לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה: הבחירה המנצחת עבורכם

סיימתם צבא, חזרתם מהטיול הגדול, וכעת אתם מבולבלים לגבי העתיד.

איזה תואר ללמוד? מה ייתן לי ידע ומקצוע לחיים? מה מעניין אותי? מאיפה להתחיל? מטרת מאמר זה היא לענות על שאלות אלו שמטרידות צעירים רבים היום, ולהסביר מדוע לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון מהווים פתרון מושלם לדילמות שלכם.

 

נפש האדם וההתנהגות האנושית: תשובות לשאלות שהכי בוערות בכם

מה היא נפש? מה משפיע עלי יותר: הסביבה שגדלתי בה או הגנים שלי? למה חוויות מסוימות יוצרות טראומה אצל חלק מהאנשים, ואחרים בכלל לא זוכרים אותן? מה הדרך הכי טובה לזכור את החומר למבחן? איך אפשר לחקור את המוח? אין אחד שלא עוצר ושואל את עצמו שאלות אלו, בשלבים מסוימים בחיים. לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון מסוגלים לענות על שאלות אלו, ובמקביל לפתוח שאלות אחרות אשר עד היום המדע לא הצליח לענות עליהן. בזכות הידע שתצברו בלימודי התואר הראשון תוכלו לחקור בעצמכם את הנושאים שמעניינים אתכם, לגבי נפש האדם וההתנהגות האנושית.

 

ידע הוא כוח, בייחוד כשהוא קשור לנפש האדם

בעולם של היום, אשר סוגד למדיה החברתית ולתוכניות טלוויזיה שטחיות, אדם בעל ידע נתפס טוב יותר על ידי החברה שסביבו וקל לו להתנהל בעולם ולבצע בחירות והחלטות נכונות ומודעות. חשבו על כך שכאשר תדעו לנתח התנהגות של אנשים אחרים ולהבין למה הם עושים את מה שהם עושים, תהיו בעמדת כוח ושליטה, תלמדו לתקשר טוב יותר עם הסביבה ולהבין אחרים יותר טוב. מדובר בידע שתצברו בזכות לימודי פסיכולוגיה, שערכו לא יסולא מפז. הדבר נכון שבעתיים לגבי הבנתכם את עצמכם, את מקור ההתנהגות, המחשבות והרגשות שלכם, וכך תבטיחו, בזכות הבנה טובה יותר של עצמכם, שתוכלו להגשים את עצמכם ואת החלומות שלכם בעתיד.

 

אין תחושה מספקת כמו לעזור לאחרים במצוקה

לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה אמנם לא יסמיכו אתכם כפסיכולוגיים מקצועיים, אך תוכלו לרכוש במהלך התואר כלים רבים ומיומנויות בסיסיות אשר יתנו לכם את הידע לעזור לאחרים הנמצאים במצוקה. בין אם החבר הכי טוב שלכם עובר משבר אישי מתמשך, בין אם אחותכם נמצאת בזוגיות לא בריאה וזקוקה לעצות – אתם תוכלו להיות הגורם הראשון שמאזין להם, מכיל את כאבם, ונותן עצה. מובן שכדאי בהקדם המיידי להפנות אנשים במצוקה לייעוץ מקצועי, אך לפחות יהיו בידיכם ההבנה והכלים הראשוניים לעזור להם בתחילת הדרך, מעין עזרה ראשונה נפשית. מתוך ניסיון אישי – אין תחושה מספקת יותר מזו.

 

מחקר חדש קובע: מי שאוכל לבד מת לבד

אנו נוטים להיתקל בכותרות כאלו בעיתונים לפחות פעם ביום, אך כמה אמת יש בהן? איך אפשר לדעת איזה מחקר אמיתי ואיזה לא, איך אפשר לדעת על מה ועל מי להסתמך? בלימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון תוכלו לבסס את הידע המחקרי שלכם. תלמדו להכיר שיטות מחקר שונות על בוריין, לפתח נקודת מבט ביקורתית על עולם המחקר, עולם התקשורת, ועל העולם כלל. מי שחשובה לו האמת ימצא את מבוקשו בלימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון.

 

לא רק לטפל כמו פרויד: אפשרויות רבות ומגוונות נפתחו למסיימי תואר ראשון בפסיכולוגיה

אם סיימתם ללמוד תואר ראשון בפסיכולוגיה והחלטתם להעמיק בתחום גם בתואר השני, תופתעו לגלות מגוון אפשרויות שמחכות לכם. עולם הילד מעניין אתכם? פסיכולוגיה התפתחותית היא בדיוק בשבילכם. רוצים להתמחות בלקויות למידה ולהיכנס לעולם החינוך במקביל? לכו ללמוד פסיכולוגיה חינוכית. ומה לגבי ספורטאים, אנשים המחלימים מפציעות קשות, או התמקדות במחקר? לצורך כך יש את מסלולי פסיכולוגיית הספורט, פסיכולוגיה שיקומית ופסיכולוגיה קוגניטיבית. האפשרויות להתמקצע בפסיכולוגיה הן רבות ומגוונות, ונראה כי מגמת החדשנות שבמקצוע ממשיכה להיות בעלייה מתמדת אשר תספק עניין לכל מי שרוצה להתמקצע בתחום טיפול בנפש.

 

לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון: לכל קריירה שתבחרו בעתיד

כל היופי בתואר ראשון בפסיכולוגיה, שלאחריו תוכלו להתפתח וללמוד כל תחום שתרצו. בסיס הידע שצברתם לגבי ההתנהגות האנושית ומקורותיה, יישאר שלכם לנצח ויוכל להנחות אתכם בכל תהליך קבלת החלטות עתידי. בין אם תהיו רואי חשבון, תנהלו צוות, תפתחו סטארט אפ או תחליטו להיכנס לתחום הנדל"ן – בכל מקצוע תהיו במגע עם אנשים, ולכן הבנת ההתנהגות האנושית היא המפתח להכול. היתרונות שיהיו לכם בכך שתפנו לתחומים הללו לאחר תואר ראשון בפסיכולוגיה, לעומת אלו שלא למדו פסיכולוגיה – הינם עצומים.

 

לסיכום

לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה צופנים בחובם חוויה מרתקת ורב ממדית. החל מהיכולת לענות על שאלות הרות גורל שמעסיקות רבים מאיתנו באשר לנפש, להתנהגות, לזיכרון ולחוויות אנושיות, דרך צבירת ידע אשר יעניק לכם יתרון ביחס לאחרים בכל תחום בחיים, יחד עם אפשרות להעניק עזרה ראשונה נפשית לאחרים אשר נמצאים במצוקה, ועם העמקה בעולם המחקר המגוון שייתן לכם בסיס להבנת האמת המדעית. בנוסף, פסיכולוגיה כבר ממזמן לא שמורה לאנשים אשר רוצים לטפל באופן קליני באנשים אחרים. מגוון אופציות של תארים שניים בפסיכולוגיה נתונות לכל מי שרוצה להתמקצע בתחומי הפסיכולוגיה השונים, או דווקא לבחור בקריירה עתידית בתחום אחר לגמרי – אין ספק שבימינו כל מקצוע שתבחרו לעסוק בו מערב קשר עם אנשים אחרים. הרווח מלימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון עצום, והוא לגמרי שלכם.

 

למידה אינטרנטית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים