עבודה עם משמעות: מה כרוך בלימודי פיזיותרפיה?

פיזיותרפיה היא עבודה עם שליחות. אנשים סובלים מכאבים קליניים ומגיע הפיזיותרפיסט ומתרגל איתם תרגילים שימנעו ממנו סבל שניתן למנוע. מדובר במקצוע קליני שמסייע לתינוקות, ילדים, מבוגרים וקשישים. בתור פיזיותרפיסטים אתם תחליטו עם איזה קהל לעבוד ולאיזה נישה להיכנס. במה כרוכים לימודי פיזיותרפיה? יצאנו לבדוק, הישארו עימנו.

 

מהם תנאי הקבלה ללימודי פיזיותרפיה?

כדי ללמוד פיזיותרפיה תצטרכו לעמוד בדרישות מוסד הלימודים. מוסדות הלימודים מציגים תנאי קבלה זהים והם מבוססים על ראיון אישי לבחינת כישורי החיים והרצינות של המתעניינ/ת בלימודים, בנוסף לראיון, תצטרכו לענות לתנאים הבאים:

  • תעודת בגרות מלאה
  • ציון פסיכומטרי של 670 (ממוצע)
  • אנגלית ברמה גבוהה
  • לא פחות מ-4 יחידות במתמטיקה

שימו לב, תנאי הקבלה משתנים ממוסד לימודים אחד למשנהו, כאן הצגנו את הדרישות הרווחות של מוסדות לימוד שונים.

 

מה משך הלימודים הנדרש לקבלת תעודת פיזיותרפיסט?

תקופת הלימודים הנדרשת בתחום הפיזיותרפיה, היא ארוכה ומגיעה ל-8 סמסטרים. מדובר בלימודים של ארבע שנים ולא בכל מוסד לימודי מתקיימים לימודים אלו. מדובר בלימודים דורשים המחייבים נוכחות ועמידה בדרישות. חלקם כוללים סטאז' מעשי כמו בכל לימודים קליניים.

 

מה עושה פיזיותרפיסט?

אנשים רבים מכירים את הפיזיותרפיה בעקבות טיפולי פיזיותרפיה בכאבי גב שמאוד עזר להם. אך חשוב להבין שפיזיותרפיה כוללת עולם שלם של טיפולים והתמחויות. זה יכול להיות פיזיותרפיסט המסייע למטופל לשקם את גופו מבחינה פיזית, הוא קובע מטרות תפקודיות ומתווה תוכנית אימון לתרגול כנדרש. פיזיותרפיסטים נדרשים פעמים רבות גם להעביר הדרכות למניעת ליקויים גופניים וכדומה.

 

מה לומדים בתוכנית לימודי פיזיותרפיה?

לאחר לימודי פיזיותרפיה תיאורטיים בהם נלמדים נושאים בצורה מקיפה כמו המבנה האנטומי של גוף האדם, פיזיולוגיה ואפילו רפואה, הסטודנטים יוצאים לשטח ועוברים סטאז' במכונים רפואים, בתי חולים ומרפאות שיקומיות.  כל סטודנט בוחר במה להתמחות לאחר מכן, ניתן לפנות לתחום השיקומי, ילדים, פציעות ספורט ועוד.

 

איפה פיזיותרפיסט יכול לעבוד?

תחום ההשמה בפיזיותרפיה הוא נרחב ומגוון, אתם צתהיו אלו שתחליטו במה אתם מעוניינים להשקיע. אתם יכולים לבחור לעבוד בבתי חולים, מעונים שיקומיים, בתי ספר לחינוך מיוחד, בתי אבות, מעונות שילוב ועוד. ניתן גם לעבוד כעצמאי באופן פרטני.

 

כמה מרוויח פיזיותרפיסט?

שאלת השכר היא השאלה הרווחת בבחירת לימודים. חשוב לציין שמחיר השכר משתנה בהתאם למקצועיות וותק הפיזיותרפיסט. הנתונים מצביעים על שכר חודשי הנע באזור ה-10,500 ₪ לחודש. ישנם מקונמות בהם השכר הוא גבוה יותר ויש מקומות בהם הוא מופחת. כמובן שאם תעבדו בעבודה פרטנית או אפילו במקום פרטי, תוכלו להרוויח יותר, הנתונים נתונים לשינוי בכל עת.

 

לסיכום

לימודי פיזיותרפיה הם לימודים מורכבים האורכים 4 שנים. כדי להתקבל ללימודים אלו יש לעמוד בתנאי קבלה אותם סיכמנו כאן. אם אתם מחפשים לעבוד במקצוע עם משמעות, הגיע הזמן להתחיל ללמוד אותו! צרו קשר לקבלת פרטים.

פיזיותרפיה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים