מה הן משקולות אוניברסליות?

אם אתם חובבי כושר ובמיוחד חובבי הרמת משקולות ודאי נתקלתם לא פעם במושג משקולות אוניברסליות. מה הן משקולות אוניברסליות, כיצד הן פועלות ולמי הן מתאימות?

 

משקולות אוניברסליות

משקולות אוניברסליות הן בעצם משקולות הניתנות לכוונון למשקלים ולכן אין צורך בסט של משקולות בעלות משקלים שונים גם אם אתם אנשים שמרימים משקולות במשקלים מגוונים. המשקולות האוניברסליות מגיעות גם ביותר מגודל אחד. המנגנון להחלפת המשקלים הוא ידית משיכה או סיבוב של ידית הנשיאה. השיטה משתנה בהתאם לחברה או הדגם אותו רכשתם של המשקולת האוניברסלית.

מְטוּמטָם

כיצד הן פועלות?

למשקולות האוניברסליות יש מנגנון המאפשר לכוון את המשקולת למשקל אותו אתם מעוניינים להרים. המנגנון יהיה לרוב תלוי בידית הנשיאה של המשקולת או במנעול בטיחותי המצריך משיכה להחלפת הדסקיות במשקולת, וכך ישתנה משקל המשקולת. המשקולות האוניברסליות בעצם מהוות תחליף לסט המשקולות הקלאסי, כך שבמקום סט שבו מספר משקולות שונות בעלות משקלים שונים, יש לכם משקולת אחת אותה תוכלו לכוונן למשקל אותו אתם מעוניינים להרים.

 

סוגי משקולות

משקולות אוניברסליות מגיעות במספר משקלי מקסימום שונים. כך למשל, משקולת יד יכולה להיות בעלת חמש דרגות כיוונון שונות עד 11 ק"ג והיא תהיה קטנה יותר, ואילו משקולות אחרות יכולות להיות בעלות 15 או 16 דרגות כיוונון שונות ולהגיע למשקלים של 20 או 24 ק"ג ופיזית הן יהיו קצת יותר גדולות.

מְטוּמטָם

למי הן מתאימות?

אז למי מתאים להשתמש במשקולות אוניברסליות? קודם כל למי שנוהג להחליף ולגוון בין המשקלים אותם הוא מרים. במשקולות רגילות, כל משקולת תהיה בעלת משקל שונה והמתאמן יצטרך להחליף ביניהן בהתאם לתרגילים אותם הוא רוצה לבצע. במשקולת אוניברסלית כל שעליו לעשות הוא לכוונן את המנגנון של המשקולת ומשקלה ישתנה.

בנוסף, מתאמנים המרבים להתאמן גם בביתם ואין להם מספיק מקום בשביל סט משקולות רגיל, יוכלו להשתמש במשקולת אוניברסלית שהיא בעצם משקולת אחת הניתנת לכוונון ולכן תתפוס מעט מקום בביתו של המתאמן באופן משמעותי בניגוד למקום שמצריך סט משקולות רגיל.

 

לסיכום

אם אתם חובבי כושר ובמיוחד חובבי הרמת משקולות ודאי שמעתם על המשקולת האוניברסלית. משקולות אוניברסליות הן משקולות הניתנות לכוונון למשקלים שונים והכל במשקולת אחת בלבד. הכיוונון יתבצע בעזרת משיכה או סיבוב של ידית במשקולת בהתאם לדגם ולחברה של המשקולת אותה רכשתם.

כיצד הן פועלות? בעזרת המנגנון יתחלפו דסקיות בעלות משקלים שונים במשקולת וכך ישתנה המשקל במשקולת. ישנן סוגי משקולות שונים, השוני מתבטא במשקל המקסימלי של המשקולת האוניברסלית, במנגנון ההחלפה של הדסקיות, ובמספר דרגות הכיוונון.

אז למי הן מתאימות? ראשית, למי שנוהג להרים משקולות בעלות משקלים שונים ונוטה לגוון בתרגילים באימונים. שנית, מי שנוהג להתאמן בביתו ואין לו מקום לסט של משקולות הכולל מספר מרובה של משקולות, יחליפן במשקולת אוניברסלית אחת בה ניתן לכוונן בעצם את המשקלים.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים