האם משתלם ללמוד להיות חוקר פרטי

להיות חוקר פרטי זו הזדמנות מצוינת למי שמחפש עבודה מעניינת ומאתגרת בסקטור הפרטי או הציבורי.

חוקר פרטי צריך להחזיק ברישיון ולעבור קורס על מנת לעסוק בתחום.

המאמר יתאר את הכדאיות של לימודים אלו והיתרונות שלהם.

 

עבודתו של החוקר הפרטי

חוקר פרטי משמש כיועץ בכל הקשור לפשעים ואכיפת החוק. התפקיד שלו הוא לחקור ולהגיע לאמת באמצעות טכניקות שונות שלא כל אחד יכול לעשות בהם שימוש אם לא למד את הנושא. החוקר הפרטי מנהל מעקבים, חוקר עבירות שנעשו באינטרנט, בגידות, הונאה, מציאת נעדרים, ריגול תעשייתי, ניצול כספי וחקירות פליליות. חוקרים העובדים בחברת חקירות פרטית או ציבורית חייבים להיות מורשים לכך כדי לערוך חקירות משפטיות ולעבוד על פי החוק, ולכן הם מחויבים לעבור הכשרה. הקורס מעניק להם כלים שיעזרו להם להשתלב בתחום שטומן בחובו הרבה אתגר. כאשר חוקר מתקבל לעבודה במשרד חקירות הוא אינו יכול להיות פרילנסר ולעבוד בחברות נוספות. הלימודים עורכים כ-3 שנים וניתן ללמוד אותם במשרדי חקירות או במוסדות אחרים המיועדים לכך. בסוף הלימודים נערך מבחן של משרד המשפטים והצלחתו מותנת בקבלת הסמכה. כדי לקבל רישיון ולהקים משרד פרטי, החוקר צריך לעבוד 5 שנים כחוקר מורשה וכך לצבור ניסיון וותק. רק לאחר 5 שנים הוא יכול לפתוח משרד עצמאי ולקבל אישור עבודה ממשרד המשפטים.

 

האם זה כדאי?

ההתניה הבסיסית לחוקר פרטי היא השמירה על דיסקרטיות. איסוף המידע מסווג והחוקר צריך לפרק את המידע ולהרכיב כמו פאזל את ההוכחות שאותן חיפש. החוקר הפרטי עוסק במגוון שירותים אך הוא חייב להתמחות בתחום ספציפי. למשל, ישנם חוקרים פרטיים המתמחים בריגול תעשייתי וחוקרים המתמחים בענייני משפחה. ככל שהחוקר צובר ניסיון בתחום בו הוא מתמחה העיסוק בתחום משתלם. מחירון בלש פרטי נקבע לפי מספר פרמטרים שאחד מהם הוא סוג הבילוש. לפיכך, יש לבדוק מהי ההתמחות בה מרווחים יותר מבחינה כספית. כל חוקר מרוויח באופן שונה כי הוא מתמחה בסוג בילוש שונה. מחיר אטרקטיבי עבור חוקר פרטי תלוי גם ברמה ובמקצועיות שלו. ככל שיהיה מקצועי יותר כך ירוויח יותר. ולכן ההשקעה בהחלט כדאית.

 

מה היתרונות של החוקר הפרטי?

חוקר פרטי נשלח למשימות חשאיות בהתאם לסוג החקירה. לעיתים החקירה פשוטה ולעיתים מורכבת, לעיתים היא לוקחת פרק זמן ארוך ולעיתים קצר. בשל מורכבות התחום היתרון העיקרי הוא בחירת עבודה מרתקת. אנשים רבים עוסקים בתחומים שונים אך לא אוהבים את עבודתם וקמים בלי חשק בבוקר. כאשר בוחרים בעבודה מרתקת ומלאת ענין שנותנת לכם הזדמנות לאמץ זהות פיקטיבית ולעקוב אחר אנשים ממש כמו בסרטים, ייתכן וזו העבודה בשבילכם. יתרון נוסף הוא הסיפוק מהעבודה. לדעת שקיבלתם תיק מורכב ושהצלחתם לפתור אותו, בהחלט מספק ומביא לתגמול נאה. אם אתם חושבים שאתם מתאימים להיות חוקרים פרטיים ויש לכם תודעת שירות ואתם יצירתיים, הלימודים בהחלט כדאיים.

חקירה פיננסית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים