עד שנתיים. במהלך ההתמחות יעסוק המתמחה בתחומים שונים שיכשירו אותו לתפקידו בעתידי כעורך דין.

רק בתום ההתמחות, ובהנחה שהמתמחה עבר אותה בהצלחה, הוא יהיה רשאי לגשת למבחני ההסמכה של לשכת עורכי הדין. המבחן הזה כשלעצמו הוא קשה ותובעני, ובמקרים רבים המתמחה נדרש לעבור אותו יותר מפעם אחת על מנת לקבל את ההסמכה כעורך דין. מדובר במבחן בכתב ובמבחן בעל פה, שאמורים לשקף את הידע ואת היכולות של המועמד לעריכת דין.

רשלנות רפואית והתמחות מקצועית בדרך כלל, פונה כל אורך דין לתחום ספציפי שמעניין אותו במיוחד. מובן מאליו, עם זאת, שהוא יהיה רשאי לעסוק גם בתחומים נוספים. אחד מתחומי ההתמחות היותר מעניינים הוא התמחות ברשלנות רפואית. מדובר בתחום הנמצא בתהליך מתמיד של צמיחה, כאשר עורך הדין מסייע ללקוחות שנפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית למצות את הדין עם הרופאים הרשלנים, או עם המוסדות הרפואיים שבתחומם אירעה הרשלנות לכאורה. ככל שעורך הדין צובר מוניטין והופך למוכר יותר, כך יגדל מספר הפניות המגיעות אליו מלקוחות פוטנציאליים עורך דין טוב חייב להיות מכוון שירות ולהאמין כל העת בצדקת הדרך ובצורך לעזור ללקוחות שלו ככל האפשר. לימודי עריכת דין דורשים השקעה מרובה ויכולת אישית גבוהה.

למידה אונליין.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים