מטבעות זהב נדירים ובעלי ערך

השקעה בזהב הייתה מאז ומעולם השקעה חכמה ומגוונת לכל תיק השקעות, אבל האם השקעה בזהב דרך בית השקעות ובורסה היא חכמה, או שמא יש דרכי השקעה טובות יותר? בשנים האחרונות גוברת הפופולריות של מטבעות הבוליון כהשקעה בטוחה ואמינה בזהב, שנושאת בתוכה מספר יתרונות יחודיים שנסקור במאמר הזה.

 

מה הם מטבעות בוליון?

מטבעות בוליון הם מטבעות עשויים מתכת טהורה שערכם נמדד לפי הערך הפיזי של המתכת שמהם נטבעו. אלו הם מטבעות בעלי ערך מדיד וסחיר. ישנם מטבעות ממתכות שונות: זהב, פלדיום או פלטינה. את המטבעות מנפיקות מדינות או מיטבעות מיוחדות ומורשות. המטבעות מגיעים במשקלים שונים ובערך שונה לפי טוהר המתכת.

מטבעות זהב יכולים להיות פריט אספני שערכו ההיסטורי גדול מערכו הפיזי, אבל לא כך מטבעות זהב בוליון, שמיוצרים בכמות מסחרית ומאפשרים השקעה הצמודה לערך המתכת ובנוסף היא סחירה ביותר. ניתן בקלות להמיר את ההשקעה למזומן מבלי לדאוג לירידת ערך.

מטבעות מטילי

מדוע להשקיע במטבעות זהב?

מטבעות הבוליון צוברים פופולריות לאחרונה כיוון הם מאפשרים אפיק השקעה בטוח לכל אדם, בעולם שבו ישנם תנודות שוק, אינפלציה משתוללת וריבית לא יציבה. הסיבות האלה גורמות למשקיעים רבים להשקיע בזהב, ורובם עושים זאת באפיקים המסורתיים: השקעה בחוזי כרייה, תעודות סל והצמדה לבורסת הזהב בלונדון.

אולם השקעה כזאת מפספסת את הסיבה האמיתית בגינה נרצה להשקיע בזהב – ניתוק מהשוק, אגירת ערך יציב ואמין. הרי מדוע אנחנו מעוניינים בזהב? כיוון שאי אפשר להדפיס אותו, אי אפשר לשנות לו את הערך, אפשר להרגיש אותו בידיים ובכך לשמור חלק מהחיסכון והביטחון שלנו בעולם הפיזי.

במשק ובשוק כמו שלנו בישראל, המושפע מאירועים ביטחוניים כמו גם מהתנודות בשוק העולמי, הפיכת חלק מתיק ההשקעות שלכם לחסין מפני תנודות, אינפלציה ומניפולציה, הופך השקעה ישירה בזהב להשקעה חכמה.

 

איך נבצע השקעה חכמה ונבונה בזהב?

משקיעים רבים פונים אל שוק הזהב העולמי, אבל השקעה כזאת עדיין חשופה למניפולציות של ממשלות ולתנודות השווקים. יתר על כן, הן דורשת מתווך כמו בנק או בית השקעות. יתרונם הגדול של מטבעות הבוליון הוא הדילוג על המתווך, כאשר המשקיע קונה מטבעות בוליון והזהב נמצא אצלו.

המטבעות מוכרים על ידי המדינות והשווקים והם סחירים ביותר, ניתן להמירם בקלות למזומן במקרה הצורך ובכך הם משמשים תעודת ביטוח. את הקנייה ניתן לעשות דרך האינטרנט בקלות מאתרים ממשלתיים או מהמיטבעות עצמן. ניתן גם להיעזר בסוחרים מומחים לעניין מטבעות הבוליון. לאחר הרכישה משקיעים רבים שומרים על הזהב בכספות פרטיות או בכספות בבנק.

זהב

איך ניתן לדעת באיזה מטבע להשקיע?

כמעט כל מדינה ואימפריה לאורך ההיסטוריה טבעה מטבעות זהב. ניתן לדמיין את תפוצות המטבעות של האימפריה הרומית, שנמצאו בקצה בריטניה בצפון ועד דרומה של הודו. איך ניתן לדעת מתי מטבע הוא מוצר להשקעה ומתי פריט לאספנים? כיום מדינות רבות טובעות מטבעות בוליון ויש לכל מטבע ערך שונה לפי טוהר המתכת ואמינות המטבעה.

לכן חשוב לקרוא ולהיעזר במומחים בתחום בשביל לבחור את אפיק ההשקעה הנכון לכם. המידע זמין ורבים מהמטבעות הם מוצר ממשלתי רשמי ולפיכן ניתן לסמוך על איכותם וטוהרם. המטבעות הפופולריים מגיעים מארצות הברית, בריטניה, דרום אפריקה ואוסטרליה. גם בישראל פועלת מטבעה ממשלתית שמטביעה מטבעות בוליון באיכות גבוהה.

 

סיכום

זהב הוא אפיק השקעה חשוב לגיוון תיק ההשקעות שלכם, זה היה כך מאז ומעולם. בכדי למצות את הערך שלו כדאי לחשוב על השקעה בזהב פיזי, ומטבעות בוליון הם הדרך הקלה, הזמינה, האמינה והסחירה ביותר. ברכישת מטבע בוליון אתם מבטחים את תיק ההשקעה שלכם באפיק בטוח ואמין.

מטבעות זהב

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים