מה כדאי ללמוד? הכל על לימודי התעודה

אנשים רבים בוחרים ללכת ללמוד תארים מתקדמים באוניברסיטה. עם זאת, זה לא האפיק היחיד לרכוש השכלה ומקצוע. בשנים האחרונות לימודי תעודה נהיו מקצועיים ביותר והפכו לפופולריים בקרב האוכלוסיה. ללימודי תעודה יתרונות רבים כאשר בין השאר הם מאפשרים לאנשים גמישות – ובהמשך גם עתיד תעסוקתי. אז מהם לימודי תעודה, איזה סוגים ישנם ומדוע כדאי לבחור בהם?

 

מהם לימודי תעודה?

לימודי תעודה הם אלטרנטיבה ללימוד תואר באקדמיה. בלימודים אלה אפשר להתמקד במקצוע מסוים וללמוד אותו על בוריו- כשבסוף הלימודים מקבלים תעודת הסמכה שמאפשרת לאדם לעסוק במקצוע בו בחר.

לימודי תעודה הם דינמיים ומשתנים ממסלול למסלול. יש לימודי תעודה שמאפשרים לימודים של פעם או פעמיים בשבוע וכאלה שדורשים כמה שנים טובות. הלימודים מתקיימים במוסדות שונים ברחבי הארץ, ולעיתים מהווים השלמת הסמכה לתואר או מקצוע אחרים.

לימודי תעודה

איזה מקצועות אפשר ללמוד במסגרת לימודי תעודה?

קיים מגוון רחב של מקצועות שמאפשרים ללמוד אותם כלימודי תעודה. יש תחומים אומנותיים כגון עיצוב גרפי, צילום וכתיבה. אפשר ללמוד מקצועות ביוטי כגון איפור, עיצוב אופנה וקוסמטיקה. יש לימודי תעודה בתחום הנדסת בניין, מנהל עסקים וחשבונאות. בקיצור- קשת רחבה של תחומי לימוד קיימים במסגרת זו.

 

מהם היתרונות של לימודי תעודה?

ללימודי תעודה יתרונות רבים. קודם כל, הם מאפשרים להתמקד במקצוע אחד ספציפי שמעניין אתכם. כשלומדים תואר, גם כשבוחרים באחד שאתם אוהבים, לרוב תצטרכו לקחת קורסים בתחומים נושקים שלא בהכרח תתחברו אליהם. בלימודי תעודה דבר זה לרוב נחסך מכם- ואתם יכולים ללמוד אך ורק את הכלים, הידע והמיומנויות הספציפיים שנדרשים במקצוע המסוים.

יתרון נוסף הוא שבדרך כלל מדובר בלימודים גמישים. הם מתקיימים בזמנים שונים, לעיתים בערב, ומתפרסים על פני תקופת זמן נוחה. לימודים אלה לרוב מאפשרים לשמור על עבודה במשרה מלאה או לפחות חלקית, כך שהם לא פוגעים בכיס וניתן להמשיך לשמור על השגרה היומיומית. מסיבה זו גם לימודי תעודה מתאימים להורים- שיכולים לעבוד ולהתעסק עם הילדים במקביל ללימודים שלהם.

היתרון הבא הוא שיש מגוון רחב מאוד של מקצועות שניתן לבחור מביניהם, שרובם מאפשרים לעסוק בתחום זה בהמשך. כשלומדים תואר באוניברסיטה לא תמיד ברור מה יהיה האפיק התעסוקתי לאחר הלימודים, ובלימודי תעודה לרוב ניתן לדעת בדיוק מה עושים עם תעודה זו.

לבסוף, נדבר על היתרון שיכול לעזור לרבים והוא תנאי קבלה. לרוב כדי להתקבל ללימודי תעודה אין צורך בציון פסיכומטרי או בממוצע בגרויות גבוה. כך ניתן להתחיל ללמוד מהר בלי להיתקע בניסיון לעמוד בתנאי קבלה.

 

למי מתאים לימודי תעודה?

לימודי תעודה יכולים להתאים כמעט לכל שכבה באוכלוסייה. צעירים אחרי צבא, אמהות ואבות, פנסיונרים ועוד- כולם יכולים להרוויח מלימודים של מקצוע אליו הם מתחברים ובו הם רוצים לעסוק באופן מקצועי.

לימודי תעודה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים