למה חשוב ללמוד שפות בעידן המודרני

בעולם המודרני שאנחנו חיים בו התחרות בשוק היא בינלאומית. למשל, התפנתה עכשיו משרה בלונדון, מי יקבל אותה? מישהו מישראל, מישהו מהודו או מישהו מאנגליה? הבנתם, התחרות היא בינלאומית והנשק החזק ביותר שאתם יכולים לשריין את עצמכם עמו הוא דיבור שפות נוספות.

איך ניתן ללמוד לדבר שפה חדשה ?

בגלל גודל החשיבות לשפות נוספות בעידן המודרני ישנם מגוון רחב של שיטות ללמידת שפה חדשה כמו:

 

בית ספר ללימודי שפות

ישנם הרבה בתי ספר שמציעים ללמד אתכם את רזי השפה הנבחרת מ-א׳ ועד ת׳. כולל אוצר מילים, תחביר, קרוא וכתוב. לרוב זה כרוך בלהגיע לכיתה ששם ממדים פרונטלית או דרך הזום. לימודי שפות בבתי ספר הוכחו כיעילים מאוד וניתן ללמוד את השפה ממומחים רבים. בתי הספר מציעים למידה של מגוון שפות כמו לימודי ספרדית, לימודי אנגלית, לימודי צרפתית ועוד.

למידה עצמית

היום בעידן המודרני קיימת אופציה ללמוד שפות חדשות דרך אתרים או אפליקציות רבות שבנויות לפי אלגוריתם שמלמד אתכם את השפה הרצויה בדרכים יעילות. ניתן כמובן ללמוד שפות גם משירים, סרטים וספרים אך הדרך הזו פחות יעילה, לוקחת הרבה יותר זמן והרבה פעמים כשאתה לומד שפה חדשה דרך אפליקציה עלולות להיווצר לכם בעיה תחבירית בשפה.

לחיות על הקצה

האופציה הקיצונית ביותר שמוקדשת לאמיצים ביותר היא לעלות על מטוס ולהגיע למחוז חפצכם שם תוכלו ללמוד את השפה תוך כדי תנועה דרך השתלבות עם המקומיים. האופציה הזו פחות מוכרת ופחות מומלצת כי למידת שפה חדשה מהמקומיים הדוברים אותה יכולה לקחת המון המון זמן ולרוב תלמדו את הסלנג המקומי ולאו דווקא את רזי השפה. התהליך יכול להיות מלווה גם בהרגשת ניכור במידה ומצאתם את עצמכם במידה שבה המקומיים לא מעוניינים לשוחח בשפה אחרת מלבד שפת אימם.

מרגישים שכבר פספסתם את הרכבת?

אל תרגישו רע עם עצמכם, ללמוד שפה חדשה בגיל מבוגר זו משימה לא פשוטה כלל ויש שיגידו אפילו בלתי אפשרית. אין ספור מחקרים לאורך השנים הוכיחו כי ככל שאנחנו צריכים יותר כה המוח שלנו גמיש יותר ויכול לקלוט ולעבד יותר מידע. אם החלטתם שאינכם כבר יכולים ללמוד שפה חדשה, תעניקו אותה במתנה לילדים שלכם. שפות נוספות יפתחו עבורכם אין ספור הצעות והזדמנויות במהלך חייהם.

 

סיכום

אם אתה איש עסקים ואתה מגיע למדינה שבה אינך דובר את השפה אתה תהיה חייב למצוא מישהו שכן דובר את השפה המקומית על מנת להצליח לעשות עסקים במדינה זרה. בין אם מדובר בטיול עסקי או טיול למטרת פנאי, על מנת להסתדר אתם חייבים לדעת לדבר את השפה המקומית או לפחות שפה בינלאומית אחרת שדוברים בהרבה מדינות כמו: אנגלית, גרמנית, מנדרינית, ספרדית ועוד.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים