מה לומדים בקורס הכנה ללידה?

בתקופות הקודמות שבהן נשים ילדו בבית הפרטי שלהן או בבית של אחת מבנות המשפחה, מי שעזר ליולדת ותמך בה היו הנשים המבוגרות והנערות הבוגרות מהמשפחה שלה או ממשפחות שכנות.

לרופא או למיילדת קראו רק לעתים רחוקות כאשר הלידה הסתבכה והיה חשש ממשי לחיי התינוק או לחיי האם היולדת.

מסיבה זו, כמעט כל הנשים בזמנים עברו חוו והשתתפו בתהליך של לידה עוד לפני שהן עצמן ילדו.

הן הכירו את התהליך היטב וידעו בדיוק איך ומתי כל דבר אמור לקרות.

בימינו הלידה מתרחשת בתוך חלל סטרילי של חדר יולדות בבית חולים.

היולדת מוקפת באנשי מקצוע רפואיים ובמכשור רפואי מתקדם.

כיום אין כמעט אישה שחווה לידה לפני הלידה הראשונה שלה עצמה.

מכיוון שלידה היא תהליך מורכב משלל בחינות, החלו בשנים האחרונות קורסים להכנה ללידה.

קורסים אלו מכינים את היולדת ואת המלווה שלה לתהליך הלידה מבחינות פיזיות ונפשיות.

 

איפה עושים קורס הכנה ללידה?

ישנם שלל גופים וחברות המציעים קורסים שונים להכנה ללידה. ישנן חברות וגופים פרטיים, אך גם קופות החולים וחברות ציבוריות מציעות קורסי הכנה ללידה. בשוק הפרטי המגוון רחב יותר, ותוכלו למצוא בו קורסים הנוגעים בשלל ההיבטים השונים של הלידה כאשר כל קורס שם דגש על דברים אחרים. כיום, לאחר שמגפת הקורונה שינתה את העולם, תוכלו לחפש אפילו קורס הכנה ללידה אונליין, כך שגם אם אין לכם כוח לצאת מהבית אחרי יום עבודה ארוך, תוכלו להתכונן ללידה בצורה טובה.

 

מה לומדים בקורס הכנה ללידה?

בקורס הכנה ללידה תלמדו איך לידה נראית ומתנהלת בפועל, מהו בדיוק התהליך הגופני שאותו האישה חווה תוך כדי ההיריון ובזמן הלידה, וכיצד  ניתן לסייע לתהליך ולא לנסות להתנגד אליו. מבחינה פיזיולוגית רפואית תוכלי ללמוד בקורס כיצד לעבור צירים, שיטות מסוימות שנועדו לקדם את הלידה, ודרכים מסוימות שבעזרתן היולדת תוכל להגיע לשליטה ברמה כלשהי על הסכנות הכרוכות בלידה. בקורס תלמדו גם מהם הסימנים המבשרים על לידה מתקרבת, וכיצד להתייחס לכל אחד מהם. ברוב הקורסים יהיה מידע על מצבים שונים של לידות חירום ולידות בית, והדרכה כיצד להתמודד עם מצבים אלו בצורה הטובה ביותר.

 

למה כדאי להירשם לקורס ההכנה ללידה עם המלווה או בן/ בת הזוג

כדאי מאוד שתיקחי לתשומת ליבך שמומלץ מאוד להירשם לקורס הכנה ללידה יחד עם המלווה שלך ללידה. המלווה יכול להיות בן או בת זוג, אמא, אחות, חברה טובה וכו'. במהלך הקורס המלווה ילמד את כל הדברים החשובים ויוכל לסייע בשלב החשוב שלפני הלידה. נוכחות המלווה בקורס תסייע לו להיות אפקטיבי ויעיל ולסייע לך תוך כדי הלידה בצורה נכונה. מלווה שהיה בקורס הכנה ללידה יחד עם היולדת ידע בדיוק מה צריך לעשות ומה לא לעשות, מה שיקל מאוד על היולדת בזמן אמת.

בטן

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים