למה מלכתחילה – למה ואיך תאחסן את האתר שלך?

בניתם אתר אינטרנט חדש? חידשתם את אתר האינטרנט הקיים שלכם? כל הכבוד, מדובר על צעד משמעותי וחשוב מאוד מכל מיני בחינות. ועכשיו הגיע הזמן להכריע בשאלת האחסון שלו. כמו שאתם בטח יודעים, כל הנתונים והמידע שמופיעים באתר האינטרנט שלכם: הטקסט, התמונות, הסרטונים, ועוד, מאוחסנים במקום מסוים.

הם צריכים זיכרון אחסון וגם שרת שיריץ אותם ויאפשר לגולשים באתר שלכם לגלוש במהירות ובהנאה בלי שהאתר יתקע. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר שיסייע לכם להבין מה הסיפור ואיפה כדאי לאחסן את אתר האינטרנט שלכם.

 

אז מה זה אחסון אתרים?

לפני שנבין ונדבר על אחסון אתרים מומלץ, חשוב קודם כל להבין מהו בכלל אחסון אתרים. אז כמו שאמרנו קודם, כל הדאטה של אתר האינטרנט שלכם חייבת להיות מאוחסנת במקום מסוים בסופו של דבר. ממש כמו שכל הקבצים שיש לכם על המכשיר הסלולרי שלכם שמורים בזיכרון שלו.

אחסון אתרים הוא האחסון של כל המידע והנתונים של אתר אינטרנט מסוים על שרתי מחשב. האחסון מתבצע על ידי חברות שמתמחות בתחום, ומחזיקות חוות שרתים עם הרבה מאוד מחשבים חזקים שיש להם הרבה שטח אחסון.

אחסון אתרים

איזה סוגי אחסון אתרים זמינים?

כיום בעולם אחסון האתרים יש כמה שיטות ודרכי פעולה שמציעות החברות השונות. סקרנו עבורכם שתיים מהדרכים הנפוצות ביותר כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת ולבחור בנכונה ובמתאימה עבורכם. שתי שיטות האחסון הללו הן שרת וירטואלי או אחסון שיתופי. שרת וירטואלי שמוכר גם בשם שרת VPS הוא שרת סופר עוצמתי שהמשאבים שלו מחולקים בין מספר קטן מאוד של אתרים.

כל אתר מקבל את שטח הזיכרון וכוח המחשוב שלו הוא זקוק, כאשר היתרון המרכזי בשיטה הזו הוא הגמישות. אתם יכולים להגדיל או להקטין את הזיכרון וכוח המחשוב שעומדים לרשותכם.

שיטת האחסון הזו יעילה בעיקר לאתרי אינטרנט גדולים או בינוניים. אחסון שיתופי הוא בעצם שרת אחד שעליו מאוחסנים מספר אתרי אינטרנט שכל אחד מהם מקבל משאבים. שיטת האחסון הזו נועדה בעיקר עבור אתרים בסיסיים בלי הרבה תנועה.

אחסון אתרים

למה שלא נאחסן את האתר על המחשב האישי שלנו?

ברמה הטכנית, אפשר לאחסן אתר אינטרנט על מחשב אישי. אבל אנו חייבים להזהיר אתכם שמדובר על מעשה ממש לא חכם. המחשב שלכם יהיה חייב להישאר דלוק כל הזמן כדי שהאתר יהיה זמין ולא ייעלם מהרשת. זו בכלל לא משימה פשוטה כי לכל מחשב יש לפעמים תקלה או בעיה, אפילו קטנה, שלא לדבר על מצב של הפסקת חשמל.

 

סיכום

בחירה נבונה בשירות אחסון אתרים יכולה לחסוך לכם הרבה מאוד זמן, תקלות עתידיות, וכאבי ראש. חשוב מאוד להבין מהי שיטת האחסון שמתאימה לאתר שלכם וללכת עליה. אם יש לכם אתר בינוני או גדול, אנו ממליצים בחום על שרת וירטואלי.

אחסון אתרים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים