מה כדאי לדעת על טיפולי שורש בטורקיה – המדריך המלא

ישנן שתי מילים שכל ילד מפחד מהן פחד אימים – "רופא שיניים".

הפחד מרופא השיניים מלווה אותנו גם לחיינו הבוגרים.

בראש הפחדים ניצבת בשורה אחת שהיא המפחידה ביותר – טיפול שורש.

טיפול שורש נחשב לאחד הטיפולים הכואבים, היקרים והמפחידים בקרב טיפולי השיניים.

בכתבה הבאה נחקור את הנושא, ונסיק למה כל כך משתלם ובטוח לעבור את הטיפול דווקא בטורקיה.

 

כיצד מתבצע טיפול שורש?

טיפול שורש הינו טיפול הנצרך כשאר העששת חדרה עמוק מידי בתוך השן, או עקב זיהום או  חבלה בשן. הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית, מה שמפחית מעוצמת הכאב. מטרת הטיפול היא להסיר את הרקמות המודלקות ולנקות את האזור מחיידקים. בסוף הניקוי, הרופא אוטם את התעלה שיצר בתוך השן בחומר של סתימה סטנדרטית.

לאחר שבועיים, מגיע המטופל שנית לרופא והרופא מתקין לו כתר על השן הפגועה. יש לדעת כי טיפול השורש נמשך לרוב 45 דקות בלבד, אך ישנם מקרים חריגים בהם הטיפול מתארך ואף נפרס על פני כמה ימים.

 

מה העלות הצפויה?

עלות הטיפול בארץ, תלויה בהיקף הביטוח הרפואי של המטופל. משכך, עבור מי שאינו מחזיק בביטוח משלים, עלות הטיפול צפויה לנוע בין ששת אלפים לאלפיים שקלים לשן. שימו לב, עלות טיפול השורש אינו כולל את התקנת הכתר על השן.

אלו שלא יכולים להרשות לעצם עלות שכזו, יוכלו לבחור במסלול טיפולי שורש בטורקיה. טיפול חוץ שכזה, צפוי לחסוך כשני שלישים מעלות הטיפול.

 

זה לא מסוכן?

מבחינה רפואית, הרופאים הטורקים הם מהמיומנים בעולם ואין מקום לחשש. מבחינה ביטחונית, יחסי ישראל – טורקיה אינם חמים כשהיו אולם עדיין מתנהלים יחסים רשמיים הדוקים. בכל מקרה (ונדירים המקרים) של היתקלות עם השלטונות הטורקיים או עם אזרחים חמומי מוח, השגרירות הישראלית בטורקיה תפעל לסיום האירוע בהצלחה ובמהרה.

בנוסף לכך, כיום קיימות סוכנויות שמוצאות עבורכם את מקום הטיפול ובנוסף דואגת ללינה ולשאר צרכי השהות. העזרה מאפשרת למטופל להגיע בראש שקט לטיפול, והוא איננו זקוק לדאוג לכל ענייני המעטפת. לכן, נמליץ להיעזר בסוכנויות האלו.

 

מה לאחר הטיפול?

לאחר הטיפול, עלול המטופל לחוש אי נוחות באזור המטופל. על כל פנים, הכאב יהיה פחות מהכאב שאותו חש לפני הטיפול. הכאב יחלוף לאחר מספר ימים בודדים. האזור המטופל הינו רגיש לאחר הטיפול ולכן יש להימנע ממזונות קשים ולהרבות במזונות רכים ונוזליים.

בנוסף על כן, לאחר התקנת הכתר יש להימנע שנית מאכילת מזונות קשים. היצמדות להוראות רופא השיניים היא הדרך הבטוחה ביותר לשיקום מירבי. במידה והמטופל חש בכאב עז הוא רשאי ליטול משככי כאבים ללא מרשם, הנמכרים בכל בית מרקחת. אם הכאבים אינם נעלמים והמטופל סובל מדימומים או הפרשות מוגלתיות, עליו לפנות בהקדם לרופא השיניים.

 

לסיכום

טיפול שורש מתבצע כאשר עששת חדרה עמוק לשן. הטיפול נמשך בדרך כלל 45 דקות. כשבועיים לאחר הטיפול יש לחזור לרופא המטפל לצורך השלמת הטיפול והתקנת כתר. עלות הטיפול בארץ נעה בין 600-2000 ₪ לשן כמחיר בסיס. מכיוון שכך, משתלם לעשות זאת בטורקיה בה העלות זולה באופן משמעותי. זכרו, שיניים בריאות הן פתרון להרבה בעיות. בהצלחה!

טיפול לילדים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים