מתגברים על הפחד: 4 טיפים לביישנים בדייטים

היכרויות עלולות להיות מורטות עצבים עבור אנשים ביישנים, לכן חשוב לזהות את גורמי החששות שלך ולתכנן בהתאם. למרות שרוב האנשים נאבקים לפחות מעט בעולם ההיכרויות, היכרויות מציבים לעתים קרובות אתגרים נוספים עבור ביישנים. אם גם אתה מתלבט כיצד להתמודד בצורה הנכונה ביותר, הגעתם למקום הנכון.

 

מה זו ביישנות?

ביישנות היא חרדה משיפוט שלילי במצבים חברתיים, החל מעצבים קלים ועד הפרעות חרדה קשות. למשל, חלק מהאנשים יכולים להיות מוחצנים ביישנים או מופנמים בעלי ביטחון עצמי. אם כן, זהה את גורמי החרדה שלך, כמו שתיקות מביכות, וכיצד תתמודד איתם. אם אתה שוקל לנסות להיפגש במסגרת פנויים פנויות או דרך אתרי הכרויות אבל אתה מרגיש חרדה, זה יכול לעזור לנתח את הדאגות האלה ומאיפה הן מגיעות.

הבן את שורשי הביישנות

חשיבה לאחור על מצבים חברתיים מלחיצים בעבר וזכירת הרגעים שבהם חשת חרדה יכולה לעזור לך לזהות מה מעורר את החרדה שלך. לדוגמה, האם זה היה הרגע של להיכנס לחדר צפוף ולהרגיש את עיניהם של אנשים עליך? האם תהית אם אמרת את הדבר ה"לא נכון" בשיחה? האם זו שתיקה "מביכה" שהוציאה אותך על הקצה?

שאל את עצמך, "מה בדיוק אני מפחד שיקרה?" רשום אילו אירועים או מחשבות ספציפיים מעוררים את החרדה שלך – וכיצד הגבת – זה יכול לעזור לך לזהות בעיות פוטנציאליות בהיכרויות. לאחר שזיהית את המכשולים האלה, אולי תוכל להימנע מהם או אפילו להבין שהם לא כל כך מפחידים אחרי הכל.

 

תרגל אהבה עצמית

כאמור, לפעמים ביישנות נובעת מדימוי עצמי נמוך או פחד משיפוט של אחרים. פחד משיפוט יכול לנבוע מתחושת ערך עצמי נמוך. אם אתה מרגיש בטוח ויש לך מערכת יחסים חיובית עם עצמך, יש לך פחות סיכוי לפחד משיפוט של אחרים.

מומחים אומרים שטכניקות אהבה עצמית – חשבי תשומת לב, הצהרות חיוביות ולמידה לזהות ולאתגר דפוסי חשיבה שליליים – יכולות לעזור לך להיות שלם עם עצמך. הידיעה שאתה ראוי לאהבה וחיבה תעזור לך להתגבר על ביישנות הקשורה לדייטים ולקיים מערכות יחסים בריאות ומהנות יותר.

תרגלו אהבה עצמית

 

שקול היכרויות באינטרנט

אם לא נוח לך עם אי-חזוי ומעדיפים רעיון כלשהו למה לצפות מדייט, היכרויות מקוונות עשויות להיראות פחות מאיימות. הרעיון להעלות תמונות ותיאורים של עצמך למקום שבו הם יכולים להיראות על ידי קהל ציבורי אמנם יכול להיות מורט עצבים, אבל יש גם צד חיובי להיכרויות באינטרנט.

אתרי היכרויות ואפליקציות מאפשרות לך לבדוק אדם לפני שאתה מדבר איתו ולקבל מושג על איך הוא מתקשר לפני שאתה מסכים להיפגש באופן אישי. במובן מסוים, היכרויות מקוונות מושלמות עבור ביישנים מכיוון שאנו יכולים לחשוב לפני שנשלח למישהו הודעות.

 

לסיכום, תכנן את פרטי הדייט

מהמיקום ועד מסגרת הזמן – האינטרנט אינו שימושי רק לאתרי הכרויות למיניהם, אלא גם יכול לעזור לך לתכנן את הפרטים של הדייט שלך. אם אתה עצבני לקראת היציאה לדייט הראשון, בחירת מקום שנוח לך איתו כמו גם את שאר פרטי הדייט יכולה לעזור לך להירגע באופן משמעותי. כמו כן, אם אתה חרד שיגמרו לך נושאי השיחה, תוכל לפתור זאת על ידי הכנה מראש ושאלות מוכנות לשאול את הדייט שלך.

תרגלו אהבה עצמית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים