מהי תעודה מקצועית ואיך ניתן להשיגה

במהלך השנים האחרונות לצד לימודי התארים האקדמאיים הרגילים ישנה צמיחה בלימודי תעודה מקצועיים במגוון של תחומים. קורסי התעודה הינם קצרים משמעותית מלימודי תואר והם מיועדים לספק לתלמידים ידע וכלים שיאפשרו להם לעבוד במקצועות ספציפיים. לימודי תעודה קיימים בתחומים רבים והתעודה ניתנת או ע"י מוסד הלימודים או ע"י משרדי הממשלה הרלוונטיים. במאמר זה נתמקד בלימודי תעודה מקצועיים בתחומים של חשבונאות וחינוך.

 

קורס חשבי שכר בכירים

תעודת חשב שכר בכיר ניתן להשיג ללא לימודי תואר בחשבונאות ובמסגרת קורס בתחום.  הלימודים בקורס מקנים לסטודנטים כלים מתקדמים וידע נרחב בתחום של חשבות שכר, על מנת לאפשר להם להשתלב בתור חשבי שכר בארגונים. חשבי שכר לומדים להתמצא בידע ובחוקים הרלוונטיים לתחומי השכר של העובדים, לרבות מס הכנסה, ביטוח לאומי ודיני עבודה.

עם סיום הקורס ולאחר מעבר הבחינה החיצונית של לשכת רואי החשבון ניתן להשתלב במגוון של עבודות בתחום. למידע נוסף על הלימודים בתחום ראו כאן באתר של מכללת השכל מסלולי לימודים להכשרה מקצועית.

 

קורס ייעוץ מס

ניתן ללמוד לימודי תעודה בתחום החשבונאות ולקבל תעודת יועץ מס. ההכשרה בלימודים אלו מקנה ידע חשבונאי מקיף בנושא של ביקורת חשבונאית לצד ידע בחוקים השונים בפקודת מס הכנסה. את הקורס ניתן ללמוד במגוון מוסדות ומכללות המוכרים על ידי מועצת יועצי המס בישראל. קבלת התעודה מותנית גם במעבר של בחינות ההסמכה והתמחות מעשית.

 

קורס לימודי הוראה מתקנת

קורס לימודי הוראה מתקנת בקריאה ובכתיבה מועבר במסגרת לימודי תעודה במסגרות שונות. הקורס נועד להכשיר עובדי הוראה לעבודה  עם תלמידים לקויי למידה, תוך יישום מקצועי של ההמלצות האבחוניות. בקורס מושם דגש על אסטרטגיות למידה מעשיות לשיפור ולייעול דרכי ההוראה ללקויי למידה, תוך דגש על תחום השפה.

מטרות הקורס הוא לספק למשתתפים ידע תאורטי עדכני בנושא של לקויות למידה שונות ולהכיר להם את הגישות והשיטות להוראה מתקנת בקריאה ובכתיבה. הלימודים נועדו לפתח בקרב הבוגרים ראייה אינטגרטיבית המשלבת, הן תשתית תאורטית והן כלים מעשיים לעוסקים בתחום.

 

קורס הכשרת סייעות לגיל הרך

ניתן ללמוד לימודי תעודה מקצועיים בתחום החינוך וההוראה גם בתחום של הגנים. בלימודי תעודה לסייעות, המשתתפות רוכשות כלים שיכולים לסייע להם בטיפוח ובגידול של הדור הבא בגני הילדים. לימודי תעודה לסייעות לגיל הרך ממוקדים וקצרים יחסית ומיועדים למי שרוצה להשתלב במשרות הללו. למסיימי הקורס ניתנת תעודה הסמכה מקצועית מאת המוסד המלמד.

 

סיכום תעודה מקצועית

לסיכום הנושא, תעודה מקצועית ניתן לקבל במגוון של תחומים ומקצועות שונים. כפי שציינו התעודה ניתנת לאחר השלמת הלימודים במוסדות השונים ובחלק מהמקרים רק לאחר מעבר מבחן הסמכה של הגופים הרלוונטיים. במאמר זה התמקדנו בלימודי תעודה בתחום החינוך ולימודי תעודה בתחום החשבונאות, תוך הצגת תכני הלימוד ואופן קבלת התעודה המקצועית.

תלמיד

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים