האם כל אחד יכול לקבל פטור ממס הכנסה?

אחד הקשיים הגדולים ביתר של כל עובד בישראל הוא תשלום מס הכנסה. גם כאשר אנחנו משתכרים בצורה טובה, מס ההכנסה פוגע לנו במשכורת בצורה די משמעותית. כדי למנוע את הפגיעה הזו, אפשר לפנות לרשויות המס ולקבל פטור ממס ההכנסה. כאן נספר לכם על מי זכאים לקבל פטור מזה. 

 

מס הכנסה

מס ההכנסה כמעט בכל מדינה הוא הדרך העיקרית של המדינה להרוויח כסף. המס הזה מוטל על המשכורת החודשית של כל אזרח, כאשר בחלק מהמדינות המס הוא אחוז קבוע מתוך המשכורת. לעומת זאת, בישראל מס הכנסה הוא מס דיפרנציאלי, מה שאומר שככל שההכנסה שלכם גבוהה יותר, כך אחוז המס אותו תשלמו יהיה גבוה יותר.

תשלומי המס בישראל נחשבים לגבוהים, במיוחד בקרב מי שמרוויח משכורת שגבוהה מהממוצע. רשויות המס עושות מאמצים רבים לוודא שאף אחד לא מעלים מהן את חובות המס שלו, אולם יש מקרים שבהם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על פי חוק. פטור כזה יכול לעזור לכם להעלות צבורה מידית את רמת ההכנסה שלכם, בלי לעבוד קשה יותר.

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה

המשמעות הישירה של פטור ממס הכנסה הוא שאתם מקבלים את כל ההכנסה שלכם באופן מלא, בלי שהמדינה גוזרת בדרך אחוז מסוים. המטרה של הפטור היא עידוד של אוכלוסיות מסוימות להישאר בשוק העבודה כמו גם רצון לאפשר לאותן אוכלוסיות להנות מהכנסה גבוהה יותר. אל הפטור זכאים על פי חוק מגוון אוכלוסיות, וחשוב לבדוק האם אתם עונים על אחד התנאים לפטור.

 

סיבות לפטור

פטור ממס הכנסה יכול להגיע ממגוון סיבות. בדרך כלל הסיבות הללו קשורות למצב הבריאותי או הפיזי של מבקש הפטור, כאשר המדינה מנסה להקל על מי שסובלים מבעיות בתחומים הללו בעזרת הפטור הזה. לא משנה מה העילה בשמה אתם מגישים את הבקשה לקבל את הפטור, חשוב לצרף אליה את כל האישורים הרלוונטיים שיוכיחו למדינה שאתם אכן עומדים בתנאים לקבלת הפטור.

פטור ממס הכנסה

זמן הפטור

הדבר האחרון שחשוב לדעת לגבי פטור ממס הכנסה הוא שמדובר על פטור רטרואקטיבי. בעוד שהטבות אחרות ניתנות על ידי המדינה רק מהיום שבו קיבלתן אותן, אם קיבלתם פטור ממס הכנסה בשל עילה מסוימת שאמורה לזכות אתכם בפטור מזה כמה שנים, רשויות המס מעניקות לכם זיכוי רטרואקטיבי. זה יאפשר לכם לקבל בבת אחת זיכוי עבור שנות המס האחרונות אותן שילמתם.

 

לסיכום

מס הכנסה הוא הדרך העיקרית של המדינה להרוויח כסף. המס הזה הוא מס דיפרנציאלי שמוטל על המשכורת של כל עובד בישראל. עם זאת, ישנם לא מעט מקרים שבהם המדינה מזכה את העובד מתשלום מס. הנסיבות המרכזיות לפטור כזה הן בעיות בריאותיות, התמודדות עם מחלת נפש או נכות. כדי לקבל את הפטור הזה יש להציג לרשויות המס את האישורים הרלוונטיים.

פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים