מקומות ששווה להכיר בתאילנד

תאילנד היא ארץ ידועה ואהובה מאוד בקרב תיירים מהעולם כולו ובמיוחד תיירים מישראל אשר פוקדים אותה באלפיהם כל שנה. תאילנד אמנם לא קרובה לישראל כמו אירופה, אך זה לא מונע ממנה להיות אחד היעדים הפופולריים ביותר. על אף שהטיסה אינה קצרה במיוחד אפשר למצוא בקלות כרטיס טיסה לתאילנד, הן לטיסות ישירות והן לטיסות עם קונקשן שהן זולות מאוד ונוחות. שדה התעופה בבנגקוק הוא אחד משדות התעופה העסוקים ביותר בעולם וניתן למצוא ממנו ואליו אין ספור טיסות מכל יעד ולכל יעד.

מעבר לכך שלא מסובך להגיע לתאילנד, היא נחשבת ליעד זול שהמחיר שלו לא משפיעה על האיכות. תוכלו להתפנק במלונות יוקרה בתאילנד עם נוף שלא חלמתם עליו מעולם במחירים מגוחכים, לאכול ממיטב המסעדות התאילנדיות במחיר של קפה אחד בישראל, לעשות קניות כאוות נפשכם מבלי לחסוך אליהן במשך שנים, ואם כל זה לא מספיק את החוויה הזולה והמהנה הזו תחוו באחת המדינות עם הנופים הכי מרהיבים שיש.

תאילנד אינה קטנה בכלל, ולהגיע ממקום למקום יכול לקחת שעות על גבי שעות במעבורות או אוטובוסים. בהרבה מקומות בתאילנד ישנם שדות תעופה קטנים וכך תוכלו לקצר לעצמכם חלק מהנסיעות הארוכות, אך אם אינכם בטיול מוצ'ילרים ללא הגבלת זמן ודאי תרצו להגיע ליעדים בהם יש מספר אטרקציות אשר יתאימו לכם במהלך החופשה מבלי למצוא את עצמכם נוסעים לכל אורכה ורוחבה של תאילנד.

וגם אם אתם כן בטיול מוצ'ילרים ללא הגבלת זמן, ודאי תרצו לדעת לאן שווה לנסוע בתאילנד, כי לעיתים מרוב עצים קשה לראות את היער.

כארץ טרופית עם ים משני צדדיה וכמות תושבים ותיירים עצומה, התיירות בתאילנד מתחלקת ל-3 תתי "קטגוריות" – תיירי הג'ונגל, תיירי הים ותיירי העיר. תוכלו כמובן למצוא ים בעיר גדולה וג'ונגל באי קסום, אך בכל היעדים של תאילנד אחד המאפיינים של המקום חזק יותר מהשניים האחרים.

 

הערים

בנגקוק, עיר הבירה של תאילנד היא מטרופולין חדשני ומודרני מצד אחד וחוויה אותנטית של עיר תאילנדית מצד שני. בנגקוק היא עיר נהדרת לחובבי השופינג, חובבי השווקים וכמובן חובבי המסיבות. בנגקוק היא העיר הגדולה והסואנת ביותר בתאילנד מה שעלול להיות חוויה נהדרת לחלק מהאנשים וחוויה מעט מרתיעה לאנשים אחרים.

מי שרוצה לחוות עיר אך בנגקוק מעט גדולה עליו יכול במרחק נסיעה קצר של שעתיים להגיע לפטאיה אשר בה תוכלו להנות גם מקצת חוף ים וגם קצת מג'ונגל, אם כי גולת הכותרת של פטאיה אלו חיי הלילה. פטאיה ידועה במסיבות הנהדרות שלה וגם במסעדות הנהדרות שלה עם מטבחים מכל העולם.

בצפון תאילנד ישנה עוד עיר אשר הפכה בעשורים האחרונים פופולרית מאוד- צ'אנג מאי. בירתה של צפון תאילנד היא אמנם אכן עיר, אך אינה צפופה וסואנת כמו בנגקוק ופטאיה. צ'אנג מאי נמצאת באזור הג'ונגלים של תאילנד ומרגישה כחצי ג'ונגל חצי עיר – מה שהופך אותה לעיר עם קצב יותר טבעי ופחות אורבני, אך עם הקלות ונוחות של עיר גדולה.

לא רחוק מצ'אנג מאי נמצאת פאי – עיירה קטנה שהיא התגלמות החיים בג'ונגל בתאילנד (אלא אם אתם מתכננים לקחת אוהל ולישון במעבה הג'ונגל). פאי כפרית, קטנטנה ומלאת קסם בה תוכלו להתלות על ערסל בין עצי הג'ונגל הסבוכים לקולות הקופים ברקע ולהנות תוך כדי מאחד משווקי הלילה הטובים ביותר בתאילנד.

 

חופי הים

כשאתם חושבים על תאילנד ודאי עולה לכם בראש תמונה מגלויה של סירת דייגים על חול לבן לצד מי תכלת ובולדרים דרמטיים, אז בואו נדבר על החופים של תאילנד – כי הם מאוד חשובים. קודם כל, אין צורך לקפוץ לאיים כדי ליהנות מחוף, קראבי וריילי ביץ'  נמצאים לא רחוק מפוקט, אך אין צורך להגיע אליהם במעבורת כיוון שהם לא איים, אך אין זה אומר שאלו רצועות חוף אינן עוצרות נשימה.

באיים עצמם תוכלו למצוא מגוון בין עיר גדולה עם חיי לילה תוססים לצד חופים מרהיבים ועצי קוקוס כמו בפוקט או קוסמוי, או להנות מהאיים הקטנים והאינטימיים יותר אשר בהם אמנם תוכלו להנות מאפשרויות לינה מפנקות אך בו בזמן גם להרגיש שאתם על אי קטן וחלומי, מבודדים מצד אחד ומלאים בחוויות ואנשים חדשים מצד שני- קופנגן, קו טאו וקו פיפי הם איים קטנים יותר ואינטימיים, למעט צד אחד בקופנגן בו נערכות מסיבות הפולמון לשם תוכלו להגיע אם תרצו לחגוג כאילו אין מחר.

 

נוף בתאילנד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים