מהן קרנות השתלמות ופנסיה?

בעבר קרנות השתלמות נועדו עבור שכירים (בהמשך נפתחו גם עבור עצמאיים), שהשתמשו בקרנות בכדי לעבור השתלמויות שונות וקורסים. כיום, קרנות השתלמות מהוות עבור אנשים חיסכון לטווח בינוני שהינו נטול ממס. למעשה, זו אחת הקרנות האחרונות במדינתו לטווח בינוני שאינה דרושה במס.

אז מה היא בעצם הפנסיה שלנו? במספר מילים פשוטות, הבטיחו לעצמכם את עתידכם. מה ז"א? ז"א שפנסיה זו בעצם תכנית חיסכון שאמורה להבטיח לנו הזדקנות בכבוד. לא פעם, אנשים לדאבוננו מגיעים למצבים של פת-לחם. בשל זאת, מומלץ כבר מגיל צעיר להבטיח לעצמכם תכנית פנסיה משתלמת. בימינו המדינה מנסה לעודד איחוד קרנות פנסיה של אנשים, מה שאומר שישנם מצבים רבים בהם לאנשים יש מספר קרנות פנסיה שונות מחברות שונות, והמדינה מנסה לעודד את האנשים לאחד את קרנות הפנסיה שלהם לכדי קרן אחת.

 

קרן השתלמות ופנסיה, מה צריך לזכור?

במהלך השנים, אנחנו עשויים להיתקל בשלל מצבים מורכבים שימנעו מאיתנו לעבוד. על כן, אנשים רבים מעדיפים להיות מועסקים כשכירים במקומות עבודה מוסדרים, כאלו שישלמו להם גם על ימי מחלה. מאידך, ישנם עצמאיים רבים אשר אינם מועסקים כשכירים, מה שמאלץ אותם לפתוח קרנות חיסכון, קרנות השתלמות ופנסיה עבור עצמם.

בעבר עצמאיים לא היו מחויבים בחוק לחסוך כסף לשנות הפנסיה, בעוד שכיום החוק אכן מחייב גם עצמאיים להפריש בעצמם אחוז מסוים (בהתאם להכנסות) לקרן הפנסיה שלהם. אם אתם שכירים, קרן הפנסיה שלכם תהיה למעשה מוזנת מאחוז מסוים שהמעסיק מפריש לכם ואחוז מסוים מהמשכורת שלכם – שאתם מפרישים.

מתי ניתן למשוך קרן השתלמות?

בתנאים מסוימים ניתן למשוך את הכסף הנמצא בקרנות ההשתלמות, וכדאי להזכיר באותה נשימה גם את מקצוע הגננות והמורים. מורים ומורות יכולים להשתמש בקרנות ההשתלמות שלהם במהלך שנת השבתון. כדאי לזכור כי קרנות השתלמות שונות מאפשרות לנו להנות מאחוזי ריבית שונים, כך שלעיתים כדאי להתייעץ עם מומחים בנושאים אלו של השקעות, קרנות השתלמות ובניית תכנית פנסיה מותאמת נכון. (ללמוד איפה הכסף האבוד שלכם לכתבה כנסו).

ברוב המקרים, אתם כנראה תצאו מורווחים, גם אם השירות של הייעוץ. יגרע כך או כך סכום מתקציבכם. איחוד קרנות פנסיה זו פעולה המומלצת ביותר, עבור אנשים המחלקים את קרנות הפנסיה שלהם בחברות שונות. אין ספק כי קיימת נוחות רבה יותר כאשר כל הכספים מנוהלים תחת חשבון אחד ויחיד. אתם תשלמו את אותן העמלות, ותוכלו להשגיח על הקרנות שלכם ביתר קלות. במקרים בהם יש צורך לבצע איחוד קרנות פנסיה, אפשר גם להיעזר בחברות המספקות ייעוץ להלוואות והשקעות. בעוד שעצמאיים לפעמים עשויים להרגיש כי כופים עליהם לפתוח קרן פנסיה, יש לזכור כי מדובר בנושא בעל חשיבות גבוהה ביותר. אף אחד מאיתנו לא מעוניין לחטט בפחים בימיו הבוגרים.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים