מהו המזון לכלבים הטוב ביותר לתת לגור שלך?

כשאתם חושבים על איכות החיים של הכלב שלכם, האוכל הוא מרכיב מרכזי מכל העניין. כי כאשר הכלב ניזון מאוכל איכותי וטוב, כאשר הפורמולה מכילה את כל הרכיבים הנחוצים לבריאותו ולהתפתחותו של הכלב, ומנגד אינה מכילה רכיבים מזיקים – הכלב שלכם גדל היטב. ומה לגבי גורי כלבים? התאמה אופטימלית של המזון תאפשר לגור שלכם לגדול ולהתפתח בקצב משביע רצון!

 

גור בשבועות הראשונים לחייו ומזונו

עד גיל חודש ניזון גור כלבים באופן טבעי מחלב אימו. עבור הגור זהו האוכל המומלץ ביותר בהיותו טעים עבורו, וכמובן מזין בהתאם לצרכים הביולוגיים שלו. אך לא בכל מצב ניתן להסתמך על הנקה בכלל או על הנקה מלאה שמספקת את כל הצרכים. במידה ואתם מגדלים גור כלבים שרחוק מאימו, עדיין תוכלו לדאוג לו להזנה איכותית שתספק לגור הכלבים את התחליף הטוב ביותר. כמובן שיש חשיבות יתרה בהתאמה מדויקת של המזון לגור הכלבים, כדי להבטיח שהוא אוכל מספיק ומקבל את כל אבות המזון והויטמינים שהוא צריך בשלב מכריע זה של החיים שלו.

 

התייעצות לגבי בחירת מזון לגורי כלבים

היות ויש לתחליף החלב משמעות עצומה על התפתחותו של הגור ועל הבריאות שלו בהווה וגם בעתיד, ההמלצה היא לפנות להתייעצות אל מומחים לגבי אוכל לגורים. כאשר חלק בלתי נפרד מההתייעצות היא תיאור המצב של הגור, הגזע, המשקל ועוד. כל אלו משפיעים על ההמלצה של הוטרינר או של איש מכירות בחנות ייעודית, ומאפשרת לכם לדייק בבחירת המזון הרצוי לגור הכלבים שאתם מגדלים.

 

הגור הגיע לגיל חודש, מה הלאה?

לאחר שחולפות להן ארבעת השבועות הראשונים לחיי הגור הוא מגיע לגיל חודש. זה הזמן בו גור הכלבים נגמל בתהליך הדרגתי מחלב אם ועוברים לאוכל מוצק. בין אם הגור שלכם ינק ובין אם הוא ניזון עד כה מתחליפי חלב, בשלב הבא אתם צריכים לחשוף אותו לאוכל מוצק ולהרגיל אותו להתבסס על מזון זה בתזונה שלו. כאן אתם ניצבים מול בחירת אוכל לכלבים מומלץ מכל מבחר המוצרים שמוצגים בחנויות החיות.

 

נקודות שיש להתייחס עליהם בבחירת אוכל מומלץ לכלבים

  • וודאו שהאוכל מתאים ומיועד לכלבים מגזע כמו זה שאתם מגדלים.
  • בדקו את אחוזי החלבון במזון. חשוב מאוד שהחלבון יהיה רכיב מרכזי במזון כדי להבטיח שהכלב מקבל ממנו את מנת החלבון היומית הנחוצה לו.
  • חשוב לוודא שהאוכל אינו מכיל רכיבים מיותרים או מזיקים. חומרים משמרים, פחמימות ריקות ורכיבים נוספים אינם מביאים עימם כל תועלת.
  • מזון כלבים איכותי צריך להכיל ויטמינים, מינרלים ושומנים איכותיים בכמות הולמת.
  • האוכל צריך להיות כמובן טעים, כדי שהכלב ייהנה לאכול ולשבוע.

 

לסיכום נושא מזון כלבים

כל מי שמגדל כלב בביתו יחפש את המענה התזונתי הטוב ביותר לכלבו, זאת לפי גילו, גזעו ונתונים פיסיים אחרים. כי אוכל מתאים ואיכותי מאפשר לכלב התפתחות תקינה ומראה נפלא.

כלב אוכל

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים