ללמוד שיווק באמזון – הערכה למתחיל

בימים בהם הכל גלובלי, ורובנו יושבים בסלון ומוצאים את עצמנו חסרי תעסוקה, מודל העבודה מהבית צובר תאוצה וממנף את הכלכלה העולמית לבלי היכר. אנשים רבים אשר מחפשים הכנסה נוספת בה יוכלו לעסוק מהבית, בוחרים במסחר מקוון בשלל פלטפורמות, כאשר הבולטת שבהם היא אמזון.

 

והשאר היסטוריה

אמזון היא חברה אמריקאית שהתחילה את דרכה אי שם ב- 1994. פריצת הדרך של אמזון נטועה במערכת אשר מאפשרת למוכרים שלא משויכים לאמזון לפתוח חנויות דיגיטליות, ולמכור בהם את מוצריהם. כיום כ- 53% מהסחורות שנמכרות באמזון נמכרות על ידי מוכרים חיצוניים. אותם מוכרים אינם בהכרח בעלי רקע בסחר, או בעלי סחורה פיזית הנמצאת ברשותם – מרביתם הם אנשים אשר חיפשו ללמוד כיצד לסחור באינטרנט ועשו זאת מהבית, בין אם באופן עצמאי ובין אם בעזרת לקיחת קורס אמזון למתחילים.

נתח השוק של אמזון בכל הנוגע למסחר מקוון הוא מהגדולים בעולם, כאשר רק בארצות הברית עצמה אמזון מהווה 49% מסך המסחר האלקטרוני, ואם זה לא מספיק, אמזון מדורגת (נכון לשנת 2019) במקום ה- 14 מתוך האתרים הנצפים ביותר באינטרנט.

 

החלום האמריקאי

התרבות הישראלית מושפעת רבות מהשפע הנוצץ של ארצות הברית, אז אין זה מפתיע שישראלים רבים רוצים לקחת חלק ולהנות מפלטפורמה זו. בימים בהם ישנם בישראל מיליון מובטלים לאור מגפת הקורונה, אזרחים רבים אשר מעולם לא העלו בדעתם כי יעסקו בתחום המסחר האלקטרוני, שוקלים להצטרף למהפכת האינטרנט, ולקחת חלק בתחום המאפשר הכנסה צדדית מהבית, ואף משגשג לאור המשבר.

אם הגעתם עד כאן ואתם תוהים לעצמכם איך בכלל מתחילים, ורוצים לדעת איך לקחת בזה חלק – הנה הם ארבעת כללי האצבע שתצטרכו כדיי ללמוד שיווק באמזון.

 

כלל ראשון – לפני שאתם קופצים ראש, תחקרו!

אמזון ידועה כחברה המשרתת את לקוחותיה באופן טוטאלי, ולכן היא עלולה להיות מאד קשה וטובענית כלפי קהל המוכרים שלה. למרות זאת, אם תיערכו לכך מראש ותלמדו את כל מה שאתם צריכים לדעת, אין סיבה שתיפלו בין הכיסאות. את השלבים הראשונים והידע הדרוש אתם יכולים לרכוש דרך האתר של אמזון, או כפי שציינו קודם, דרך קורס מזורז באינטרנט לסוחרים מתחילים.

 

כלל שני – תתפקסו על רעיון ותעבדו אותו

באמזון יש לא מעט מוכרים אשר סוחרים באינספור מוצרים, לכן כאשר אתם באים למכור באמזון, חשוב שתדעו מראש מה המוצר אותו אתם הולכים לקדם. לאחר שבחרתם מוצר או נושא אתו תלכו, ניתן להיעזר באמזון על מנת לדלות נתונים הודות המוצר ורמת הפופולריות שלו באתר. על מנת לחדד את ההבנה שלכם על מוצרים מסוימים מומלץ לקרוא מה אנשים מגיבים בתגובות למוצר, מה חסר להם, על סמך מה הם מדרגים אותו וכדומה. חשוב לדעת – באמזון ישנם מוצרים אשר אי אפשר למכור לאור המדיניות של החברה וכדאי לעבור גם עליהם.

 

כלל שלישי – תוודאו שיש לכם את ההון הדרוש

אמנם סחר באמזון מניב רווחים יפים אך חשוב לזכור כי יש צורך בהשקעה ראשונית על מנת להקים את החנות המקוונת שלכם. בהתבסס על המוצר אותו אתם מתכננים למכור, תוכלו להעריך את טווח העלויות אותו אתם הולכים לספוג. בין התשלומים בהם יש להתחשב תוכלו למצוא תשלומי 'שכירות' לאמזון, תשלומי אחזקה במחסנים במידה והמוצר לא ברשותכם, ובהוצאות שוטפות על הייצור של המוצר והעברתו לקונים. עלויות ההקמה עצמן עומדות כיום על אזור ה- 2,000 ₪ ומרבית הכסף נובע מייצור המלאי ויכול להסתכם בין 25,000 ₪ ל- 70,0000 ₪.

 

כלל רביעי – תפנו מראש את הזמן

אמזון זו אמנם עבודה מהבית אך אין זה אומר שהיא לא דורשת זמן מכובד מהיומיום שלנו. כחלק מהעבודה כסוחרים אתם מתבקשים להגיב לבקשות רבות מצד הלקוחות, להעביר דרישות רבות לספקים שלכם ולמחסנים מהם יוצאים המשלוחים, בנוסף לכל זה אתם צריכים לתחזק את הדף שלכם באופן תמידי, ולוודא כי הכל מתנהל חלק וללא עצירות. במידה ולא תפנו מספיק זמן, יכול להיווצר מצב בו אמנם אתם מספקים מוצר מצליח וטוב במחיר משתלם, אך בגלל זמני המתנה חריגים או טעויות במשלוח, אתם מאבדים את קהל הלקוחות שלכם ויורדים בדירוגים. נזכיר שוב כי אמזון היא אמא לביאה, אשר מגוננת על לקוחותיה ולא תהסס לסגור לכם את החנות ללא התראה מראש בהינתן פידבקים שליליים ואיחורים.

 

שלוש ארבע ולעבודה

ברגע שתפסתם את ארבעת הכללים הללו, תוכלו להתחיל וללמוד כיצד לסחור באופן מקוון באמזון. אנחנו חוזרים ומדגישים שנית כי מומלץ ללמוד על הנושא כראוי ולהשקיע את הזמן הדרוש לכך על מנת להימנע מקשיים עתידיים והפסד רווחים. את הלמידה ניתן לעשות במגוון פלטפורמות כפי שציינו קודם, כגון למידה עצמאית באינטרנט או בעזרת קורסים למתחילים, ולאחר שתתחילו לסחור באופן מקוון תוכלו אט אט להיכנס לקצב ולהפוך את ההשקעה שלכם לעץ מניב ומקור לביטחון כלכלי.

 

אמזון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים