מה לומדים בתואר באנתרופולוגיה?

שמעתם כבר על כל ההטבות שניתן לקבל באמצעות הקורונה ללימודי האנתרופולוגיה? רוצים לדעת מה לומדים בתואר? מהם נושאי הליבה? ואיפה אפשר ללמוד את התואר? הכל מחכה לכם ממש כאן!

 

לימודי אנתרופולוגיה – תואר ראשון

תחום האנתרופולוגיה הוא תורת האדם והוא שייך לפקולטה למדעי החברה. כשמו כן הוא, התואר עוסק בחקר היצור האנושי והתרבויות השונות אותן המציא ובתוכן הוא מתקיים. זהו תחום מעניין ומרתק שמושך אליו סטודנטים מעניינים שאוהבים אדם, פילוסופיה והיסטוריה.

 

תחומי לימודי אנתרופולוגיה

ניתן לחלק את לימודי אנתרופולוגיה למספר תחומים מרכזיים: אנתרופולוגיה ביולוגית פיזית בה יש דגש על חקירת נושאים כמו גנטיקה ואבולוציה. אנתרופולוגיה רפואה פסיכיאטרית וסינית חוקרת את החברה דרך מחלות נפש וגוף, אנתרופולוגיה תרבותית, בלשנית וכיוצא בזאת. כמו כן ישנו זרם באנתרופולוגיה של חוקרים העוסקים בתחום הארכיולוגיה וכאלו המתמקדים בחקר של שרידים מתרבויות שונות.

 

מהם לימודי אנתרופולוגיה?

לימודי אנתרופולוגיה שוזרים ומתממשקים יחד עם נושאים רבים כמו מדעי ההתנהגות, מדעי החברה, סוציולוגיה ועוד ומעניקים לסטודנטים יכולות ניתוח והבנת הגורם האנושי במעגלים חברתיים באשר הם. לימודים אלו זוכים להערכה גדולה ועניין בקרב מדענים וחוקרים מתחומי מדעי הטבע, הרוח והאומנויות.

סטודנטים רבים מתעסקים המון בשאלה מה ללמוד?

אם יש בכם את הצורך והרצון להבין את ההתנהגות האנושית מתוך המציאות התרבותית חברתית של בני אדם בעולם, התוכנית לאנתרופולוגיה תואר ראשון תתאים לכם מאוד. התוכנית חושפת את הסטודנטים לתרבויות שונות, יחסים, תהליכים שמתקיימים ומשנים את הארץ והעולם כולו.

 

מסלולי לימוד אפשריים בתואר ראשון באנתרופולוגיה:

לימודי אנתרופולוגיה אפשריים במסגרת המסלול הדו חוגי המשלב לימודים עם מדעי החברה כמו פסיכולוגיה או סוציולוגיה, או עם מדעי המחשב, לימודי היסטוריה ועוד אפשרויות.

 

מהם נושאי הלימוד המרכזיים בלימודי אנתרופולוגיה?

כמו כל תואר, את הלימודים נפתח במבואות לאנתרופולוגיה וסוציאולוגיה, כדי ליצור שפה אחידה ויישור קו בין כלל הסטודנטים.
נושאים כמו: לימודי חברה וחינוך, אנתרופולוגיה תרבותית, אנתרופולוגיה חברתית, אנתרופולוגיה פוליטית, שיטות מחקר, אנתרופולוגית המגדר, אנתרופולוגיה של החינוך, אנתרופולוגיה ויזואלית, התפתחותה של האנתרופולוגיה בישראל, החברה הפלשתינית, האנתרופולוגיה של הדת, של העיר, של המזרח הרחוק, בירוקרטיה ואלימודת, עליה והגירה, נעורים והתבגרות ממבט תרבותי, אנתרופולוגיה ישראלית, התנהגות חברתית ותהליכי שינוי תרבותיים שונים.

 

באילו מוסדות ניתן ללמוד תואר ראשון באנתרופולוגיה?

ניתן ללמוד את התחום המרתק הזה במוסדות האקדמיים הבאים:

המרכז האקדמי רופין שבעמק חפר- במרכז האקדמי נערכים לימודי סוציאולוגיה ופסיכולוגיה אנתרופולוגיה. הסטודנטים משתלבים בקורסים מעשיים, למידה התנסותית, תרומה לקהילה ועבודה בשדה.

האוניברסיטה הפתוחה שמתקיימת בפריסה ארצית- במסלול דו חוגי או כחטיבה אחת בהתאמה לאנשים עובדים.

אוניברסיטת בן גוריון בנגב שבבאר שבע- המקצוע נלמד בסמיכות עם תחום הסוציאולוגיה.

המכללה האקדמית הדסה שבירושלים- תחום מרכזי בלימודי מדעי ההתנהגות במכללת הדסה.

 

תואר ראשון באנתרופולוגיה

אנתרופולוגיה הוא תחום מרתק שתמיד יש מה לגלות בו עוד. הלימודים משלבים עבודה מעשית מול חקירה, קריאה וניתוח של הדברים.

שיהיה בהצלחה!

תעודה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים