מה לומדים בקורס פיתוח מנהלים?

כאשר אנשים מתקדמים בעבודה לתפקיד ניהולי מתוך תחום השונה מניהול, או שהם פשוט מתקבלים על סמך ריאיון לתפקיד ניהולי, הם עלולים למצוא את עצמם טובעים במים עמוקים במקום לשחות, במיוחד אם זהו תפקידם הניהולי הראשון. עבורם קיים קורס פיתוח מנהלים.

 

מטרת הקורס

מטרת הקורס היא לתת למנהלים כלים להתמודדות עם המצבים השונים הבאים עם העבודה בתפקיד ניהולי. מדובר בלמידת אסטרטגיות לניהול עצמי ולניהול צוות, השפעה על עובדים, ניהול נכון וכל זאת במטרה לשפר את הביצועים של המחלקה או החברה בה הם עובדים, ולעמוד ביעדים השונים.

למי זה מתאים

קורס פיתוח מנהלים יכול להתאים למספר סוגים שונים של אנשים. אנשים המתקדמים מתפקיד אחר אל תפקיד ניהולי, אנשים המתקבלים לתפקיד ניהולי ראשון, מנהלי מרפאות, או לאנשים שכבר בעלי תפקיד ניהולי בכיר כמו מנכ"לים וכדומה, המעוניינים לחדד ולהעשיר את מיומנויותיהם הניהוליות וכך להביא לביצועים טובים יותר במסגרת עבודתם.

סוג מנהל מה המטרה של הקורס
תפקיד ניהולי ראשון הבנת הסביבה הניהולית, סגנונות ניהול, מנהיגות, עבודת צוות, ניהול משברים ניהוליים, ניהול צוות באופן אפקטיבי ועוד.
מנהלי מרפאות כאן מדובר בהכשרה של מנהלי מרפאות שכבר עוסקים בתחום או שמתכוונים לפתוח מרפאה. בין הנושאים הנלמדים: מאפיינים ורקע על מערכת הבריאות בישראל, הנחיות לקראת פתיחת מרפאה וכיצד יש לנהלה, וקורסים נוספים בתחומים משפטיים ופיננסיים.
מנהלים בכירים במקרה זה מדובר באנשים שכבר בעלי תואר ובעלי תפקיד ניהולי בכיר המעוניינים להעשיר את תחומם ולשפר ולחזק את יכולתם הניהולית על מנת ליצור ביצועים טובים יותר בתפקיד אותו הם מבצעים ולהתאים את עצמם אל השינויים הטכנולוגיים והחברתיים.

 

הנושאים בקורס

בין הנושאים הנלמדים בקורס ניתן למצוא: הבנה של הזירה הניהולית, בעיות ניהוליות והבנה של תפקיד המנהל, סגנונות הניהול השונים, תקשורת (בין אישית וגם תקשורת ארגונית), ניהול שיחות קשות (נזיפות, פיטורין וכדומה), עבודת צוות, ניהול עובדים ועוד. (למנהלים בכירים או למנהלי מרפאות ייתכנו נושאים נוספים או שנושאים מהרשימה לא ייכללו בהם).

הנושאים בקורס

תוכנית הלימודים

תוכנית הלימודים כוללת הרצאות, הדגמות, משחקי תפקידים וסימולציות.

 

לסיכום

אנשים שונים מתחום הניהול נעזרים בקורס פיתוח מנהלים. לעיתים מדובר במנהלים חדשים ולעיתים מדובר במנהלי מרפאות או מנהלים בכירים. מטרת הקורס היא הענקת כלים ומיומנויות למנהלים כדי שיבצעו את תפקידם בצורה הטובה ביותר.

אז למי זה מתאים? לאנשים בתפקיד ניהולי ראשון – הם ילמדו את הסביבה הניהולית, ניהול עובדים, עבודת צוות ועוד, למנהלי מרפאות – יכירו את מערכת הבריאות הישראלית, ילמדו ניהול מרפאה וכדומה, מנהלים בכירים – יחדדו ידע קיים בניהול, וילמדו כיצד להתאים את עצמם אל השינויים הטכנולוגיים והחברתיים.

בין הנושאים בקורס: הבנה של הזירה הניהולית, סגנונות ניהול, ניהול שיחות קשות ועוד (יש שוני בין הנושאים בקרב קורסים למנהלי מרפאות ומנהלים בכירים). בתוכנית הלימודים יהיו הרצאות, משחקי תפקידים וכדומה.

מה לומדים בקורס פיתוח מנהלים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים