מה היא בנייה קלה?

תחום הבנייה מאז ומתמיד ריכז סביבו הרבה עניין, בפרט בהקשרים כלכליים. בנייה היא אחד הנושאים הבוערים ביותר במדינת ישראל, מיום הקמתה ועד ימנו אנו. ככל שעוברות השנים שיטות הבנייה עוברות שינויים ושדרוגים, וסגנונות הבנייה מתפתחים ומתקדמים. בנייה קלה היא המילה האחרונה בתחום הבנייה, ויום אחד עוד תחליף את שיטת הבנייה המסורתית. אז מהי בנייה קלה ולמה היא העתיד?

 

בנייה קלה

אם מעולם לא שמעתם על המושג בנייה קלה, אנחנו כאן כדי לעזור. בנייה קלה היא שיטת בנייה שמבוססת על שימוש בחלקים שיוצרו ונבנו במפעל ומגיעים לשטח לקראת הרכבה. הבנייה נעשית בסטנדרטים מחמירים ותחת בקרה קפדנית מאוד, שמבטיחה איכות גבוהה ועמידות לאורך שנים. שיטת הבנייה הקלה נחשבת לשיטה יעילה במיוחד ובנוסף, גם מאוד חסכונית. אפשר לומר על השיטה: בניה קלה מחיר קל.

 

בנייה קונבנציונלית

הבנייה הקונבנציונלית היא שיטת הבנייה המסורתית שכולנו מכירים מזה שנים ארוכות. לסוג הבנייה הזה יש יתרונות משלו, שסובבים בעיקר סביב סוגי החומרים שמרכיבים את הבנייה. בטון, אבן וחול הם חומרי בנייה בסיסיים ועמידים לאורך שנים ארוכות. החסרונות העיקריים של השיטה הם העלויות הגבוהות, משך זמן הבנייה הארוך, הלכלוך הרב והסכנה, שקיימים באתרי הבנייה.

 

יתרונות הבנייה הקלה

לבניה קלה יש יתרונות רבים, שבהם הבנייה המסורתית לא יכולה להתחרות. היתרון הראשון הוא החיסכון בעלויות. הבנייה הקלה זולה משמעותית ביחס לבנייה הקונבנציונלית. העלויות משתנות לפי שטח הבנייה ולפי סוג הבנייה, החומרים, הפרמטרים הרצויים ולפי התקציב הנתון. בנוסף, הבנייה הקלה מהירה מאוד ומאפשרת הקמה של בית בזמן קצר מאוד יחסית לזמן שלוקחת בנייה רגילה.

 

גמישות

הבנייה הקלה מאפשרת הרבה גמישות בתוך התהליך של בניית בית. בשונה מהבנייה המסורתית שדורשת תכנון מוקדם ומדוקדק, עד לפרטים הקטנים, הבנייה הקלה מאפשרת טווח תנועה במהלך הבנייה. אם שיניתם את דעתם לגבי מבנה הבית במהלך בנייה רגילה, תאלצו לשבור קירות ולשלם מחיר יקר של זמן וכסף. לעומת זאת, במהלך בניית בית בבניה קלה, תוכלו לבקש את השינוי והוא יתבצע בקלות ובמהירות.

 

בנייה ירוקה

הבנייה הקלה מאפשרת שמירה על איכות הסביבה. הבנייה הקלה נעשית על ידי חומרים הניתנים למחזור, ומהלך הבנייה לא מייצרת רעש ולכלוך, כמו שמייצרת הבנייה הרגילה. למעט מעט אבק, תהליך הבנייה הקלה הוא תהליך נקי ושקט, שעוזר לשמירה על איכות הסביבה, וחוסך המון זיהום אוויר, רעש וזבל מחומרים בלתי מתכלים.

 

לסיכום

אם אתם מתכננים בנייה או שיפוץ, אנחנו לגמרי ממליצים לבדוק את האופציה המעניינת של בנייה קלה. יש בה גם חסרונות, אבל היתרונות שלה בולטים ומשמעותיים ביותר. בנייה קלה תאפשר לכם לבנות או לשפץ בזמן קצר ובעלויות נמוכות יחסית, ותאפשר לתהליך להיות ידידותי לסביבה. בנייה קלה טומנת בחובה אפשרויות מגוונות ורחבות ששווה להכיר. תהיו טובים לעצמכם, תבחרו בדרך הקלה, תבחרו בנייה קלהJ

שיפוצניק

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים