מתי כלב יצטרך אוכל רפואי?

הכלב נכנס אלינו הביתה, ומהר מאוד גם אל הלב. אנו תמיד נרצה את הטוב ביותר עבורו, ולא נהסס לנקוט בכל אמצעי שיגרום לו להיות כמה שיותר בריא ושמח. מחקרים מעמיקים שנעשו ע"י מומחים לתזונת בעלי חיים מספקים פתרונות טובים יותר מאי פעם לבעיות רפואיות נפוצות בקרב כלבים.

מהפכה זו מאפשרת לשפר בצורה משמעותית את איכות חייו של הכלב, ולאפשר לו לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר. העלייה בתוחלת החיים של הכלב, יחד עם אורך החיים המודרני, גרמה לעלייה באחוז השימוש באוכל רפואי. במאמר זה נסקור חלק מהמצבים הרפואיים הנפוצים המצריכים שימוש בסוג מזון זה.

 

אלרגיות

בערך חמישית מהכלבים (וגם החתולים) הם בעלי רגישות לרכיבים הנפוצים במזון. רגישות זו עשויה להתבטא בשלשולים והקאות, או בבעיות עור ופרווה. הרגישות יכולה להיות נמוכה, אשר לרוב משויכת לאלרגיה לחלבון המגיע מעופות. הפתרון במקרה זה יהיה לעבור למזון שאינו מכיל את הרכיב הנ"ל.

במקרה של רגישות חמורה או אלרגיה יש לתת לכלב מזון היפואלרגני רגיל, ובמידה ותופעות הלוואי ממשיכות קיים צורך לעבור אל אוכל רפואי לכלבים מסוג היפואלרגני. מצב זה הוא סוג של ניסוי ותעיה, ונדרשת סבלנות בדרך למציאת המזון המתאים.

 

השמנת יתר וסכרת

בשונה מימים עברו, בהם נאלץ הכלב לצוד את מזונו, כיום הוא מגיע עד אליו, ללא כל מאמץ. פורמולות רבות לכלבים עשירות בפחמימות פשוטות, הגורמות לעלייה מהירה במשקל. שילוב של אוכל לא איכותי ומשמין יחד עם מחסור בפעילות גופנית אינו עושה חסד עם הכלב, ולעתים העלייה התלולה במשקל יכולה להתפתח לסוכרת.

כלב שנמצא בעודף משקל צריך להיות במעקב וטרינרי, שיתאים לו את דרך הטיפול הנכונה. בהרבה מקרים הווטרינר ימליץ על מעבר למזון מופחת שומן, יחד עם הגברה של כמות הפעילות הגופנית. במקרים חמורים יידרש מעבר לאוכל רפואי מיוחד, שניתן למצוא בחנות חיות בכפר סבא.

 

סוגי האוכל הרפואי

קיימים סוגים נוספים של אוכל רפואי לכלבים, כאשר כל אחד מהם מטפל בבעיה רפואית אחרת:

  • קרדיאק – לבעיות לבביות
  • אינטסטינל – לבעיות עיכול שונות
  • הפטיק – לבעיות בכבד
  • רנל – לבעיות באזור הכליות
  • ג'וינט – לבעיות פרקים

בטרם תתחילו להשתמש באוכל רפואי לכלבים – התייעצו קודם עם הווטרינר המטפל!

 

לסיכום

הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם. אנחנו נרצה לשמור עליו, וניתן לעשות זאת קודם כל ע"י מניעה. שילוב של פעילות גופנית ותזונה יכולים לסייע במניעת מחלות שונות אצל הכלב, אך חשוב לדעת כי קיימים מצבים בלתי נמנעים של מחלות, הנובעים מהגנטיקה של הכלב ומגילו.

יש להיות רגישים ולשים לב לשינויים פתאומיים, קטנים או גדולים, במצבו הבריאותי של הכלב, ולפנות מידית לווטרינר במידת הצורך. ניתן למצוא את הסוגים השונים של המזון הרפואי, לרבות שימורים רפואיים, בחנות חיות.

קערת אוכל

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים