מהי רטיבות כלואה ואיך מטפלים בה

ייתכן ובעבר סבלתם מנזילה ורטיבות, הזמנתם את אנשי המקצוע, ובכל זאת הבעיות לא נפתרות. לרוב מגלים רטיבות, כתמי עובש והרבה פעמים יש בבית ריח של טחב לא נעים, אך מעבר לאי נעימות, מדובר בפגע תברואתי. מצב זה עלול להיות מסוכן לדיירי הבית מבחינה בריאותית ועלול לגרום לאלרגיות, מחלות, תסביכי בנשימה ועוד.

רטיבות כלואה גורמת להצטברות שלולית גדולה וגם נסתרת מהעין, כך שגם אם ממש תרצו, יהיה לכם לגלות אותה. אז מה היא רטיבות כלואה? ואיך נוכל לטפל בה?

 

מה היא רטיבות כלואה

במקרה והתחרשה אצלכם נזילת צנרת משמעותית, אתם כנראה יודעים שתתיקון מקור הבעיה לא פותר את הנזקים שקשורים לרטיבות תת רצפתית. רטיבות זו לעודה בשכבת המצע המונח מתחת לריצוף והיא אינה יכולה לחלחל, זאת בשל יציקת בטון מתחתיה.

הסביבה הסגורה הזו בעצם לא מאפשרת אוורור וייבוש המצע, כך שלמעשה יש לכם שלולית גדולה מתחת לרגליים, שגורמת לכם לנזקים לאורך זמן וכנראה אתם אפילו יודעים עלייה. לכן, גם איתור וגם ייבוש רטיבות כלואה הם בעלי חשיבות מאוד גדולה בכל מה שקשור אל שיקום המקום בו הייתה הצפה או נזילה.

 

הסמנים והנזקים לרטיבות תת רצפתית

  • סימני ״טלוויזיה״ – ברצפת טרצו תוכלו לשים לב אל אריחים עכורים או עגלגלים, אותם אריכים מזכירים לנו קצת של טלוויזיה של פעם. האריחים מסוגים אחרים, כמו למשל פורצלן או קרמיקה, תוכלו להבין בעובש בין הקווים המפרידים של האריחים.
  • מרצפות זזות – במקרה שהרצפות שלכם רופפת, מתרוממות או יש סדקים ביניהן, יש סבירות דיי גבוהה להצפה תת רצפתית שמפעילה לחצים מלמטה. במקרים אלה, אל תשפצו לפני שמתקנים את הנזילות ומייבשים אותם היטב, כי באמת אין טעם בכך.
  • עובש לאורך פאנלים – תופעה נפוצה זו נראית כמו פס שחור או מוך לבנבן ומעידה על כך שהמים מטפסים במעלה הקיר המצע התת רצפתי. ניקוי של הפאנלים שלכם לרוע המזל לא יפתור את הבעיה והעובש יצמח מחדש ממש בקרוב.

 

איתור הנזילה ופעולה

מכיוון שמדובר בריצוף, אין באמת יכולת או טעם להציץ מתחת לריצוף ולבדוק מה מתרחש שם. דבר זה עלול לגרום לעוד יותר נזק בהרמה של אריחים וגם לא הצלחתם לפתור שום דבר, מה שכן צריך לעשות היא לפתור לאיש מקצוע אשר מבין בתחום וגם יוכל להבין את המקרה שלכם.

בעזרת גילוי נזילות מים יהיה ניתן להבין מהיכן הנזילה. נזילה יכולה להופיע ממספר מקורות מרכזיים ואותן מאפיינים בעזרת אמצעים מתאימים. בעיות איטום ובעיות במקומות לחים מאוד מקלחת למשל, יאותרו בעזרת מצלמה תרמית.

לאחר איתור הנזילה, יופק דוח מצב בעל תוקף משפטי ואיתו ניתן לפנות לביצוע תיקון. זה הוא עניין רגיש, וחשוב שזה יעשה בעזרת איש מקצוע. ייבוש יהיה לאחר התיקון יהיה בצורה מלאה כדי לייבש את הרטיבות הכלואה מתחת לריצוף.

שרברב

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים