מה קריאת ספרים יכולה ללמד אותנו

קריאה של ספרים יכולה להיות מהנה ומרגיעה, אבל מאחורי התכונות הללו יש יתרונות לימודיים רבים. המדריך הנוכחי נכתב לאחר שיצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק עם אנשי מקצוע שעוסקים בתחום. שאלנו אותם את כל השאלות המרתקות ביותר על ספרים ונגלה לעינינו מידע מעניין שאתם פשוט חייבים לקרוא. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים החשובים בנושא.

 

הגורמים שסייעו בכתיבת המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את כל המידע שריכזנו לאחר ששוחחנו עם אנשים שונים שעוסקים בתחום, ראוי שנציין בפניכם מי הם הגורמים שעומדים מאחורי המדריך הזה. ובכן, כדי שנוכל לקבל את התשובה לשאלה שצוינה בכותרת המדריך, יצאנו לפגוש אנשים שעוסקים בתחומים הבאים:

  • מחנכים בגיל הרך
  • מחנכים בגיל יסודי
  • ספרניות
  • סופרים

זו ההזדמנות להודות לכל אחד ואחת מהם שהסכימו לסייע לנו בכתיבת המדריך. בזכותכם, המדריך רואה אור והקוראים יוכלו להחכים בכל הנוגע לקריאה של ספרים והלימוד שעומד מאחוריה.

 

אז מה קריאת ספרים יכולה ללמד אותנו? דבר מספר 1

קריאה של סיפור כלשהו לילד יכולה ללמד אותו באופן עקיף אודות התנהלות בסיטואציות שונות. ראוי לציין שהדבר יכול לבוא לידי ביטוי אפילו תוך קריאה של סיפור פשוט מאוד כמו למשל "איה פלוטו" שעוסק בהיכרות של כלבלב שובב עם חיות שונות. במהלך הסיפור, הילד יכול ללמוד למשל שמקומו של הכלב הוא על האדמה, ביבשה ולא בתוך המים וזו רק סיטואציה אחת מתוך מגוון סיטואציות נוספות שבאות לידי ביטוי בספר.

 

אז מה קריאת ספרים יכולה ללמד אותנו? דבר מספר 2

קריאה של ספרים יכולה ללמד אותנו מילים חדשות. שכן, ברגע שקוראים את הספר מתוך שטף קריאה, אנו נתקלים לא פעם במילה שלא ידועה לנו. העובדה שאנחנו ממשיכים לקרוא ונתקלים בה שוב ושוב בהקשרים שונים, מאפשרת לנו ללמוד מהי המשמעות של המילה. מדובר בלמידה ספונטנית שחשובה לכל אדם בכל גיל שהוא.

 

אז מה קריאת ספרים יכולה ללמד אותנו? דבר מספר 3

קריאת ספרים יכולה ללמד אותנו פרטים כלליים אודות תחומי עניין שונים כמו למשל, היסטוריה, גיאוגרפיה, מתמטיקה ועוד. שכן, לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו קוראים ספר שעוסק בכלל בתחום הרומנטיקה אך מצוינים בו פרטים על מלחמת העולם  ה – 1 או אירועים היסטוריים אחרים. כך שהדבר מאפשר ללמוד אודות ההיסטוריה באופן עקיף וחווייתי. ראוי לציין שגם הדבר הזה מתאים לכל הגילאים ובא לידי ביטוי בספרים לפעוטות, ילדים, צעירים ומבוגרים כאחד.

 

כמה מילים לפני סיום המדריך

רגע לפני שהמדריך מסתיים אנו רוצים להזמין אתכם לקרוא ספרים וכמה שיותר. כעת, אתם יכולים לראות מדוע יש המלצה לקרוא ספרים בתדירות גבוהה. שכן, הדבר מאפשר ללמוד מגוון דברים שחשובים לידע הכללי של כל אחד ולהתנהלות שלנו בעולם הרחב. מאחלים לכם קריאה מהנה!

וורדים וספר

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים