מה הם הכללים לבחירת שאלת מחקר לעבודה סמינריונית?

מי שכתבו בעברם עבודה סמינריונית יוכלו להגיד לכם שמדובר בהליך שמורכב מכל מיני כללים שונים. שכן, יש כללים שנוגעים לגופן של הטקסט, כללים שנוגעים למרווחים ויש כללים שנוגעים לתוכן. המדריך הנוכחי הוא ה – 4 בסדרה שבודקת מהם הכללים שבאים לידי ביטוי בעת כתיבת עבודה סמינריונית. הפעם, יצאנו לבדוק מהם הכללים לבחירה של שאלת מחקר. הישארו אתנו ותצאו מומחים בתחום.

 

תכירו את הרקע לכתיבת המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים בנוגע לכללים של שאלת המחקר שלכם, עליכם לדעת כי המדריך הנוכחי נכתב לאחר שקיבלנו המון פניות מצד גולשים שקראו את המדריכים הקודמים וביקשו לקבל מידע אודות כללים מסוימים. מעל ל – 30 גולשים ביקשו לדעת מהם הכללים לבחירה של שאלת מחקר.

לדבריהם, זה המכשול הראשון שהם נתקלו בו ולא הצליחו לעבור אותו. בגלל שמדובר במספר גבוה מאוד של פניות, החלטנו להשאיר את שאר המדריכים בסדרה בצד ולהתמקד קודם כל בכללים שנוגעים לשאלת המחקר. אם מצאתם את עצמכם תקועים בשלב זה, כדאי שתדעו שהשורות הבאות יאפשרו לכם לקבל את כל המידע שרציתם לדעת אבל לא ידעתם את מי לשאול.

 

מה הכלל ה – 1 לבחירה של שאלת מחקר לעבודה סמינריונית?

הכלל ה – 1 שאתם צריכים להכיר רגע לפני שאתם יוצאים לכתוב שאלת מחקר לעבודה סמינריונית  נוגע למשתנים. עליכם לשים לב כי יש לכם 2 משתנים בשאלת המחקר שלכם. אחרת, היא לא תיחשב לשאלת מחקר איכותית שתניב לכם מסקנות. אם אינכם בטוחים לגבי המשתנים הללו, תדעו שתמיד אפשר להתייעץ עם המרצה או סטודנטים אחרים שיכוונו אתכם אל עבר המטרה.

 

מה הכלל ה – 2 לבחירה של שאלת מחקר לעבודה סמינריונית?

הכלל ה – 2 הוא רלוונטיות לנושא. אם הנושא הכללי של העבודה נוגע לתחום מסוים, עליכם לשים לב ששאלת המחקר נוגעת באופן ישיר לנושא זה. שאלה שאינה קשורה כלל לנושא הנבחר עשויה להוביל למסקנה אחרת. אם המרצה אישר לכם את הנושא, עליכם להמשיך באותו כיוון. אם אתם מתקשים במציאת שאלה שנוגעת לנושא זה, תמיד אפשר לבקש לשנות אותו ולבחור שאלה אחרת בהתאם.

 

תיישמו את הכללים ותמשיכו לעקוב

חשוב מאוד לציין כי הכללים שצוינו בפניכם לעיל הם חלק קטן מאוד מהעבודה כולה. כדי שתהיה לכם עבודה טובה באמת, עליכם ליישם את כל הכללים שאנחנו מציגים בפניכם בסדרה המקיפה שלנו. אם לא קראתם את המדריכים הקודמים, אנחנו נייעץ לכם בקצרה ליישם גם את הכללים הבאים שיאפשרו לכם לכתוב את העבודה על הצד הטוב ביותר:

 

  • שימו לב להנחיות מבחינת הגופן והגודל
  • שימו לב להנחיות מבחינת המרווחים בין השורות
  • שימו לב לתאריך ההגשה הסופי

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מהם הכללים לבחירת שאלת מחקר לעבודה סמינריונית.

סמינר, מאמר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים