איך ללמוד לבצע איתור נזילות בצורה מקצועית?

איתור נזילות הוא חלק בלתי נפרד מעבודתו של אינסטלטור מקצועי. מדובר בפעולה חשובה ומורכבת שממש אי אפשר ללמוד בן רגע.

במאמר הבא נעסוק באיתור נזילות וננסה לענות על השאלה איך אפשר ללמוד לבצע תהליך זה באופן נכון ומקצועי.

 

מהו איתור נזילות?

לפני שניגש לשאלה שבכותרת, מוטב אולי לתת הגדרה קצרה של המושג איתור נזילות. ובכן, איתור נזילות מתייחס לתהליך החיפוש של נזילה או הצפה במבנים. מי שאי פעם חווה הצפה יודע שמדובר בעניין לא נעים ומפתיע בו זמנית, אשר קשה להתגבר עליו בלי הידע והכלים המתאימים. תפקידו של המאתר המקצועי אם כן הוא לבצע איתור נזילות בעזרת איתור ברור, תוך שימוש בטכניקות ספציפיות ובטכנולוגיה ייעודית. מדובר בעבודה חשובה מאוד, מכיוון שבלי זיהוי ברור וודאי של מקור ההצפה, לא ניתן לבצעה את פעולות ההמשך המשמשות כדי לתקנה.

 

החובה ללמוד

בשביל ללמוד איתור נזילות יש להירשם לקורס ייעודי העוסק בנושא זה. כפי שכבר הודגש, מדובר בתהליך מורכב ולכן עולה הצורך בקורס שלם ומקיף על מנת ללמוד אותו כראוי. קורס מאתרי נזילות עוסק בכלל הצדדים הרלוונטיים לעבודת המאתר, לרבות הפן התיאורטי, הפן המעשי, שימוש בכלי עבודה מקצועיים, אינטראקציה נכונה עם לקוחות וכתיבת דו"ח סיכום בנושא עלויות ועבודה עתידית. חשוב לציין שכל אחד מהחלקים הללו הוא קריטי לעבודה נכונה ומדויקת. גם הפן התיאורטי שעשוי להישמע כלא רלוונטי לתהליך, הוא בעל משמעות רבה, מכיוון שבחלק זה לומדים את סוגי הנזילות השונים, הבעיות האפשריות להן הן גורמות וכן הדרכים בהן משתמשים כדי לאתר אותן.

 

הניסיון מלמד

גם לאחר השתלמות מלאה בקורס מאתרי נזילות יש צורך בלמידה נוספת. אין איך לסובב את זה, איתור נזילות הוא תחום מעשי מאוד ולכן על מנת להתמקצע בו, יש צורך להשתפשף בשטח. כלומר, על מנת להיות מאתר נזילות מקצועי צריך לעבוד בתחום זמן מספק. לכן במקרים מסוימים כדאי אפילו לא להתחיל בפתיחת עסק עצמאי של איתור נזילות אלא להצטרף לעסק קיים או לעבוד כעוזר של מאתר נזילות בעל ניסיון. חשוב לזכור שעל כתפיו של המאתר מוטלת אחריות לא קטנה – עבודה רשלנית בתחום זה יכולה להוביל לנזק גדול עתידי ולעלויות כספיות נכבדות, לרבות פגיעה בתשתיות ובמחיר הנכס. לכן מומלץ להכניס לראש באופן קבוע את חשיבותו של הניסיון בעבודה זו, ולא לעסוק בה באופן עצמאי עד שלא צוברים את הביטחון המספק לביצוע זיהוי איכותי בכל מקום ואתר.

 

למידה לשם הלמידה

אם אינכם רוצים לעסוק בכך באופן מקצועי, ניתן ללמוד לא מעט מהתבוננות באנשי מקצוע. בפעם הבאה שאתם סובלים מהצפה או נזילה בבית, הקדישו זמן לצפייה בעבודתו של מאתר הנזילות. מדובר בתהליך מעניין למדי ומהתבוננות בו תוכלו לרכוש ידע שימושי (אם כי מוגבל למדי) שיוכל לשמש אתכם בין כתלי הבית.

 

כלי עבודה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם